• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-02-22 22:50:07 följande:
    Härligt! Hade jag fått bestämma skulle jag vilja bara leva på och se vad som händer men min man vill absolut att vi ska vänta så då får vi göra det... Frågan är bara hur länge.. Nu ska jag gå och lägga mig så jag orkar med min lilla sjukling imorgon.. Godnatt!
    God natt och sov så gott...själv ska jag äta nått sen ska vi gå och sova.
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Louise84

Jag har oxå en november bebis.
    Casper föddes den 30/11 och vägde 3960 g och var 51 cm lång.
    Var faktiskt idag och vägde han. Han vägde 5870g o ´var 60 cm lång. Han fick även sin spruta, det gick faktiskt bra. Skrek lite när hon stack han men sen räckte det att jag tog upp han så lugna han sig.
    Natten som var så var han jätte duktig. Då somna han 21 o vakna inte förren 6 o fick då mat o sov sen till 9.45.
    Han får bara ersättning nu. Det har han fått sen han va två månader. Och han har blivit en helt annan pojke. Mycket lugnare!!

• tjorvisen

Samma här Ändå är det många som höjer ögonbrynen ute då jag sätter henne i famnen för att ge flaskan. Herre guuud! Att folk kan stirra så! Förvånad

tjugofem skrev 2007-02-22 17:22:38 följande:
    slutade också amma efter 3 veckor. har aldrig ångrat mig. Men självklart är det bästa för barnet om man kan och vill amma.
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • tjorvisen

Jag vågar också erkänna att jag faktiskt är mer och mer sugen på ett syskon till tösen Men sambon vill nog vänta lite vilket jag förstår till fullo Men det hade inte varit fel med en 2008, kanske en på våren typ Skrattande

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • tessicka

jag ammade första dottern i ca 3 veckor. var så skönt när det äntligen var över. jag kunde inte sitta och amma och hade massvis av sår,blåsor som gjorde ont,blödde och varade. amningsnappen fungerade inte heller.
    kommer ihåg hur dålig jag kände mig som mamma när jag började ge flaska. men det gick över rätt snabbt och istället blev jag irriterad på alla som hade nått att säga om att jag inte ammade. min dotter var väldigt känslig mot mjölk också så om jag hade stekt mat i margarin eller fått i mig minsta lilla av nån mjölkprodukt så skrek hon i flera timmar i sträck och  fick utslag över hela kroppen. när jag hade druckit mjölk och ammat henne var det ambulans som gällde för att flickans luftvägar blev igen svällda.
    trots alla problem var det en bvc sköterska som sa att jag borde sluta med alla mjölkprodukter och fortsätta amma. det fick mig ju verkligen att känna mig som en bra mamma, INTE.

nu med andra dottern lyckades jag amma i 10 veckor. vilket framsteg! och inte var det jobbigt att sluta heller för jag hade ju varit förberedd på det.

vem vet, nästa barn kanske jag kan amma i 6 månader =)

• Thinner

Oj, ni funderar på syskon tidigt ni *fniss*Glad 
    Själv blir det nog inte aktuellt på ett bra tag, dels för att både jag & min man vill vänta så det blir några år emellan samt min förlossning var svår & tiden efter var mkt tung så.....måste låta kroppen & själen läka först.

När Jag Blir Grå, När Jag Faller, Orkar Du För 2?
  • TheSunset
    tessicka skrev 2007-02-23 08:40:28 följande:
    jag ammade första dottern i ca 3 veckor. var så skönt när det äntligen var över. jag kunde inte sitta och amma och hade massvis av sår,blåsor som gjorde ont,blödde och varade. amningsnappen fungerade inte heller.kommer ihåg hur dålig jag kände mig som mamma när jag började ge flaska. men det gick över rätt snabbt och istället blev jag irriterad på alla som hade nått att säga om att jag inte ammade. min dotter var väldigt känslig mot mjölk också så om jag hade stekt mat i margarin eller fått i mig minsta lilla av nån mjölkprodukt så skrek hon i flera timmar i sträck och  fick utslag över hela kroppen. när jag hade druckit mjölk och ammat henne var det ambulans som gällde för att flickans luftvägar blev igen svällda. trots alla problem var det en bvc sköterska som sa att jag borde sluta med alla mjölkprodukter och fortsätta amma. det fick mig ju verkligen att känna mig som en bra mamma, INTE.nu med andra dottern lyckades jag amma i 10 veckor. vilket framsteg! och inte var det jobbigt att sluta heller för jag hade ju varit förberedd på det.vem vet, nästa barn kanske jag kan amma i 6 månader =)
    Jag hade jätte problem med första barnet när det gällde att amma...
    Satt i 3 timmar sen fick en paus en kvart sen va det dax att amma igen. sonen blev aldrig mätt på min mjölk, sen fick jag mjölkstockning och såriga bröstvårtor...Till slut gav jag upp.

Denna gång med lilltjejen så har jag inte haft 1 enda problem, int ett enda. Ingen mjölstckning, inga såriga bröstvårtor..Ingenting.  Jätte skönt..Har nu ammat henne i 4 månader..Och mjölken e inte på väg att ta slut..
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Mirremama

Här ska vi börja med potatis idag. Vår Albin har varit en hungrig en ända sedan födseln, nu har han i ett par månaders tid fått flaskmat på kvällen en gång då min mjölk inte hunnit med hans tempo, men nu verkar det som att det inte räcker med det heller. Ska bli spännande att se vad han tycker om "riktig" mat nu då!

Har förresten inte skrivit några mått på honom, han var 49 cm och 3130 gram när han föddes, vid tremånaderskontrollen var han 62 cm och 6490 gram!

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Busan o tjorven

Min dotter (som är född 6/11) var jag o vägde när hon var 3 månader och 1 vecka var hon bara 56,5 lång och vägde 5150g. Nån mer som har ett kort barn? Hon blir ju snart 4 månader och kan ha storlek 56. Vad står det att storlek 56 är för ålder?

• Mirremama

Det brukar väl stå att 56 är 1-2 månader, men vår pojke hade nog vissa av sina 56 kläder ännu för nån vecka sen. Det varierar så på fabrikat, t.ex. KappAhls kläder tycker jag är stora.

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!