• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Preggi

Hej tjejer!

Matilda är magsjuk.. Har spytt halva natten... Stackars liten...

Hur har ni andra det?

Vi var på 3 mån kontroll i tisdags. 7025 och 62 lång. Jag tycker hon är en liten knubbis men hon ligger verkligen i lä om man jämför med din pojke SophiaM...

• TheSunset
    Preggi skrev 2007-03-01 09:47:42 följande:
    Hej tjejer! Matilda är magsjuk.. Har spytt halva natten... Stackars liten... Hur har ni andra det? Vi var på 3 mån kontroll i tisdags. 7025 och 62 lång. Jag tycker hon är en liten knubbis men hon ligger verkligen i lä om man jämför med din pojke SophiaM...
    Stackars liten...

Jag va och vägde julia i måndags då vägde hon 6340 gram och va 61 cm. Skönt att se att min mjölk fortfarande funkar så jag kan fortsätta amma.. Vi åker till teneriffa hela familjen den 1 april...skönt om ammningen funkar då..
    Hampus 990910 & Julia 061101
  • TheSunset
    Preggi skrev 2007-03-01 09:56:19 följande:
    Härligt med en resa. Hur länge blir ni borta? Helammar du?
    Vi e borta 8 dagar... Ska bli såå skönt.. Japp jag helammar,...
  • TheSunset
    SophiaM skrev 2007-03-01 11:30:38 följande:
    TheSunset: Max helammas, prima mjölk här...
    Men herregud...va då dundermjölk... Va vägde han när han föddes??
  • tjorvisen

SophiaM: har han verkligen gått upp sex kilo på 4 månader?Förvånad Din grabb väger ju snart lika mycket som syrrans 1-åring och han är stor Glad

ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • biltokig1

Max är jätte gullig!!! =) Bra att ha hull om man blir sjuker ju ;)

Monz blev 3 mån den 27:e (född 061127) och igår vägde han 6890 och var 62 lång

Han är en underbar liten kille som ler mest hela tiden, har inte hört nå´t riktigt skratt ännu... vet inte hur det låter ju men annars pratar han för fullt!!!
    Han sover på mage fast man inte ska och han älskar att ligga vid sitt babygym eller att sitta i sin babysitter och sparka på babygymet framför honom =)

Han sover bra tycker jag eller så är det så att jag sover väldigt bra även om han ligger och äter så jag störs inte så mycket av amningen på natten. Han brukar dock äta 1-2 ggr/natt. Sover oftast i sin egen säng, kan bli kvar brevid mamma eftersom hon somnar ;)

Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
  • SophiaM
    Tjorvisen: Japp, det stämmer. Under hans första två månader gick han upp 500 gram i veckan. Det börjar bli lite tungt för ryggen nu...
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!