Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Så var det igång igen ja... Jösses vad man fick gjort mycket under tiden FL låg nere.

Ja,vad duktigt av dig Tess att ta kort och sälja. Är själv för lat för det och gör som Mandel... slänger....

Ang. tvättmedel så använder jag Neutral redan nu, så det blir det väl till bebis med. Sen MÅSTE ju jag använda sköljmedel, så det får väl bli nått neutralt där med... Men bara så det blir sådär mjukt och gott.

Vad avis jag blir på att solen skiner hos er... Här är det grått och lite småregn i luften.

*** med bebis i magen, v 33***
  • Emmajohanna

Tja Lepa !

Hihi, jag brukar också svänga förbi dom hyllorna på ICA när jag handlar.. Blöjor är också rätt så dyrt tycker jag.. Eller eg. har jag inte haft nån uppfattning, men... *svammel*  
    Jag ska också köpa ersättning att ha hemma... Semper säger du alltså ? Jag som har hört NAN... Ja,det är en djungel där med.. Man får väl testa och se..

Tänk inte på vikten Lepa. Det är som det är.. Snart är ju bebis ute och då ska vi börja röra på oss igen. Kilona kommer att rasa !

Ja, packa väskan i smyg !!! Man vet ju aldrig.

• Emmajohanna

Nä, det är väl same same med ersättningen. Och kanske behöver vi inte ens använda den....

Tänkte också det där med blöjor. Snåltarmen tog över mig ett tag och jag funderade på att köpa Willys blöjor eller så... Men efter noga övervägande och med tips från nära och kära så blir det nog dom dära "reklam-blöjorna"

Men åh så härligt med Cypern ! Ska lilla bebis med då ?
    Skönt att ha det att se fram emot.. Och så har du ju ett mål med att gå ner om du behlver det sen.

• Emmajohanna

Än ni inne på scal ? Jag kommer nog inte kunna vänja varesig mig själv eller M till att använda sjal, det får bli en vanlig bärsele tror jag....
    Men det ser himla bekvämt ut med sjal dock.

Men Tess vad du går loss på städninge hela tiden. Det är ordning och reda.

• Emmajohanna

Halloj !

Jösses vad det har skrivits. Måste ju bara kommentera !!

Ang. vikten så tycker jag folk kan vara så j-a dumma med sina kommentarer. En kan säga att "ska du föda imorgon" medans en annan kan säga "va, har du såååå långt kvar, du som är så stor".
    Försök att inte bry er, det är ju så olika och folk tror dom vet och kan så himla mycket om en nu när man ska ha barn. Och värre lär det ju bli sen när bebis tittat ut.
    Då kommer tips från höger och vänster om hur ni ska göra för att få bebis att sluta skrika, börja ta napp etc etc.
    En annan grej är det ju om man BER om hjälp och råd. Då är det ju mer än välkommet.

Lepa : Ang. 12 kg så har jag också gått upp 12 och när jag vägde mig hos BM sist så sa hon ingenting om det. Inte ens EN kommentar... Så lyssna inte på din veliga BM.

Tess : Jag är som du, köper också blommer hem.... Får man inga så måste man ju köpa till sig själv. När vi hade 1-års förlovningsdag så köpte jag till mig själv...

• Emmajohanna

God solig morgon Mandel !

Jadå, här skiner allt solen idag och det är riktigt vårigt ute ! Hade varit underbart med en ledig dag med lite fika i solen....
    Jobb som vanligt fram till 16, sen så ska jag åka till min syster och hälsa på. Ta en fika och prata lite skit.

Ja, en kaka hade varit gott. Kladdkaka...

• Emmajohanna

Vi bor så gott som grannar... Nä, men 10 minuter med bil ifrån varandra. Så vi ses ofta. Och så har hon 2 underbara små tjejer, 5 och 7 år.
    Dom längtar efter sin lilla kusin nu och ringer ofta och frågar om bebis kommit.

På tal om kakor och smaskiga saker. Såg reklamen på Balerinas nya slags muffins. Har ni testat ? Inte jag.... Men måste ju göra det.

• Emmajohanna

Morrn Tess !

• Emmajohanna

Sommardäcken byts nog här vid påsk tror jag...Sambons uppgift såklart.

Nu svullnar Johannas kropp kan jag lova. Fingrarna har blivit som korvar de sista dagarna och händerna somnar HELA tiden. Jobbigt.....
    Men man får väl helt enkelt gilla läget, det var ju väntat att jag skulle åka på något tillslut.

• Emmajohanna

Lepa : För mig är det precis tvärtom... Svullnar på dagen....

Får väl höra med BM när jag är där nästa vecka. Förmodligen så görs det ingenting, tycker dom alltid säger att "så är det, inget att göra åt"...
    Men fråga ska jag, tack Mandel ! .-)

Jag var faktiskt på tippen igår och slängde en massa skit som bara stått hemma. Kände mig urduktig efteråt.
    Ska också till Ikea nåndag. Ska köpa skötbord och tvättlappar och sånt.

Samlar han på serietidningar Mandel ?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3