• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • molly7272

Lilla Alex vägde 6110g vid 3 månaders kollen få se vad han väger nu på onsdag

Ni som gett smakisar nu, hur har det gått med det?
    Har era bebisars magar klarat det utan knip?
    Vasd har ni gett för gröt?
    Många frågoer vart det *s*

• TheSunset
    SophiaM skrev 2007-03-01 11:48:23 följande:
    4350 gram och var 55 cm lång..Hur stor är din lilla?
    Julia vägde 3360 gram när hon föddes och va 51 lång

Nu i måndags vägde hon 6340 gram och va 61 lång
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • Thinner

Här är min Lille Rocker i pjamas, leker på mage & är jätteglad

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • biltokig1

SophiaM > Förstår att det är tungt nu... Monz väger ju ca 7 kg och jag tycker det är jätte jobbigt att bära honom. Somnar Max lätt utan att behöva bäras och så eller???

Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
  • TheSunset

Här har man inte en stund lugn längre nu när hon börjat flytta på sig..

Hampus 990910 & Julia 061101
  • Thinner

Min Hannes vägde senast på 3-mån kollen 6180 och mätte 59 lång
     Har inte börjat med smakisar än men han visar enormt intresse när han sitter med när jag & min man äter. Ska höra med BVC idag när vi kan börja....

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • am76

Appråpå stora bebisar, här trodde jag att Tea var stor för att vara tjej (6,460kg/64cm 3 månader) men icke om man jfr med mammsen, läste mitt eget viktkort från när jag var bebis föddes 4,820 kg, vid 3 månader 8,900kg/68cm . Dundermjölk ja!

Här är det fortsatt förkylt o rossligt. Har lyft upp huvudändan på spjälsängen med böcker, lagt våta handdukar på elementen. Mer vet jag inte om man kan göra. Tack o lov är hon ändå hur glad som helst, väntar på att det där skrattet ska bubbla fram .

• Criffegirl
    molly7272 skrev 2007-03-01 11:57:45 följande:
    Lilla Alex vägde 6110g vid 3 månaders kollen få se vad han väger nu på onsdag Ni som gett smakisar nu, hur har det gått med det?Har era bebisars magar klarat det utan knip?Vasd har ni gett för gröt?Många frågoer vart det *s*

Hejsan, jag tänkte svara på dina frågor utifrån vår erfarenhet

Pontus har fått gröt nu i snart 1 månad och det är det bästa han vet. Tyvärr har ju amningen försämrats då, puppe är inte alls lika gott längre så han får bröstmjölk på flaska istället nu.

Magen har bara blivit bättre av gröten, tidigare hade Pontus knip och svårt att bajsa...det behöver vi INTE oroa oss för längre alls. Skrattande

Vi började med Nestlé Mild havregröt, när jag märkte att det fungerade bra introducerade jag katrinplommonpuré till gröten. Det är mums mums!! Nu har han fått plommonpuré till frukostgröten och päronpuré till kvällsgröten i en dryg vecka och sådär kommer jag väl hålla på gissar jag. Prova en sak först så det fungerar och sedan lägga till nåt nytt....

Ja det blev ju världens längsta svar på 3 korta frågor...men men, lycka till med ert ätande

Pontus född 20 november 2006
  • Polette

Men hjälp, era bebisar är ju jätte stora. Min lille buse vägde bara 5800g på tremånaders kollen! de sa inget om det och det är inom "ramen" så jag antar att det inte är något att oroa sig för.. Har dockbörjat märka en ökad aptit och därav har vi börjat ge gröt på kvällen nu. Jag är dock lite orolig för att min mjölk inte räcker, brösten är väldigt sällan så stora och fyllda som de brukar vara mellan ammningarna. någon som vet...jag ammar och ammar men inte mer mjölk för det, känns det som! ska man ge mer gröt kanske.. erfarenheter av olika slag välkommnas!!

• lovely lady

födelsevikt 5995 längd 53

3 månaderskollen exakt på 3 månadersdagen

vikt 6770 längd 64,5

stolt mamma till Christian född 06-11-26
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!