• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Thinner
    Isasdream, ajdå låter oerhört jobbigt Vad har ni försökt för några knep för att bättra på den lilles sömn? Känns som om vi försökt ALLT och lite till. Det enda som egentligen funkat är att ha Hannes nära oss i sängen, då sover han lugnt och stilla. Me då kan ju en annan inte sova och lägger vi tillbaka honom i spjälisen så sover man inte för han vevar runt och härjar.....
    I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • islandgirl

godmorgon,

förlåt att jag byter ämne måste bara sticka in en snabb fråga. Håller på att koka majs som jag skall göra puré av. men på burken står det att det är salt i!

man får ju under inga omständigheter använda salt.
    hur gör ni när ni gör majspuré?

• isasdream

thinner... skriver mina små tips lite senare.. lucas vaknade och beöver mat. jag har honom dock hos mig på nätterna efter han ätit ofta. men de gör ingen skillnad...

• molly7272

samma här med sömnen om Alex sover själv i sin säng, sp länge han sover bredvid mig går det bättre. har inga tips eller knep för att sova bättre i egen säng, har varit för trött än för att ta den striden så han sover med mig på natten.

• Mirremama

Idag har Albin blivit vaccinerad för andra gången. Han är nu dryga fem månader och väger 8,3 kg, 68,5 cm lång. Knubbig och go

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • am76

Oh låter underbart att era små skrattar, vi väntar än .

Ang att göra nr 2. Nu är hon inne på 3:e dagen utan att ha gjort det. Vi är vana vid 2-3 bajsblöjor per dag. Menmen hon äter väldigt gärna sina purér och sin gröt varje dag så måste väl vara det, att jag ammar henne mindre. Och hon gnäller inte så jag får väl utgå från att hon inte har ont (förstoppad). Misstänker att hon är en av de bebisar som kommer sluta amma tidigt då hon föredrar riktig mat. Jag åt just ett äpple och hon såg på, smaskade riktigt med sin lilla mun... "mamma ge mig oxå av det där goda " inte riktigt än.

• Marijjasol

Min lilla tjej är ju en riktig bökare på natten så jag har gett upp helt att hon ska sova i egen säng utan hon sover mellan oss, för min och hennes skull. Om jag ska upp och hämta henne hela tiden får ju inte jag sova ngt ändå.

En liten fråga.. vid 5 månader så kan man ju börja med kött, betyder det att man kan börja med fisk oxå? Försökte kolla på burkarmaten men då kommer inte fisken förrän vid 6 månader.. är det bara en slump eller?

• Criffegirl
    islandgirl skrev 2007-04-11 10:50:37 följande:
    godmorgon,förlåt att jag byter ämne måste bara sticka in en snabb fråga. Håller på att koka majs som jag skall göra puré av. men på burken står det att det är salt i!man får ju under inga omständigheter använda salt. hur gör ni när ni gör majspuré?
    Jag har själv inte gjort nån egen barnmat men jag skulle gissa att de som kokar majs gör det på färsk eller fryst majs....inte majs i konservburk, den är ju liksom liggande i en lag och förmodligen redan kokt (i saltvatten).
  • Criffegirl

Och hörrni....ni som har barn som sover riktigt "dåligt" på nätterna....Hur sover dom på dagen??

Jag har skrivit detta förut men det tåls att skriva igen tror jag för på Pontus stämmer det iaf väldigt väl....NATTSÖMNEN OCH DAGSÖMNEN GÅR HAND I HAND (sover de bra på dagarna så sover de bättre på nätterna)

• mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-11 23:03:23 följande:
    Och hörrni....ni som har barn som sover riktigt "dåligt" på nätterna....Hur sover dom på dagen??Jag har skrivit detta förut men det tåls att skriva igen tror jag för på Pontus stämmer det iaf väldigt väl....NATTSÖMNEN OCH DAGSÖMNEN GÅR HAND I HAND (sover de bra på dagarna så sover de bättre på nätterna)
    det där stämmer iaf in totalt på devin. han sover oftast bra på natten, och de dagarna har han sovit bra under dagarna med. men sover han dåligt/lite under dagen blir natten hur jobbig som helst. i förrgår sov han bara en timme på förmiddan och typ en kvart på eftermiddan. sen vaknade han varannan timme och var vaken en timme varje gång innan han somnade om igen. så höll det på hela natten till klockan fem på morgonen när han helt plötsligt tyckte att vi skulle kliva upp.

en bra sovdag vaknar han runt 7 på morgonen, somnar 9-10, sover 2 timmar och vaknar runt 12. somnar vid 14 igen och sover en timme, somnar vid 17 och sover en timme och sen somnar han för natten runt 20.
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!