Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Hej Mandel !
    Trodde du sov lääääänge idag.

Jo, när bebisen var på g ut så det enda jag satt och skrek !! i soffan var "men varma handdukar, måste hålla varma handdukar !!! "
    M satt och såg förskräckt ut bredvid mig.

Kan tänka mig att förldr. utblidningen är bra för kottens pappa.
    Ska ni på visningn på BB sen också ?
    Vi bokar det själva, det blir i slutet på mars tror jag.

*** med bebis i magen, v 30***
  • Emmajohanna

För M är det nog bra att vi ska till BB innan, så han vet hur det ser ut, vart han ska parkera bilen etc.
    Han är som sagt skiträdd när det kommer till sjukhus... Hur ska han överleva detta...stackarn.

Presenten blev mycket uppskattad och han hoppade faktiskt upp och ner av förtjusning. Då vet man att man har lyckats.

Åhhh, har glömt att köpa oljan ju !!!!! Även fast det kanske inte hjälper så är det värt att prova...
    Nån som börjat ???

• Emmajohanna

Smart Mandel !

Ska också köpa semlor sen.
    Nu ska jag iväg och vattna blommorna hos mamma och pappa. Dom är i Thailand dom svinen. Bara 37 grader där idag....

Hej sålänge !

• Emmajohanna

Åh grattis Tess ! Fira på !!!!

Gillar inte heller mandelmassa, men nu har jag hittat semlor med vanlijkräm istället.... samma utförande fast med den där goa vaniljkrämen !!!  mums ! Se om bageriet kanske har det hos er med ?

Dags för hemgång.
    Ha en härlig kväll tjejer !
    kramis

• Emmajohanna

Morrn !

Jadå, här har det sovits gott, men jag har tydligen ( vilken jag dock tror är lögn ) börjat att snarka nått enormt på natten så M får putta på mig hela tiden....  Spelar ingen roll om jag ligger på sidan eller inte... *snark-snark*

Jaså, du börjar drömma om förlossningen du Mandel. Har du tänkt på vad du skulle vilja ha för smärtlindring etc ? Ska du skriva ett förlossningsbrev ?
     Jag tror jag ska skriva ner några punkter..tex. vill INTE se moderkakan.

Blev det några semlor igår förresten ? 

• Emmajohanna

Ge han din kropp Mandel.
    Nä, jag vet faktiskt inte, det är skitsvårt tycker jag... Men en god middag tillsammans med den man älskar är ju inte fel, behöver inte vara så krångligt... Fast det är ju vad JAG tycker.

Nä, jag vill inte heller att sambon ska vara där nere och kolla och känna. Vill själv inte känna på huvudet när det är på g ut, uscha !!!
    Jag vill också ha lustgas och EDA om det blir förjävligt. Varför ska man ligga och ha ont när man kan få något som kan hjälpa... Det är ju ingen som tackar en efteråt för att man legat där och haft skitont utan smärtlindring.
    Så lustgas och EDA ska det stå på min lista... Sen blir det väl aldrig som man tänkt sig... men ändå...  

Skönt att få gå till sjukgymnasten. Gör du övningar och sånt där ?  
    Antar att rygg och värk är det samma som tidigare ? Stackare

• Emmajohanna

Här snöar det och det är redan kaos i trafiken. Det ligger väl 3-4 cm... Folk kan ju inte köra biiiiil !
    Nu känns maj låååååångt borta.

Ja vi får väl se hur vi klarar förlossningen sen... Ska bli så kul att få dela sina erfarenheter med er sen när det är gjort.  Vi kommer nog att känna oss grymt duktiga och stolta när "hörnsoffan" är ute...

Japp, svin är vad dom är ! Tycker dom är elaka som inte tog med sig sin dotter på semestern...

• Emmajohanna

Morrn Tess !
    Blev det någon vaniljsemla igår ? eller blir det imorgon istället ?
    Ja, veckorna går ju faktiskt inte sååå sakta egentligen. 10 veckor är INGENTING.
    Vad bra med en profylaxbok. Tror säkert att det kan vara till hjälp.

• Emmajohanna

Håller med dig att det finns godare saker än semlor... Tex krämbulle.... Like !!!!!

Frosta av frysen är ju ett bra initativ såhär på en onsdag. Jag hade tänkt mig att rensa ut och städa köksskåpen sen när jag blir lite ledig. Det kanske kan vara nått ?

• Emmajohanna

God morgon !

Här är man uppe med tuppen.. Körde M till tåget och ja...nu sitter man här på jobbet kl.06 !!

Allt bra med er idag tjejer ???

Åhhh, man får gratulera till den inköpte BB-väskan Mandel !!!! 100 babianer är ju nada. Bild kanske ?
    Och grattis även på 5-årsdagen, kan tänka mig att ni ska ha en riktigt mysig kväll.

Drömde något såååå sjukt inatt.
    Jag stog i en hiss och så istället för våningsknappar med nummer i hissen så stog det olika saker.
    Varje våning var ett av ämnena i forumet under "vänta barn & förälder"
    Alltså en våning för inhandla/preparera, mammakroppen, barnvagnar etc...
    Tryckte på felknapp och hamnade på våningen för"prematurer" och bad så hemskt mycket om ursäkt när dörrarna öppnades och tryckte mig vidare till "tredje trimestern" *asg*

Man är bra knäpp.

Här är det verkligen snökaos idag, ser inte fram emot att behöva skotta när jag kommer hem... M är ju i Stockholm... *snyft* saknar honom redan.... Usch vad blödig jag har blivit sen jag blev gravid.

Nä, nu får ni VAKNA !!!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3