• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • tessicka

Min Alwa. hon är inne på sin 5:e dag med magsjuka. huvva vad hemskt det är när så här små bebisar är sjuka. hon är helt grå och nästan apatisk Gråter går det aldrig över? nån annan som har haft en sjuk bebis?
  • tjorvisen
    Ni som ger gröt: vad ger ni för sort och hur introducerade ni den?
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • am76

tessica > Stackars lilla Alwa (vad söt hon är!). Vad beror magsjukan på, vet ni det?

Sitter just o väntar på tele svar om vi ska åka till Östra sjukhuset eller inte med lilla Tea. Är väldigt bekymrad över att hon rosslar så mycket nu . Ja det är hemskt när bebisar är sjuka !

• tessicka

Det är nog maginfluensa. vi har varit sjuka hela familjen men vi andra var bara sjuka i ett dygn. sambon är och köper vätske ersättning nu som vi ska försöka få i henne

• molly7272

Criffegirl vad skönt att höra att han vart bättre i magen av gröten
    Har köpt hem mild havregröt så kanske ska börja snart

• am76

Man lär sig nya saker hela tiden. Vi behövde inte åka till sjukhuset nu eftersom TEa inte har feber och andas 40g/minut. Ssk sa att det är väldigt ovanligt att barn under 4 mån har feber - har de feber ska man ta det allvarligt o rådgöra med ssk om man ska åka in. Andas barnet fler än 40 andetag /minut ska man åka in akut ...

• Polette

oki känner mig lugn igen...det skiftar mycket på vikterna här! Kanske ska vara glad istället för att man inte har en så tung liten att kånka runt på...-jag som inte har några muskler kvar efter mina lata nio månader!!!!

Måste också passa på att tycka synd om alla er med sjuklingar! vet inte vad jag hade gjort om min lille blivit så sjuk. jag blir svag bara av att han gråter när han är trött....vek som man är.Tror ibland att hormonsvängningarna från tiden precis efter födslen sitter kvar....! och som tur är har vår lille aldrig varit sjuk, peppar peppar... KRYA PÅ ER!

• RosaBamsen

Vad skönt att läsa att det finns fler bebisar som är små vid 3månaders ålder. Stella väger 5060 g nu - vägde 3375g när hon föddes. BVC antydde att hon är smal - vilket gör mig jätte irriterad. Hon är jätte aktiv hela tiden och vill stå och så och dessutom sover hon hela natten. Där "missar" hon kanske två mål. Hur många ggr om dagen ammar ni andra med "små" bebisar??? Ska jag amma oftare??? Jag blir helt nojjig...

• dyckan

Jag har börjat ge Martin lite banan och det tycker han är jätte gott. Idag provade jag lite gröt oxå. Jag hade tänkt vänja honom med gröt så han kan få det innan han ska sova så han kan sova lite längre under natten. Hans sömn har ju inte varit den bästa efter det att han blev sjuk. men nu har han slutat ta medicin och jag hoppas att han ska vara frisk ett tag fram nu.

Dop nu på söndag. Så från och med i morgon börjar gästerna droppa in. ska bli roligt att träffa släkten.
    Och tror ni jag höll på att rasa av stolen när jag fick träffa prästen som ska döpa Martin. Han är 28 år och super söt...

• SophiaM
    biltokig1 skrev 2007-03-01 11:58:48 följande:
    SophiaM > Förstår att det är tungt nu... Monz väger ju ca 7 kg och jag tycker det är jätte jobbigt att bära honom. Somnar Max lätt utan att behöva bäras och så eller??? Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
    Max är VÄRDELÖS på att somna själv. Vi får kånka runt på honom i typ 15 minuter innan han somnar. Drygt.
    På kvällen somnar han dock vid tutten i vår säng, så då slipper jag bära..
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!