Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Var det ingen på Futb. som hade något bra tips på sovställning ? Eller kanske har din sjukgymnast något bra tips ? När ska du dit nästa gång ?

Här är det bra, skulle ju simmat idag men hon som har det är sjuk... Tråkigt. Hade sett fram emot det idag faktiskt...

Igår hade jag "inventering" av bebisens grejer. Skrev upp allt jag hade i alla storlekar och så... Såååå mysigt... Insåg att jag måste fått dille på stl 56.
    Skrev du upp allt du hade köpt för att sen räkna ihop ??? Jag vågar inte det.

*** med bebis i magen, v 31***
  • Emmajohanna

Ja läkaren kanske kan ge dig några råd... Det är ju skit att inte kunna sova nu när man verkligen behöver det... Innan bebis kommer alltså.

Nä, ska inte heller köpa några mer kläder.. Det är ju mer sånt som du skriver som ska inhandlas.... Kläder får vänta tills bebis tittat ut.. Och jag räknar kallt med att man får en hel del sen, så nope, inga mer klädinköp.
    Har väl just nu 6-7 bodys och lika många byxor. Några tjockare tröjor, 3 filtar, strumpor.... Lite av varje...

Vad händer idag då ? Prommis ?

• Emmajohanna

Hoppas ni hittar nått kul på BH sen då. Röda priser är alltid lockande !
    Ska ni köpa skötbord där ?

Vad skönt att hitta en bh som sitter bra & är skön. Då måste man passa på.
    174,50 är ju så gott som gratis för en bekväm bh.
    Har du köpt någon amningsbh än ? Jag köpte en på Lindex igår, superskön...faktiskt..
    Är ju en bygeltjej men denna satt skönt så det är ju lika bra att slå till. 169,00 bananer.

• Emmajohanna

Hur är era sambos nu förresten ?  Börjar dom fatta att ni ska ha bebis ?
    Min pussar på magen varje dag men han är nog inte alls insatt i vad som komma skall egentligen....
    Sen så blir jag såååå trött på honom.... Ibland tror han f-n att han bor på hotell och att bara för att han spelar fotboll 4 kvällar i veckan så behöver inte han göra nånting hemma...
    Det spelar liksom ingen roll hur mycket jag ber honom att hjälpa till lite mer hemma..Det går in i ena örat och ut genom andra. Fast i just den stunden så säger han att "jag ska skärpa mig, jag lovar"....
    Och vi har ju ett hus som ska fixas med... Men gör han det ??? Nope... Det är ju jag som är den händiga i denna familjen..
    Han tar inga egna initiativ... Johanna måste tjat om saker.. TRÖTT !!!!!!

AAAAhhhhhhh...
    Nu har jag fått ur mig lite agg.... Skönt !

• Emmajohanna

"Skönt" att jag inte är den enda som en sambo som behöver pushas på hemma.
    Vet inte vad som ska göras, kanske bara att gilla läget och fortsätta med tjatandet....
    Jag undrar ofta hur det blir sen när bebis kommer.. Då behövs ju verkligen hans stöd..Spec.till att hjälpa till hemma etc.. Usch, orkar ju inte tjata hela tiden.
    Hoppas han tog till sig det vi pratade om igår, annars går jag upp i taket !

Ha en mysig prommis Mandel så hörs vi senare,
    kramkram

• Emmajohanna

Hihi, skönt att du är vaken Lepa.

Vad roligt med kondomen ! Ja,man fårväl börja tänka på vad man ska ha för prev.medel sen när bebis kommit. Men så länge man ammar så är det väl lugnt ?
    Och kanske blir det inte så mycket sex dom första veckorna/månaderna ? Pratar för mig själv nu alltså...

Hade nog tänkt att ha en body, byxor och en mössa när vi åker hem med bebis från BB. Och en filt.... Förhoppningsvis så är det varmt och skönt när det är dags...
    Har funderat på det där med en fleeceoverall, men jag är tveksam.... Lite vanliga kläder och filt borde nog räcka... Men vad vet jag... Beror nog på vädret.

Åh så härligt med massage ! Ska på gravidmassage i april. Långt kvar....

Hej Tess ! Grattis till Tradera-kapen ! Det är alltid kul att få hem paket med saker man beställt / köpt. Bilder kanske ?

Jag vill också ha det mesta klart, det är ju inte långt kvar nu. Sambon inser nog inte heller det, men jag står gärna för handlingen, det är ju sååå kul !

• Emmajohanna

Fina bodys Tess. Och som du säger, man kan ju köpa mer "färgiga" kläder sen när man vet vad det är för krabat som bott där inne.
    Det är ju lite svårt nu... Och inte finns det så mycket neutrala kläder...

Lepa : Köpte inte du din sovpåse på Lindex ? Kollade där igår, men hittade ingen...

• Emmajohanna

Guten morgen !

Hur har ni det idag ? Sovit gott eller har det varit skit ? Hoppas inte det...

Vilket fynd du gjorde igår Mandel !!!! *high five* Detlät ju galet billigt med bas och allt.
    Och så har du ett nytt projekt med spjälskyddet... Du är så händig så jag hade hoppats att det kunde smitta av sig..Men icke..
    Är filten klar förresten ? Bild isåfall ? Och bild skulle även in på väskan du köpt.... Är ju nyfiken ju....

Jag köpte "A-B olja" igår men den får inte användas förrän v 34, men nu är jag beredd iaf....

• Emmajohanna

Oj , du var uppe med tuppen idag Tess.

• Emmajohanna

Vad skönt att du fått sova lite bättre Mandel ! Det är ju alltid något..
    Hoppas det går bra hos läkaren sen, kanske har han något bra tips för ryggen när du ska sova.

Japp, köpte weledas på Barnens Hus faktiskt... En vän hade köpte den och hon smörjde och smörjde och hon sprack INGENTING... Bra olja..
    Nä, kanske är det bluff och båg, men det är ju ändå värt att testa.. Eller hur ?

Tess : Vad ska du hitta på för kul idag då ?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3