• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mill06

sleepygrodis- Oj vad jobbigt, ni kan få lite bajs av oss!! Flört

funkar det med katrin plommon?? Har en kompis vars dotter inte bajjat på två veckor..

• sleepygrodis

Än så länge har det inte funkat... Snart två veckor sen här med... Liiite nervös över babysimmet imorrn! Vill helst inte att hon ska bajsa i vattnet... Huvaligen.... Ska nog ge mer  katrinplommon. Syster min sa att blåbär kan fungera också...
  • tjorvisen
    Sleepygrodis: Ja du vet ju vad jag tycker om "min" BVC-sköterska så jag blir inte förvånad av vad "din" sagt/inte sagt. Men det finns Microlax att ge om magen krånglar. Provat det?
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Tussetösen
    sleepygrodis skrev 2007-03-23 16:20:03 följande:
    Mill06, här är det tvärtom.... Så vi ger katrinplommonpuré för fullt! längesen hon bajsade nu.... Och inget svar får vi från bvc om det är ok eller inte. Tanten bara stod och stirrade på mig
    när vi började med smakisar så tog det 8(!!) dagar innan theo skötte magen igen... nu e det varannan... men ge vatten, päron och katrinplommon... så ska det nog komma igång..
  • Tussetösen

just det... det svaret jag fick av alla jag ringde runder till va att det får inte gå över 14 dagar, sen måste man uppsöka läkare..
    egentligen ska dom sköta magen varannan dag... läs lite på www.growingpeople.se

• am76

Oj vad olika det är. Här bajsas det så blöjorna spricker 3 ggr per dag. Minst en gång går det igenom i ryggen. Såhär har vi haft det sen TEa föddes. Ingen skillnad nu med smakisarna.

• sleepygrodis

tjorvisen: ja de är knepiga bvc-tanterna. Jag trodde att de skulle vara där som stöd och hjälp, men jag är ofta mer förbryllad eller orolig när jag går därifrån... Morr...

Tack för alla tips. Jag ska ge henne vatten och päron imorrn. Aha, finns microlx till så små? Hoppas jag slipper ge det, men det är bra att veta att det finns. Ja, det är märkligt hur olika det kan vara från barn till barn

• maja josefine

hej! litet tips som funka när min Samuel inte bajsat på flera dagar:
    lite rapsolja i varje  smakportion,även i gröten!

• tjorvisen
    Sleepygrodis: Menade att du först kontaktar BVC (ja jag vet hur de är där vi går men hör med nån annan i värsta fall) innan du ger Microlax. Jag vet att det eg inte ska ges till så små som våra men fråga eller ring sjukvårdsupplysningen
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Thinner

Glider in å önskar trevlig helg, nu ska jag natta vår Lille alldeles själv. Min man är ute med jobbet så hoppas Hannes är snäll mot sin mamma och somnar sött

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!