• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • islandgirl

Karl vägde 6850 och var 64 lång vid 4 månaders kollen.
    Vilka sötisar! Måste lägga upp bild på kalle när jag kommer tillbaka till Sthlm.

• Mill06
    Trevlig helg till er alla!!

Hoppas den blir bra trots alla olika varianter av bajs eller ikke?!

• Criffegirl

Tjing tjong!!!

Hur har ni det allihop? Här har vi en vekling, Pontus ar haft feber sedan igår kväll
    Ganska hög feber oxå...har gett alvedon vid 3 tillfällen. han har inga andra symptom mer än att han är hängig när febern är hög, under verkan av alvedonen så är han som vanligt fast lugnare. Sen sover han ju mycket oxå....äter jättebra (ersättning) och kissar. Tror ni att det är tänderna? Kan man få feber upp över 39 då?

*fundersam*

• SannaStina

Criffegirl - jag läste någonstans att man inte får feber när tänderna kommer.

Vid sin 4 månaderskoll var Max 68 cm lång och vägde 7,2 kg

Mamma till Max 061104
  • am76

Hurraa! Vår Tea har äntligen vid 4 ½ månad lärt sig suga på en napp. Igår, helt plötsligt kom hon på "hur man gör" så idag firade vi med att luncha ute . Perfekt att stoppa in nappen i munnen när hon tröttnade, vips var det tyst igen . Så nu får vi öva på med nappflaskan,,, än rinner mjölken bara ut mungipan då hon inte förstår att man ska svälja oxå ...

Underbart väder för övrigt + 15, så i solen är det såå varmt!
    Trevlig helg till alla!

• Olle i Alingsås

OJoj, här var det bajsprat. Får väl hännga på. Min Lilla Clara bajsar vanligtvis två rejäla gånger i veckan, så det är väldigt olika mellan bebisarna. Hon mår bra vi var på 4 månaderskollen igår men hon är ju nästan 4,5 månader. Hon väger nu 7170g och är 68 cm. en stor tjej nu. Hon vände på sig själv till magen igår men blev nog rädd och förvånand då jag inte kunde komma så fort av naturliga skäl. Hon har kommit på att man kan stå i knät nu...ojoj vad lång hon blev då. Ha en bra helg i det fina vårvädret det är ju +15 grader nu.

• sleepygrodis

3 tsk katrinplommonpuré med rapsolja i och en flaska vatten fick fart på Alvas mage! Tjohoooo! Så nu är det glad och nöjd bebis och därmed också glad och nöjd mamma

Criffegirl: Hoppas febern ger med sig snart... Inte kul när de är sjuka...

Heja Tea, napp är bra att ha emellanåt

Trevlig helg allihop!

• Mirremama

Vi har tur med bajsandet, Albin har i två veckors tid nu levererat dagens enda lass vid åtta-snåret på morgonen. Regelbunden kille Har nästan funderat på att börja sätta honom på pottan den tiden när man ändå vet att det kommer bajs

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • tjorvisen

Jiiihaaaa va bra!!Skrattande

sleepygrodis skrev 2007-03-24 16:32:20 följande:
    3 tsk katrinplommonpuré med rapsolja i och en flaska vatten fick fart på Alvas mage! Tjohoooo! Så nu är det glad och nöjd bebis och därmed också glad och nöjd mamma 
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Criffegirl
    SannaStina skrev 2007-03-24 14:34:14 följande:
    Criffegirl - jag läste någonstans att man inte får feber när tänderna kommer.Vid sin 4 månaderskoll var Max 68 cm lång och vägde 7,2 kg Mamma till Max 061104
    Ja jag har tittat runt lite här på FL sedan jag skrev inlägget. Det verkar som om det är tvärt om...tänderna "passar på" att växa när man är sjuk....därav tror man att tänder ger feber när det egentligen är febern som ger tänder

Ja..det kan kanske vara så...men jag undrar jag ?!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!