• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • lovely lady

födelsevikt 3595 ska de va!!!

stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • am76

Mina dollysar är inte heller stora o fyllda längre, inte varit på många veckor (inte ens på natten) men tösen verkar ändå mätt o belåten. Trots att de känns tomma kan jag alltid pumpa ut mer om jag provar efter amning. Så svårt o veta det där.

Grr nu kom mensen tbx trots helamning, hade hoppats på o slippa den . Bläh!

• gullsvans

eliot vägde 3555 å vr 50 cm,han är född i v37..när han var 3 mån så vägde han 6180g å var 61cm. Jag har oxå börjat att ge smakisar å provar att få i honom välling, han äter så ofta så det vore gott att få vila lite.Just nu har han somnat på min axel å det är så typikt att han gör det precis innan man ska hämta syskon.

• Preggi

Polette, Matilda är ju stor. Men hennes storasyster var en liten bebis hon vägde 5800 vid 4 mån och det var precis lika normalt sa vår bvc sköterska. Så länge de går upp i vikt så är det ingen fara.
    Jag känner samma med mina bröst nu att de inte alls känns sprängfyllda som de gjort innan. Men Matilda fortsätter att gå upp i vikt och verkar nöjd och glad så hon får nog i sig det hon behöver...

• LiaMilla

Hej alla, min lilla tjej helammar, men vi har introducerat nappflaska o ger baby semp. Det tog dock kanske tre-fyra gånger innan hon åt på flaskan. Vi märkte att om jag gav så tyckte hon det var jättekonstigt, så hennes pappa prövade istället. Gjorde dock ett misstag att visa mig, ställde mig framför henne en gång o då blev det återigen väldigt förvirrade för henne, tror jag. Men nu är det superbra, även jag kan ge nu. Skönt för jag har fått gå på middag med kompisar ett par gånger. Min man tycker även det är jättemysigt att få vara helt själv med Freja. De har kommit varann närmare oxå.

Oj blev lite långt kanske, men vill ändå skriva mer, måste dock gå så jag hör av mig ;)

• LiaMilla

Glömde nämna att hon nu är snart 4månader, väger ca 7500g. En liten tjockis med underbara lår o söt dubbelhaka :)

• Lill Gumman
    jag blir ju ledsen när jag läser här.....Gråter
    Förlåt men jag tycker så synd om min son!!! Han blir 2 i maj och vägde 9,8kg i jan......
    Gråter 
    Mamma till Oliver född 050503 & Natalie 061126
  • Preggi

Lill Gumman bli inte ledsen. Min stora tjej väger 10 kg och hon blir 2 i juli.

• Pillis 72

Hallå tjejer!

Idag är jag helt mörbultad. Har så fruktansvärt ont i ryggen och axlarna! Har fått bära på min lilla 8 kilos-gumma nästan hela dagen. Hanna har varit så kinkig och klängig. Har läst nånstans att bebisar går igenom olika utvecklingssprång och blir då xtra ledsna och klängiga. Nån´som vet????

• tjorvisen

Men lugn, min tös är inte så stor heller. Vägde bara 5510 när vi var på 3-månaderskollen. Hon vägde 3780 när hon föddes

Polette skrev 2007-03-01 13:14:37 följande:
    Men hjälp, era bebisar är ju jätte stora.
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!