Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Godmorning girls! Underbart väder idag, ska släpa mig ut i trädgården och sitta där i solen om en stund! Tur att man har bärbar dator....

Beckah, nej en din stackare! Hoppas sammandragningarna avtar, liiite tidigt för bebbe att ploppa ut nu...! Hoppas ditt onda går över också, är inte kul att ha ont hela tiden! *kramar om*

Hallonfot, är nästan avundsjuk på mig själv gällande fönstrena!

Alltså, min morsa och jag har haft STORA problem, som beror på att hon är en ganska egocentrisk och dysfunktionell preson, så att hyon och styvfarsan gjorde detta övergår nästan mitt förstånd! Är gladare än vad man borde vara för ett par putsade fönster, om du fattar vad jag menar...Fundersam

Tbmh, haha, kunde in te låta bli att dra på mnnen åt ditt uttryck, "däcksparkande bilprutare...." *fnissa* Men jag förstår att et är iriterande! Hoppas nån seriös kommer och ger er vad ni begärt!

Angående sömnen, när jagväl somnar å sover jag ordentligt (ca7 timmars oavbruten sömn), kan kanske bero på mina smärtstillande? Sover en stund på eftermiddagen ochså, annars går jag inte att ha i möblerade rum (blir sååå grinig)enligt min make...Generad Tror att jag sarkar en del, men vet inte iom att maken jobbar ständig natt för tillfället. Får återkomma om detefter helgen, då vi sover ihop...

Angående sammandagningar, har en hel del, främst på kvällarna. Hade ju ordentliga när jag åkte till akuten, men då hade jag ju också en rejäl UVI. Blir alltid nervös av sd, speciellt om dom gör ont. Jobbigt!

• zandrisen

håhåjaja, stavar som en kratta idag...
    preson =person
    sarkar = snarkar

• zandrisen

Ser att ni diskuterat vikt och sockerbelastning... Såg också programmet på tv3. Hade BMI på 24 (är bara 156 cm lång) när jag skrevs in på mvc, nu vill jag inte ens veta vad jag väger. Gick upp rejält förra gången, och n så kan jag ju inte röra mig särskilt mycket pga rullstolen, så jag är rädd för att det blir ännu mer den här gången...

Vet inte om det blir sockerbelastning för mig igen, ser inte fram emot det direkt...

Solstraalen, hur har du gjort för att gå ner så pass bra i vikt? Tänkte att det kunde vara bra att börja förbereda sig i tanken på att det är en hel del som måste bort sen... Stött-tråden hänger jag definitivt med i sen, superbra idé!

Baby 2007, söt mage! Har du sett "bild-tråden", länken finns i trådstarten, där kan du kika på andra magar!

• zandrisen

Calylite, samma här. Sen har inte Lilleman vänt sig ännu, så han kickar allt som oftast på min urinblåsa. Inte skönt...Skrikandes

• zandrisen

Baby 2007, du kan läsa om varför jag hamnat i stolen på min sida. Har skrivit lite i presentationen, och sen har du hela storyn i bloggen.

• zandrisen

Tack baby2007! Är körigt vissa dagar, andra kan jag nästan acceptera att det är som det är just nu. Angående bebisens läge, så är jag ganska liten till växten,, så han har inte så stor plats att röra sig på, vilket innebär att han de senaste 2 veckorna bara sparkat nedåt. Storasyster gjorde likadant, och vände sig sen i v 26, så jag längtar dit...

• zandrisen

156 cm, och så har jag ganska kort överkropp. Trångt för bebisar helt enkelt! Nu är det dags för sängen, nattinatti!

• zandrisen

solstraalen, ok, det låter som ett sunt sät att gå ner i vikt. Tvivlar dock att det skulle unka på mig dock, äter nästan inget godis nu och bara fullkornsprodukter, och går ändå stadigt upp i vikt! Jag är nog tyvärr en sån som måste motionera bort mina kilon, superjobbigt! Men pepptråden är jag fortfarande med på!

tbmh, ska bli så spännande att se din nya frisyr sen! ÅÅÅÅ vad jag skulle behöva en klippning + slingor nu, men med tanke på at vi knappt hade råd att betala våra räkningar (pga min sjukskrivning och att FK ännu inte skickat några pengar) så får det typ vänta tills jag får skattepengarna...

mammab, hade superläckande tuttar förra gången, men det har tack och lov inte börjat riktigt så mycket ännu...

Little baby, fint att det fixade sig med sjukskrivningen!

Snart ska jag ta min bok och trilla ut i trädgården och lägga mig i en solstol och läsa i solen! Var 19 grader varmt här igår, låg i linne och byxor i nästan 3 timmar, superskönt! Ser ut att bli samma fina väder idag!

• zandrisen

SannaKaarina, då ska du se mig, där jag ligger och slappar i trädgården i solstol med linne, där snön ligger decimeterdjup i skuggpartierna...

• zandrisen

sannaKaarina, yes ar laptop, men det blir för ljust att ha den ute, så jag passar på att ta en kik när jag är inne och vänder...

Sylt, BM som jag hade förra bgraviditeten var också på mig om min vikt ganska tidigt, och då var jag underviktig när jag skrevs in (45 kg på 156 cm) och hade endast gått upp 6 kg i v 23. Min man som var d blev rasande och källde ut henne, och efter det ar det inget mer snack om vikten... Nu väger jag betydligt mycket mer, men nya bm har än så länge inte kommenterat vikten. Tycker din bm överreagerade ganska kraftigt, du har då goda marginaler innan man kan tala om viktproblem...!!!!!

Angående sf-mått, så är det inte så mycket att gå på rent jämförelsevis mellan varandra, det är ju bara i sin egen kurva man kan jämföra om det är normalt eller ej... Har inte mätt min mage ännu, men har markant MINDRE mage vid den här tiden, jämfört då jag väntade Molly, dock började den synas tidigare den här gången. Tycker jag har varit typ jämnstor (läs: tjock) sedan typ v 13...

Giafia, du å jag är exakt lika långa (eeeh, kanske ska skriva korta *s*) och jag hade en jättemage förra gången! Folk trodde jag skulle ha minst trillingar på slutet, såg helt sjukt stor ut, precis som att ag hade klämt in en medicinboll modell större under tröjan... Jag har iofs framåtlutad livmoder, så att det syns mer pga det också, kanske du ochså har det? Ta inte åt dig av vad folk omkring dig häver ur sig, jag är säker på att du är jättesöt med din mage!

*ut i solen igen*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3