• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tjorvisen

Vill bara säga att idag blir min lilla Jonna 5 månader  Skrattande WOW va tiden går fort! Förvånad Men ack så roligt det är Glad

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Thinner
    Tjorvisen, hallå "själsfrände" Kom vi fram till om vi bodde nära varandra eller inte? Det skiljer inte mkt på våra små, Hannes blir 5 månader på Tisdag
    I´m Not Afraid Of Dying, But I Am Afraid Of Losing You
  • tjorvisen

Hallåj själsfrände
    Hmm, jag minns faktiskt inte hur det var med boende... Jag bor iaf i norra delen av Västmanland

Thinner skrev 2007-04-12 09:09:25 följande:
    Tjorvisen, hallå "själsfrände" Kom vi fram till om vi bodde nära varandra eller inte? Det skiljer inte mkt på våra små, Hannes blir 5 månader på Tisdag
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • isasdream

Criffegirl : stämmer NTE på lucas.. sover jättebra dagtid och oroligt-mkt oroligt nattetid.

• Thinner

Så där då....nu har man klämt ner en kräftsallad till lunch Räcka ut tungan Är tillbaka efter en jätteskön promenix.
    Det gick bra med Hannes på BVC, han väger nu stadiga 7140 gr och mäter 64,5cm Skrattande
     Han fick även sin andra spruta så nu får man väl räkna med nätter och dagar från h-vetet igen, förra gången var han OERHÖRT gnällig och hade lätt feber efter sprutan. Men än märker jag inget Glad

Ikväll ska jag på ljusparty hos min bästa vän, ska blir spännande. Så Pappa Bus och Plutten får rå om sig själva

• Thinner

Kan meddela också att nattsömnen blev helt OK för första gången på länge i detta huset. Var bara upp en gång vid 0500 och vände på Hannes annars så hörde jag honom mitt i natten men han somnade om av egen kraft efter 5 minuter

Gjorde 3 grejjer annorlunda igår;

1.En portion med gröt vid 1800.

2. När vi lagt honom körde vi en slags 5minuters metod LIGHT.

3. INGEN napp vid sänggåendet.

Efter en halvtimme med regelbundna besök för att trösta honom(gnydde en aning men inget skrik) så somnade han utav egen kraft UTAN napp Skrattande 

Sedan var jag uppe först vid 0500(vände på honom från rygg till mage) och han somnade om och så gick vi upp vid 0700. Då han producerat ännu en REJÄL bajsblöja

Så idag känner man sig som en människa igen & så lyser solen också

• Tussetösen

godkväll på er..
    precis hemkommen från en HEL dags äventyr...
    vi har gått på shopping i lund hela dagen, sen sightseeing i Gunnesbo (litet bostadsområde i/utanför Lund)
    och ikväll gått på restaurang... myyysigt..
    köpt en vagn också idag...
    en babytravel clic clac i camo-look-a-like...
    va på öppet hus på theos kusins dagis me.. träffade en liten kille som va en vecka äldre än theo.. och sikken skillnad det va på dom... theo satt och hoppade och satt inte still en enda sekund... han har blivit en riktig bebis nu medans den andra (Som också heter Theodor) bara satt lugnt och stilla.. han va fortfarande bebis... och sååå söt...
    skojj å se...

ooh snart e det 2 veckor tills vi åker till paris...

• islandgirl

Tussetösen mfl. Jag skulle så gärna vilja veta hur ni gör med era småttingars sömn när ni är borta hela dagar och även ni som är borta på kvällen.

som det är nu är Karl jättekänslig med sömnen. Sover han dåligt på dagen sover han dåligt på kvällen.

Det gör att jag drar mig för att gå iväg om det stör hans sovrutiner 10-11 på fm och 13-15 på em.

Likaså på kvällen, han kommer inte till ro och kan sova när vi är borta. Sover vi över där är det en annan sak men att bara somna i insatsen el dyl funkar inte. Det gör att vi blir ganska begränsade och jag känner mig jättefånig och ocool till skillnad från andra Mammor som tar med sina små överallt och de somnar överallt

• SannaStina

Max fick också sin 5-månadersspruta idag. Har gått bra och inte varit något gnäll alls.
    Han är nu 70 cm lång och väger 7.95 kg så det blir en lång och smärt kille.

Skönt nog har vi en kille som sover bra på nätterna och dagarna. Fast det kan variera hur mycket dagtid. Ibland 30-minuterspass 3-4 ggr men rätt som det är blir det en 2-3 timmars lur. Inget påverkar nattsömnen skönt nog!

Max har alltid fått ligga i egen säng. Jag går upp och sitter i stol när jag ammar nattetid. Det är bara när han vaknar runt 6 och frammåt som han får komma över i min säng och bli ammas eller sova vidare om det är det han vill.
    Hans säng är dock placerad precis jämte min så jag väcks lätt om han stönar och vrider sig mycket. Brukar bli bra om han får in nappen igen om det är den som åkt ut.

När vi är borta kan han oftast somna där också. Varit någon enstaka gång det blivit helt fel och han blivit mer och mer ledsen och nästan hysterisk. Bara att packa ihop allt då och ta sig hem. Har vi vagnen med så somnar han i den.
    Oftast är det snarare problem att amma borta istället. Det går ofta fel och framför allt om jag inte kan gå in i ett  eget rum, ligga ner och amma och ingen kommer in och säger något. Säger någon något (tex hur det går) så kan han helt tappa bort lusten att amma och börja storgråta. Han är mycket svårlugnad sedan.

Inatt skall jag prova sova med 2 barn. Sambon är förvisad till gästsängen medan systerdottern, 3 år, får sova i hans säng jämte mig och Max. Får se om hon kan sova förbi Max nattamning runt 4-snåret. Fast vad jag förstår så har hon en egen sömnrytm som innebär att hon kan vakna till vid den tiden...
    Får väl ge henne en flaska välling samtidigt...

• mexisis

är det någon av er som har koll på det här med sgi? jag har hört nåt om att man får sänkt sgi om man får ett till barn för tidigt. om devin är född 15 november, när skulle jag tidigast kunna bli gravid utan att riskera att få sänkt sgi? bara en lite fundering, vi pratar om när det är dags att börja försöka på nästa. man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta så vi vill inte vänta för länge. jag är rätt så nöjd med min föräldrapenning just nu och det skulle va tråkigt om de sänker den

är det några fler som kommer att försöka "fixa" ett syskon till sin novemberbebis inom en rätt så snar framtid?

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!