Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

mrsbygg skrev 2007-02-25 15:20:34 följande:
    jag kommer fixa till mina tuttar sen när jag är klar med amningen med denna bäbisen!hade tänkt lyfta sen fylla ut "tomheten"...lyfter ja bara så kommer dom endå se hängiga ut för det är så jäkla mycket hud...inte vackert när dom "krymper" från 80H till en 70DD på mindre än ett år!så jag ska la börja spara pengar snart..det går la på en runt 50tusen har ja för mig för lyft och utfyllning hehe...
    Skönt när man har de fixat

Själv ska jag göra en stor bukplastik, de kostar allt från 50-70 000 *hualigen*

Men förhoppningsvis uppfyller ja kraven å får sen via landstinget
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen

Vi har oxå de där skötbordet med hyllan ovanför, tycker de e kanon! Har precis som mammab
    Eller HADE iofs, har "fällt" upp sköthyllan idag å har numera en sniglar skötbord på toan där nere i stället.
    Den här diktad hade/har vi i Sagas rum på övervåningen för den fick ej plats i något utav badrummen här ( vi har två ).
    Orkar nämligen inte bära upp Saga för trappen varenda blöjbyte så nu ändrade vi de idag

Mitt bäcken är helt "fucked up".

Att tappa något på bebisen, skulle man nu göra det ( jag har aldrig gjort de å jag hade samma skötbord till Anton ) så landar de isf på bebisen ben eller mage bara. Bebis ligger bra skyddad under hyllorna

Jennsans: JAg önskar rapport imorrn efter UL så jag får veta att allt e bra

• solstraalen

Tjejer, vad gör man mot alla sendrag i benen nattetid???
    Inatt har jag fått de vid minsta lilla sträckning i benen Nästan så fort jag rört mig.
    Så nu sitter jag här med värk i baksidan av låren å vaderna pga allla sendrag inatt.

Har haft de alla graviditeter, men inte som inatt. Hualigen.

Finns de något man kan göra??

• solstraalen
    L2K skrev 2007-02-26 07:14:08 följande:
    Gomorron tjejer! =)Här vaknade vi tidigt och va morronpigga! Känns super att va vakna och känna mig pigg. Händer inte allt för ofta nuförtiden.Igår diskuterade jag och sambon namn och jag föreslog Emilia eller Emil. Emil vet jag sen innan att han inte är superförtjust i men iaf.  Emilia va han inte heller så lockad av den här gången. Det va tjejnamnet vi hade valt till Oskar.Han föreslog Otto eller Sune med ett skratt och jag tvärvägra. Det är en sak att han kallar bebisen i magen för Nisse men där drar jag gränsen. Och när vi ändå diskuterade så kom vi in på köns-ul och det lutar åt att jag ringer och bokar en tid idag. tbmh - dom har fortfarande kvar hinksetet på IKEA som man kan hänga på sidan av skötbordet. Är vitt numera om jag minns rätt.... www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Sånna där "hinkar" köpte vi i helgen till Saga ( ja bebisen behöver dom ju faktist inte ännu ) och dom var ju smidiga
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-02-26 07:19:55 följande:
    solstraalen skrev 2007-02-26 07:06:19 följande: Tjejer, vad gör man mot alla sendrag i benen nattetid???Inatt har jag fått de vid minsta lilla sträckning i benen Nästan så fort jag rört mig.Så nu sitter jag här med värk i baksidan av låren å vaderna pga allla sendrag inatt.Har haft de alla graviditeter, men inte som inatt. Hualigen.Finns de något man kan göra?? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23Har tyvärr inga tips men usch vad det lät jobbigt!!! Hoppas du får nåt mirakeltips till kommande nätter! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja de hoppas ja oxå att ja får, för jag är en sån av naturen som vaknar 5-10ggr varje natt endå, så fler avbrott behövs inte
  • solstraalen

Kramper pga låg ämnesomsättning - Tjaa jag har ju de men äter levaxin. Får se om en månad om värdena e bra.
    Saltbrist- tjaa, de vet man ju aldrig
    vätskebrist, ja jag e ingen människa som e populär vad gäller att dricka mycket, jag är urdålig på att dricka. Ska genast bättra mig!!

Jag kan förhindra att vadkramperna bryter ut helt, räcker att trixa med benet, men endå riktigt jobbigt att vakna av de flera ggr varje natt.  Skönt att de "bara" är 4 månader kvar. *hualigen*

Hoppas de e bra med er tjejer annars, en annan har en grym huvudvärk idag.

• solstraalen
    Trollie skrev 2007-02-26 15:23:01 följande:
    solstraalen: Har hört någonstans att man har kininbrist när får sendrag, så det är bara att börja dricka tonic, men du får skippa ginen , på tal om häxkonster så fick jag rådet att lägga en rostfribordkniv under lakanet i fotändan på sängen, det hjälper alltid sa tanten som gav mig rådet.
    Hmm de där med kniven skippar jag nog att testa
    Så som ja vänder å vrider mig nätterna igenom så skulle den snabbt hamna under kudden
    copernicus skrev 2007-02-26 15:21:19 följande:
    solstraalen:det var den infon jag kunde hitta när ja sökte på nätet, men som sagt det kunde ju hända ändå!åh vad lite det lät med 4 månader! Längtar samtidigt som jag älskar att vara gravid, och nu verkar det vara sista gången i livet huvudvärk är inte kul!! Här har vi en rejälförkylning som är på bortgående som tur är!
    Skönt att förkylningen e på väg bort   
    Ja 4 månader är inte så lång tid.. inte med tanke på hur fort tiden går.
  • solstraalen

Vad finns de för butiker på nätet som säljer mammakläder i strl 46/48 ?

• solstraalen

Vet ni vad jag upplevde igår?!
    Jag höll på å dona i ett förråd och två ggr då jag böjde mig framåt så kändes det PRECIS som om ja fick en pinne HÖGT upp  i magen.
    Undrar verkligen vad de var??

Om nu bebis sitter med rumpan neråt så är enda ja kan komma på att de skulle kunna vara, bebisen arm eller så.

Kändes PRECIS som en pinne.

Inte upplevt de här nån gång med de andra i magen. Men å andra sidan så låg dom inte som denna, för deras sparkar å så var utåt magen å inte neråt "fialotta" som denna parvel sparkar

• solstraalen

Oj, ja den va billig!! Fläckar får man ju endå förr eller senare.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3