• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • am76

Sömnen varierar minst sagt. Inatt var det tuttande som gällde här oxå 01,03,05,07 så nu är jag dödstrött! Väntar bara på att sambon ska komma hem och ta ut tjejen så jag får sova... Är bortskämd med att hon i vanliga fall somnar själv ca 21:30 och sover till 07-08 men 1-2 korta matpauser. Det är inget vi "gör" utan hon bara sover så i vanliga fall ...

Nu minns jag hur det var i början, fyy vad jobbigt det är att vara såå trött!

Appråpå hur dagarna ser ut. Våra ser i stort sett ut som era. Vi går dock inte på babyaktiviteter (än i alla fall). Jag har inga gamla vänner alls som har barn här än tyvärr så det umgänge vi har med andra barnfamiljer är bara nya kontakter. Och jag säger som någon annan skrev: jag är ganska lat. Tycker det är jobbigt att klä på och av osv. Och att passa tider!!! Phu vad jobbigt det är. Ser fram emot vår o sommar när det blir lättare att gå ut utan alla kläder. Plus att man kan sätta sig på en parkbänk o amma istället för att skynda hem.

• Thinner

Vår Hannes har sovit hela nätter sedan han var 1,5 månad men har nu börjat vakna en till flera gånger per natt, ibalnd för mat ibland bara för att böka runt lite och sedan fortsätta sova. Period säkert, bara att vänja sig, det blir ju bättre snart
    Här har ni vår lille på hans 4-månders dag som var förra helgen.

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • Mill06

Thinner- vilken söt liten raring! Glad Fast han e ju stora pojken nu!

• Thinner
    Mill06, Tack tack! Ja, han växer så fort *mamma har ångest redan*
  • tjorvisen

Meeen vad jag känner igen mej hos många av er! Jösses, jag trodde jag var den ensammaste mamman i landet typ Fundersam Men många av er har det ju som jag o dottern har det. Vi har visserligen en babyverksamhet på onsdagarna men där verkar det bara vara KFIB som håller till *suck* Jag kände mig inte direkt välkommen när jag var där sist Ledsen
    Känner bara en sådär halvt om halvt sen föräldragruppen men vi ses aldrig. Så ensam är man verkligen...

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Thinner
    Tjorvisen, har märkt mkt bland de mammor som finns i min stad att det är så HIMLA hurtiga med sina små plus att de känner så himla massa andra mammor. Jag vet inte var de hittar varandra. Jag gick på vår färäldragrupp här och så fort klockan slog 1430 så klädde alla på sina bebisar å drog, ingen kände för att sitta en stund extra å prata. Så himla trist tycker jag. Känner mig också lite enslig ibland.
  • tjorvisen

Känner så väl igen det...
    Vi har bara 2 tim/vecka med babyverksamhet och det är då KFIB träffas. De glor och säger i princip nada närman kommer dit. 2 timmars pina tycker jag men jag går dit för dotterns skull.

Thinner skrev 2007-03-22 16:21:21 följande:
    Tjorvisen, har märkt mkt bland de mammor som finns i min stad att det är så HIMLA hurtiga med sina små plus att de känner så himla massa andra mammor. Jag vet inte var de hittar varandra. Jag gick på vår färäldragrupp här och så fort klockan slog 1430 så klädde alla på sina bebisar å drog, ingen kände för att sitta en stund extra å prata. Så himla trist tycker jag. Känner mig också lite enslig ibland.Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • Thinner

Det är inte det att jag inte är ett dugg social eller svårpratad utan det är bara så att man ska springa på 5 miljoner olika aktiviteter där det är en massa folk för att få träffa andra mammor och det är inte riktigt min grej, gillar hellre att sitta nån eller några hemma hos nån å fika i godan ro och slippa en massa stoj. Tror det kan bli för mkt för de små också om man ska ha varje dag inbokat på grejjer.

• tjorvisen
    Thinner: Är du månne en okänd tvillingsyrra till mej?? Förvånad Det är ju precis så jag känner ju. Får man fråga vart du bor?
  • Thinner
    Tjorvisen, kanske det?Skrattande Jag bor några mil norr om Göteborg i en liten stad som heter AlingsåsGlad
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!