Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Trollie skrev 2007-02-28 08:47:19 följande:
    Solstraalen kollade i ditt galleri så nu vet jag hur jag kommer att se ut om ett tag , vi kan ju alltid kolla om det finns sånna där ankstjärts trosor (som små bebisflickor har) i våran storlek, det tror jag skulle göra succse !
    *asg* Ja de vore verkligen något!!!
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • solstraalen
    Emmyss skrev 2007-02-28 09:45:58 följande:
    Hörrni, har en fråga bara sådär till er som har barn tidigare. Hur mkt hjälper de till hemma?Mina är snart 4, snart 6 och nyss 7 fyllda. De hänger upp sina kläder när vi varit ute (bär ut dem i grovköket o hänger upp), bäddar sina sängar på helgerna (vi går upp så tidigt i veckorna), då hjälper jag den Linus som är minst, och sen plockar de fint på sina rum en gång i veckan, minst. Dammsuger o sånt gör jag eller maken. Tycker det är svårt att veta vad som är rimligt.Hur har ni det?
    Min grabb på 7år får sköta sitt rum själv. Hänger alltid upp sina ytterkläder själv och lägger smutskläderna i tvättkorgen. Han dukar även bort från bordet själv då vi har ätit.
    Slänger han sopor så får han faktist 1kr/påse, något vi alltid kört och förmodligen kommer göra ett tag till
    Ibland dammsuger han självmant, så de får han gärna göra
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-02-28 16:16:22 följande:
    Våra barn hjälper till lite si och så.... Men det är mest vårt eget fel inte för att dom inte vill... Vi försöker få dom att duka av efter sig och påminner vi dom så gör dom det utan problem. Men oftast är det vi som låter dom gå utan. Vi vill att dom ska försöka hålla ordning i sitt rum men hjälper till när det blir för mycket. Blir nog mer när dom blir äldre.Solstraalen - Vad smart det lät med 1kr/påse. Kanske ska testa det här hemma, dom bara älskar mynt så kan ju va ett sett att få dom att göra nåt mer. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja precis, vi har nog gjort så i 1½-2år nu å han tycker fortfarande de e kul
    Iblan vill han "tjäna" extrapengar så då kan han få några kronor för å dammsuga elle rvad de nu kan vara.
  • solstraalen
    Pusselbiten86 skrev 2007-02-28 16:22:44 följande:
    Sorry ja inte har varit så aktiv här inne...Mår spykiskt dåligt så...Bebis mår fint... Och sparkar som bara den..Anledningen till att ja mår skit är ..www.familjeliv.se/Forum-4-46/m17913741.htmlSka försöka vara lite mer aktiv här ♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Syskon Beräknas 16 Juli 2007 ~~*
    En BAMSEKRAM till dig!!! Hoppas dom hittar felet på din mamma och att hon mår snart igen.

*stor kram*
  • solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-02-28 18:51:40 följande:
    Pusselbiten: Usch, stackars! Skickar en bamsekram till dig! tbmh: Tycker att stämningen är ganska bra... MEN de senaste dagarna har jag känt mig väldigt osynlig... Har typ inte fått ngt svar på ngt inlägg (förutom när jag skrev om bröllopsplanerna) Känns lite tråkigt faktiskt... Men iallafall - om det nu är ngn som kommer ihåg att vi skulle på UL idag så kan jag berätta att vi nu svävar på små ROSA moln! Isabelle ska få en lillasyster! Lägger upp en bild på sötnosen så fort Magnus blir färdig att scanna in den! (Snart hoppas jag) Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
    Grattis till tjejen!!
    Hur gick de övrigt på UL, blev du flyttad något?
    Såg bilden på tösen i vårt album, näsan var ju bara såå söt
  • solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-02-28 20:41:20 följande:
    tbmh: Nä, jag vet inte... har bara hört att man har rätt att få veta det som framkommer vid undersökningar (alla sorters) men är dom stränga som undviker dom säkerligen att se könet!solstraalen : Tack! Nä, jag blev inte flyttad... detta var bara ett "kolla läget - UL" så dom mätte inte henne. Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
    Aaaah, så efter jag är då.
    Blir de fler UL sen?
    Kul å få kolla in henne igen   Ska själv på könsul om 2 veckor, fast fick ju "Veta" att de e en pojke på rutinul, men vill kolla igen =)
  • solstraalen

Vi ska oxå betala 260, sen tillkommer 30 om man dessutom vill ha bilder.
    Ska bli kul å få de på video faktist, så man kan visa Anton
    Vi ska göra vårt på sibyllekliniken.

• solstraalen

Jag måste få sucka. Hör inte till våra magar å bebisar, men de hör till bebisens syskon.

Jag tyckte Anton var sjuk ofta, men de e inget emot Saga!

I november var hon sjuk i en månad i ett kör, då hade hon feber, hosta, lunginflammation, fick förkylningsastma, ögoninfektion å öroninflammation.
    Sen var hon bra ett tag.

Sen kom ju 9dygns magsjukan för 1 månad sen, sen frisk ca 1 vecka, sen feber å förkyld å sen frisk ca 1 vecka å sen magsjuk i 5-6dygn. Och nu i tisdags vart hon helt friskförklarad från magsjukan.

VAD TROR NI INTE HÄNDER DÅ?!?!

I tisdags kväll fick hon lite feber ( bara 38.0, men de e tillräckligt för att hon blir lite hängig ), sen hela dan igår låg den nog på38 för hon var så hängig hela dagen å kvällen å ledsen och så. Samma sak inatt, vaknat till å gråtit flera ggr.
    Jag HOPPAS att detta bara är pga tänder, men man ser inga nya på gång..

De sista som är på uppgång bröt igenom för en månad sen så de lär hon väl inte ha feber för nu??

• solstraalen

Jag pluggar på distans så Saga är hemma med mig. Så de e tyvärr inga dagisbaciller. Är de normalt å va så här mycket sjuk?? Hon har vart sjuk minst sjuttielva ggr sen hon föddes typ..

• solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-03-01 08:47:37 följande:
    Har ingen aning om vad som är normalt. Alva som är 3 år har bara varit sjuk 4 gånger och då har det i stort sett "bara" varit feber och förkylning. Vi har aldrig behövt söka vård för henne när hon varit sjuk. Vi har verkligen haft tur så jag har tyvärr inga råd eller tips att ge dig.
    wow vilket immunförsvar hon måste ha! Vad skönt.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3