• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Mill06

är det inte tvärt om, att man får sänkt sgi om man väntar för länge??

• mexisis
    Mill06 skrev 2007-04-13 07:45:10 följande:
    är det inte tvärt om, att man får sänkt sgi om man väntar för länge??
    är det så det är? har försökt kolla på deras hemsida men jag är rutten på sånt. hörde senast förra veckan nåt om att det var om man fick för tidigt, men då behöver man kanske inte bekymra sig om det
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • dyckan

så hade Martin fått sin spruta. han var jätte duktig. han väger nu 8 kg och är 67,5cm lång. växer på jätte fint.
    jag ska nu oxå få träffa någon att prata med. har ju varit så nere på senaste tiden och det ska bli skönt att få prata med någon.

• Mill06
    mexisis- Ja jag tror det.. men säker är jag inte. Har hört att det är därför så många väljer att ha tätt mellan barnen.

Håller med dig- att hitta vettig info på den sidan är inte lätt! Fundersam
  • Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-13 07:47:17 följande:
    är det så det är? har försökt kolla på deras hemsida men jag är rutten på sånt. hörde senast förra veckan nåt om att det var om man fick för tidigt, men då behöver man kanske inte bekymra sig om det

Vad jag har lyckats förstå är iaf att för att få behålla sin SGI så MÅSTE man ta ut 5 dagar eller mer/vecka från och med det att barnet fyllt 1 år. Det borde ju betyda att om man vill ha nr.2 innan dagarna för nr.1 är slut så ska man ju försöka få dem TÄTT. Annars riskerar man ju att behöva gå tillbaka i arbete en tid (gravid) innan det är dags för nästa förlossning.

Eller, är jag ute o cyklar nu?!

• Mill06
    Criffegirl skrev 2007-04-13 09:30:36 följande:
    Vad jag har lyckats förstå är iaf att för att få behålla sin SGI så MÅSTE man ta ut 5 dagar eller mer/vecka från och med det att barnet fyllt 1 år. Det borde ju betyda att om man vill ha nr.2 innan dagarna för nr.1 är slut så ska man ju försöka få dem TÄTT. Annars riskerar man ju att behöva gå tillbaka i arbete en tid (gravid) innan det är dags för nästa förlossning. Eller, är jag ute o cyklar nu?!
    ja just det låter bekant, så är det nog!
  • Tussetösen
    islandgirl skrev 2007-04-12 21:10:48 följande:
    Tussetösen mfl. Jag skulle så gärna vilja veta hur ni gör med era småttingars sömn när ni är borta hela dagar och även ni som är borta på kvällen.som det är nu är Karl jättekänslig med sömnen. Sover han dåligt på dagen sover han dåligt på kvällen.Det gör att jag drar mig för att gå iväg om det stör hans sovrutiner 10-11 på fm och 13-15 på em. Likaså på kvällen, han kommer inte till ro och kan sova när vi är borta. Sover vi över där är det en annan sak men att bara somna i insatsen el dyl funkar inte. Det gör att vi blir ganska begränsade och jag känner mig jättefånig och ocool till skillnad från andra Mammor som tar med sina små överallt och de somnar överallt
    det brukar funka bra *knock on wood* och han somnar bra och lätt ändån...
    antingen när vi e borta å brukar det gå rätt smärtfritt, han gnäller kanske lite men somnar typ var än han ligger...
    och när vi e borta en hel dag och kommer hem till läggdags (som igår) så går det också jätte bra... vi håller ju sovrutinerna fast vi e borta... han sover i vagnen då ju...
    som SannaStina så e det bara amningen som blir lidande... han äter knappt alls när vi borta.. jag håller på å sprängas några dagar efter en utflykt.. det e lite drygt...

men känn dig inte fånig och ocool ( skojj ord) för vissa barn funkar inte alls om man bryter en rutin.. min systerdotter fixade inte ens å åka bil fören hon blev hysterisk...
    det kommer kanske... har han napp och/eller snutte... det brukar ju hjälpa...
  • Bibob
    GladHej alla glada mammor!!! Är så lycklig min lilla skit sa mamma till mig igår kväll, upprepande dock, i form av Mamamamamama såååå gulligt , jag bara dog av glädje.
  • mexisis
    Bibob skrev 2007-04-13 10:51:39 följande:
    Hej alla glada mammor!!! Är så lycklig min lilla skit sa mamma till mig igår kväll, upprepande dock, i form av Mamamamamama såååå gulligt , jag bara dog av glädje.
    hihi va gulligt

jag satt på skoj och försökte få honom att säga mamma i går kväll men det blev bara aaagrrrrreeeiiiwwiiii-a
  • mexisis

med betoning där på a:t på slutet

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!