• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • 1985

maja josefine
    Jag frågade på bvc om det och de sa att det inte var någon fara att ge flaskan när de väl vant sej vid bröstet. Det är bara den allra första tiden som man ska undvika att ge flaska och napp för att de ska lära sej suga ordentligt.

• am76

dyckan > stackars liten - hoppas han snart blir bättre! Måste vara såå hemskt att se en liten vara sjuk.

• maja josefine

ok tack för råden! Får se hur jag gör!
    Skoj med så många november bebbar! Förresten är det nån som använder tygblöjor?

• Cluedo

Jag använder tygblöjor, själva tyget, men inte som blöjor utan som snuttefiltar och spytorkare...
    de är så otroligt mjuka och luftiga och alla mina fyra barn har haft dessa som snuttefiltar....
    Har fått sådana från tjocka släkten i Finland...

• Angelseye

Inga tygblöjor här. Men dock skulle ja behöva tror ja.
    Nu har ja köpt Huggies tror ja dom heter, enda blöjor som inte läker.

• Kaha74

Hej hej! Min son är född den 26:e, en månad för tidigt (2910/48) men det har han tagit igen nu, han ligger tom högt i viktkurvan...
    Han har börjat få in en sovrutin som ser ut så att han somnar c:a 21, och sover till typ 8, och då äter han två gånger under tiden. På dagarna är han väl vaken 1-2 timmar i stöten, sen sover han en stund. Han tycker om att ligga och titta på saker, och har ofta händerna i munnen. Han kan ibland somna om med hjälp av att suga lite på knogarna! Han har börjat spotta ut nappen nu när vi provar (det gick bra förut) han har väl kommit på att det ett substitut, haha!

• lovely lady

Jag har också en son som föddes 26 november (bf+12)
    Kolla in detta söta kortet jag tog imorse Skrattande

AJAJ KAPTEN!!!

stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • TheSunset

Jag har en dotter född 1 nov som heter Julia....
    Här e min lilla sötnos... Hjärtegull...<3

Hoppar in här om det e okej..

Hampus 990910 & Julia 061101
  • tjugofem

slutade också amma efter 3 veckor. har aldrig ångrat mig. Men självklart är det bästa för barnet om man kan och vill amma.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!