• AxelOlivia

Mamma-ligan

(Som Björn kallar oss)

"Mitt barn är det vackraste som fötts
    Bland miljarder spädbarn
    sedan tidernas gryning
    är han det mest fulländade
    Och jag är den stoltaste modern
    för att jag har fått det vackraste barnet
    och för att jag delar den glädjen
    med alla mödrar ur alla tider
    som alla fått jordens vackraste barn
    det mest fulländade som funnits och ska finnas
    var och en av oss
    om och om igen."

Av Ann-Kristin Åklint

Här har vi en ny tråd för oss fika-mammor nu när den andra alldeles snarrt går ut. Tänk att det redan gått tre månader sen vi startade den. Småtten är ju snart stora om tiden fortsätter så här fort. Här kan vi fortsätta planera in våra träffar

Vill passa på att berätta för er mina kära vänner att det betyder väldigt mycket för mig och Axel att vi lärt känna just er. Att ha någon att dela sina tankar med. Jag har ju många andra vänner men de har inte barn själv och därför betyder det väldigt mycket att få träffa er, någon i samma sits som oss. :)
    Line Romina Leon Elias Axel Nicco Emma - Våra solstrålar
  • Svar på tråden Mamma-ligan
  • Ruiz

hallå där.. tänkte lämna några snygga tass avtryck här.. det e ju som dax :-P

I helgen va jag å Janicka ute å tog en törstsläckare på Pipes. Sen drog vi vidare på Olearys å tog över dansgolvet som vanligt.
    Det blev en riktigt lyckad kväll!

Nicco är snart 6½ mån å gör konstiga ljud me munnen å rösten så man bli rädd ibland, men de e ju så Bäbisar ska va :)
    Han är som en liten mask som inte vill sitta still, så jag har en rikti busunge här. Men som sagt, det är ju Bäbisar vi har så det ska va.

Nu ska jag å Stefan se på tv å ba kramas.
    Ha det bäst.

Niccolás & Stefan.. Mina underbara!!
  • erikakarlsson

Sanna: låter kanon med fika på fredag!
    Lotta: skulle kunna tänka mig en sväng på öf idag.. men kan inte vara där förrän kl 14. Är det för sent?

• LadyC

Erika: Det går bara bra, är ju öppet från 13.00-15.30, då ses vi där kl 14 då

Line-bullen, den sötaste gobiten!
  • erikakarlsson

Lotta: kan nog hinna till 13.30..

• Kiin

Få se ovi tar oss iväg till öF idag... vi funderar, eller jag funderar.

Sanna: fredag blir bra.

• AxelOlivia

På onsdag klockan elva är det barnvagnsbio på sf. Filmen som visas är Nina Frisk. Den verkar vara sådär.

Nina Frisk är flygvärdinna. Hon älskar att flyga. Ninas mor Jill älskar Irish coffee och Krister. Krister älskar att jävlas, helst med Ninas bror Linus.

Nina trivs bäst i det blå, långt borta från sin snurriga familj. Tills hon en dag möter Marcus och hans son William. Och en längtan föds efter en alldeles egen familj. Men livet på jorden visar sig inte vara lika enkelt som i himlen.

Men det vore kul att gå på bio iaf. :P JAg funderar på det iaf och tänkte om det kanske är någon annan som isf vill följa med..

• LadyC

Bio lät kul men jag tror att vi är upptagna på onsdag.
    fredag funkar för fika!

sitter och klurar på om jag ska gå eller ta bilen till teg, kristin om du ska dit så går jag gärna med dig tror inte jag orkar traska ensam!

• LadyC

Lite väl optimistiskt av mig att satsa på öf idag. Line kräks, har diarrée och är allmänt grinig. Tror det är tanden som håller på att komma fram men jag vågade inte riskera att smitta nån om det skulle vara nåt. Trist att sitta hemma

• AxelOlivia

Någon som har lust med en prommis i det fina vädret??

• LadyC

sanna: jag tänkte ut och promma efter lunch, har du gått?

Svar på tråden Mamma-ligan