Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Beckah, fy vilket otrevligt bemötande! Om man blir sådär illa bemött inom vården (eller var som helst egentligen) så borde man alltid fråga efter namn på personen man talar med, så att man kan lämna klagomål sedan. Jobbar också i ett vårdande yrke, och tycker att det är självklart att folk som känner att de fått fel bemötande måste få chans att påtala detta för överordnande, på det viset har man som yrkesperson en chans att rätta till sånt beteende. Blev ett litet sidospår (babblar när jag blir nervös), är egentligen mest orolig för Beckah, måste vara asjobbigt med så mycket sd hela tiden! Fanns inget mer att göra? Blir det några tätare kontroller?

Tbmh, kommer det några bilder? Är så nyfiken!!!

Halvblod, grattis till sista turen! Är också bjudna på bröllop i sommar, varav ett är på vårt BF-datum 28/7....

Ankiz, vad skönt att allt gick bra! Har dom kollat orsaken till dina UVI?

Har fått besked om att jag får sjukpenningen från FK imorgon, så nu kan vi äntligen slappna av lite mer gällande ekonomin, sååå skönt! Blir naturligtvis tajtare nu, men nu hinner vi iaf betala våra räkningar i tid... Fast jag längtar tillbaka till jobbet så att jag håller på att bli tokig. Sååå jobbigt att bara vara hemma, speciellt när jag inte kan göra så mycket. Äh färdiggnällt, det kunde ju vara värre, Lilleman mår ju bra iaf!

• zandrisen

Vicke hur lågt järnvärde har du nu då?

• zandrisen

Vicke, jag har också haft helt horribelt låga järnvärden, först låg det på 91, sen på 98, och sist på 113. Min BM har inte ens nämnt ordet "anemi"???? Vad görs för att hjälpa dig med din anemi? Det enda jag får göra är att käka ännu mer järntabletter tillsammans med c-vitamin, äter nu 5 st ercofer om dagen! Har svårt att andas och är supertrött. Är orolig att min BM inte berättar saker för mig....

mammab, min tjej har också mardrömmar, men å andra sidan är hon ju snart 4 år. Tror hennes mardrömmar och mörkerrädsla startade vid ca 2 ½ års ålder, och ibörjan kom hon ganska ofta tassande på nätterna och var rädd. Nu händer det kanske en gång i veckan, och det är allt från spöken till råttor som jagar henne i drömmarna... Coolt med namnlapparna! Hoppas fogarna håller!

Lindaojohan, varför inte testa tradera om lappen på vivo inte skulle ge önskad effekt? Har sålt b la vår gamla tv, och planerar att sälja av ännu mer av alla grejer som bara står och tar plats innan bebis kommer... Enkelt, kul, och så får man kosing i fickan ganska snart!

Sovit askasst inatt... Somnade för det första inte förän vid 3-tiden, och sen har jag drömt förvirrade och stressande drömmar hela natten. Ska få besök i eftermiddag, och jag hade tänkt baka kladdkaka då jag inte pallar nåt komplicerat just nu, och bara för det är kakaon nästan helt slut! Nån som har nåt bra och enkelt kakrecept utan för mycket komplicerade ingredienser??? Inte sockerkaka bara, det är såååå tråkigt...

• zandrisen
    Little baby, ja, det var ju bara den biten att kakaon är slut, det var ju kladdkaka jag tänkt göra från början....

L2k, mjuk hade jag nog tänkt mig.
  • zandrisen

Little baby, kan inte åka iväg, släpar ju runt på rullstolen vettu... Hade inga äpplen heller.... Fasen...

• zandrisen

L2K, ja det kanske går att svänga ihop av det jag har hemma! Ska kolla lite...

• zandrisen

L2K, här blir det rulltårta med hallonsylt och vaniljglass till, tack för tipset!

Vicke, ok dom har iaf tagit massor av prover och skickat iväg dom flera ggr, så jag får anta att BM vet vad hon gör. Folsyra har jag ätit sedan vi började försöka bli gravida för et och ett halvt år sedan, så där är det nog ingen brist... Men jag ska nog fråga BM om vad dom tänker göra åt saken om mitt värde ej blivit bättre nästa kontroll...

Lunch var det ja... Här blir det halvlyx med fläskfilégryta, rester sen igårkväll... Lite jobbigt bara när jag förtillfället har lite småsvårt för kött, var lika förra graviditeten. Kanske ska köra på fil och flingor ist...?

• zandrisen

baby 2007, jag har 69 % chans att få en tjej. Klurigt med tanke på at det inte är någon tvekan om att det är en grabb...

karin h, grattis till poken!

Tbmh, OJ, stor skillnad i längden! Önskar jag vore lika modig som du, mitt hår påminner mest om en gammal mopp just nu...

Tindrasson, härligt ed tvillingbruttor! Min mans småsystrar är enäggstvillingar, och det är verkligen nåt speciellt med deras kontakt med varandra, så där får du det spännande!

Angående TENS-plattor, så har jag haft det sen en månad. Vet inte om jag tycker att dom funkar speciellt mycket, men när jag har as-ont så sätter jag på dom iaf... Akupunktur har jag också testat för ca ett år sedan, då jag hade problem med höften. Höll på i ca 6 månader, men funkade inte för mig.

Halvblod, ååååh vad fint radhus! Och BILLIGT!!! Här i innerstan (falun) skulle det säkert kosta över miljonen! Jag säger bara KÖKET, shit va snyggt! Hoppas ni får det! Vårt hus köpte vi förra året, 740 tusen gick kalaset på, och då ligger det ca 2 mil utanför stan... Helt galna huspriser här nu, var och kollade på typ 25 hus innan vi hittade det här, och vissa av dom var rena vraken, men hamnade tillslut på hiskeliga summor bara för att de låg inne i stan... Undrar var det ska sluta?

Vickyb, jag väntar en pojke (bekräftat av 3 st olika läkare på olika ul) och hans hjärtslag låg på 144 sist.

Fick svar på odlingen som togs på livmodertappen idag, och det var inte GBS!!!! Är sååå lättad!

• zandrisen

jaha... som vanligt bara jag vaken... Lika bra att gå och knyta sig då... Gonatt!

• zandrisen

Har nyss kommit hem från vattengympan. VIll att det ska börja ge resultat nu, känns så jobbigt när det bara gör mer ont efter varje gång. Idag blev jag dessutom superirriterad i omklädningsrummet efteråt, då en tant stod och suckade och stönade utanför min "hytt" (avskärmat med draperi så att man får vara lite ifred) och tillslut gläntade på draperiet och frågade om jag var klar snart!!! FörvånadSkrikandes Och då hade jag bytt om i högst 5 minuter! KÄRRING! *inte alls hormonstinn*

Mjukis, håller tumarna för fullt härborta!

Beckah, skoj med könsul!

Vi skulle nog också göra ett sånt, om vi nu inte hade fått det bekräftat 3 ggr av olika läkare (och sett snoppen SÅ tydligt, finns bild i galleriet för dom som vill se), att det faktiskt är en liten grabb som flxar runt därinne... Med första barnet var det spännande och kul agtt inte veta, men nu känns det som den praktiska aspekten tar över lite, plus att det är lättare för blivande storasyster att ställa in sig, när hon vet att det kommer en lillebror. Så är det för oss iaf...

Namn ja... Det är SÅ SVÅRT den här gången!!! Molly föreslog Theo häromdagen, smakar lite på det nu...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3