BF Juli-07 Nr3

Gällande träning, så går jag ju på vattengympan 2 ggr/v, men det är också typ ALL rörelse jag får! Sitter och ligger mest övrig tid pga den trasiga ryggen. Ok, liiite träning i armarna får jag väl om jag sköter rullstolen själv, men det är inget jag räknar.
Nån mer än jag som är ruskigt anfådd...? Var lika dant förra graviditetet, anfåddheten kan komma när som helst, ibland vaknar jag mitt i natten och kippar efter luft, skitjobbigt! Måste kolla mitt blodvärde snart, så att det inte är därför...
Idag kommer svägerskan och hjälper oss att tapetsera om lillemans rum! Det ska bli ljust ljust gult, och kommer bli sååå fint! Rummet (som varit gästrum förut) är ganska litet, så ljusa färger var det självklara valet. Håll nu tummarna för att vi ska hinna med allt idag!
Teen, om du kan så gift dig i Nynäshamns kapell, såååå mysigt och fint!
Tror jag har sagt det förut, men men... Har också sett "300", och var inte riktigt lika impad. Ok, det är en otroligt snygt gjord film, men själva handlingen var liiite för stridig för min smak. Men snygg, absolut!
Upptäckte nyss att min livsviktiga kortisonspray till näsan är slut, och jag vet inte om min läkare hinner skriva ut recept idag! Åh, jag är en sån klant, varför kollar jag inte upp sånt...???!!! Kommer bli en superjobbig natt om jag inte hinner få recept idag, alla andningsgångar blir totalblockerade utan...*gråter*
Håll tummarna nu tjejer så att jag hinner få receptet!
mammab, testa att dricka lite pro-viva dryck morgon och kväll mot gaser, det funkar jättebra för mig iaf!
Vallmar, har också drömt en sån mardröm där jag var ute och söp mig aspackad och hamnade på akuten där dom skällde ut mig , för nu var ebisen skadad... FY vad hemskt det var...!!!
Humlan, ang Ringo, så tycker jag att det är fränt! Lätt att uttala på de flesta språk, ovanligt, men inte fånigt...Kör tycker jag!
Angående student och vem som ska betala vad... Jag betalade allt själv, och det berodde till största del på att jag flyttat hemifrån (70m mil) i början av gymnasiet (strulig familj). Jag fick vara glad att morsan och syrran dök upp bara, och presenter fick jag bara ett fåtal, trots att min student sammanföll med min 20-års dag... men jag är inte bitter...
Skämt åsido, har man föräldrar som kan och vill betala så kör på det för fasen! Jag kommer glatt betala för mina ungars studenter iaf!
Teen, grattis, 5/5 blir ju ett toppendatum att gifta sig på!
Copernicus, känner igen det du besktriver! Vi köpte vårt hus och rustade upp det för 1 och ett halvt år sen. Det ligger ca 1 mil från stan där vi bodde innan, och jag trodde att vi snabbt skulle lära känna folk här. Tråkigt nog är det mest pensionärer på vår gata, och sen är det tydligen svårt att bli medtagen i by-gemenskapen... Längtar in till stan så att jag kan dö, men där är husen såååå dyra, och maken vägrar flytta till lägenhet... Håhåjaja vilka I-landsproblem man har...
Nu ska vi åka på kalas, min bästa vän fyller år...! Ska bli så mysigt, för nu är det verkligen toppenväder här! Ikväll åker grillen garanterat fram!!!
Känner som du Norrbagge, hade också (mot alla odds) en superhäftig förlossning, och längtar dit! Direkt efteråt (var lite snurrig) så har jag tydligen sagt "ok, gravid vill jag aldrig mer vara, men föda barn gör jag gärna imorgon också..." hahaha...
*viskar grattis till lillgrabben, Jeppa*
Klart man "får" vara nervös, det är jag också! Mest förväntansfull, men såklart är det pirrigt också, bara för att det gått bra en gång så behöver det ju inte göra det igen...
Har samma stora skräck för kejsarsnitt som du Beckah, det vill jag INTE vara med om!!!
Solstraalen, tycker absolut att du ska kräva en utredning för att kolla så att hennes immunförsvar är som det ska. Jag har en immunologisk sjukdom (SLE) som fick pågå i måååånga år innan man drog rätt slusats. Var mer sjuk än frisk som barn, åkte på varenda virus och barnsjukdom som fanns plus en rad odiagnostiserade febersjukdomar. Ingen barnläkare ville utreda varför jag var så mycket sjuk, trots att jag b la hade hjärnhinneinflammation i 15-årsåldern som givit mig men för livet. Jag fick slutligen min diagnos som vuxen, och det känns en aning bittert att veta att medicinering i tidiga år hade medfört att jag varit friskare nu.
Är äckligt uppmärksam på min dotter, och uppmanar andra att ifrågasätta mer gällande vården av sina barn, då jag inte kan påstå att jag har så goda erfarenheter av vård i landstingets regi.
Jonali, känner precis som du. Fasade över att ta magbild nu ikväll, och mycket riktigt så kunde man riktigt se hur kroppen riktigt sugit åt sig allt fett under veckan som gått... Hjälpte inte att jag varit och shoppat mammashorts idag, och fick lov att köpa en storlek större än jag brukar... Försöker dsperat tänka att det mesta försvinner sen, fast jag vet att så inte är fallet för mig iaf... Och du, jag har gått upp mer än dig, och hade dessutom några kg för mycket innan
Bläääää för speglar säger jag bara!