• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • dyckan

fick gå till doktorn med Martin idag. Hans hosta blir bara värre och värre. Så nu har han fått medicin och jag hoppas hans hosta försvinner och att han blir bättre snart. Han ligge och snuttar från och till hela natten. inatt kom han över till våran säng vid 22 tiden och sen har han legat vid mitt bröst tills vi gick upp. så nu är jag väldigt trött....

• tjorvisen

Määhh! Förvånad Är det här ni håller till alla novembermammor? Varför har ingen hojtat om det för Gråter Aja, nu har jag också hittat hit som ni ser Glad Har min tös Jonna som föddes på Fars Dag den 12:e november

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • 1985

Hej hej!
    Hittade precis denna tråden så jag hoppar in här
    Har en liten Theo som föddes den 28:e november

• Angelseye

Ojoj va många novembermammor

Va gör ni en sådan dag, när de är -10 o snöstorm?

• tessicka

-10?
    här var det -35 på morgonen så det är väll ca -20 nu =/

• Angelseye

Vart bor du då? Kiruna?

Men här är de iaf -10 o snöstorm.

• maja josefine

hoppar in här oxå! Har en liten grabb som föddas den 7 november!

Jag har en liten undran: Ni som har ammat era små från början men oxå ger ersättning nu typ till kvällen.  Varför började ni med det?
    Funkar det o amma och ge flaskan?  Är det värt att riskera att amningen inte funkar kanske bara för att man vill sova bättre? För det är därför som de flesta jag känner ger ersättning. Dom har alltså tillräckligt med mjölk och allt funkar men dom vill" fylla ungen" på kvällen så dom får sova hela natten!

• Angelseye

Jag ammade till hon va 3 veckor o sen gav ja ersättning. Men ammade oxå på nätterna för o tömma brösten o de funkade jätte bra, hon tog både bröst o flaska.

• maja josefine

angelseye: Får man fråga varför du började med ersättning? "nyfiken"
    Jag har lite funderingar på att göra det för det känns som om mjölken inte riktigt räcker till för att göra honom mätt men ...vill gärna fortsätta amma ett tag till!

• Angelseye

Maja Josefine: Ja sluta pga av lite mjölk o hemska vårtor. Ja grät jämt hon ammade, de gick aldrig över.
    Ja de är praktiskt o amma, men ja är mycke glad att ja slutade.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!