Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Tbmh, va bra tta du tog tag i de nya sidorna, verkligen jättesnyggt! Gör liskom Teskedsmamman, och kör med "anteckningar" i ett dokument i listen...

JoNaLi du är definitivt inte osynlig, letade efter dig när du inte varit inne på ett par dagar, men så såg jag att du var aktiv på msn iaf, så... Håller liksom alla anda tummarna för att din bebis pappa ska göra slag i sak och flytta tillbaka till er! Kände mig förresten lite bortglömd och ignorerad för några veckor sedan, ingen svarade på mina inlägg, och jag var lite smålessen... Tror att det är lätt att det blir så när det är väldigt många i en tråd, men absolut inte med mening liksom.

Angående stora barnen och Dagis, här i kommunen får man 15 timmar bara. Molly fullkommligt ÄLSKAR sitt dagis, så det kommer att bli jobbigt i början. Hoppas på att öppna försklan i byn där jag bor ska kunna fylla hennes behov något, men det hade nte varit fel med 20 timmar, det hade vart perfekt!

SannaKaarina, vikten är ett stort problem för mig med... Skäms över de kilon jag dragit på mig, typ 7-8 kg redan, suuuuperjobbigt! Vet att jag kommer att dubbla det minst, och med tanke på att jag är 156 cm lång så blir det mastigt! Hänger i vilket fall som helst på i vikttråden sen....

Miss Heaven, prestationsångest är bara förnamnet! Och foglossning har jag till tusen också, så nån träning har det inte blitt den senaste tiden... Jag bara sväller...

Igår när vi var på bjudning så hade jag en miniblödning, typ blodblandade flytningar. Blev såklart supernervös men maken var mer sansad, så vi avvaktade. Slutade nästan på en gång, kom väl typ 1-2 tsk blod, och jag tror att det beror på sköra slemhinnor. Har ju tex näsblod varje dag nu, så... Bebis rejvar på därinne, och jag har inte haft ont eller så, så vi förutsätter att allt är bra! *lättad*

• zandrisen
    Tbmh, *kramar om* förstår om du är ledsen och orolig! Hoppas ni kan få någon form av anhörigstöd, man kan få det när det handlar om nära anhöriga och svåra sjukdomar.

HEJ ALLA ANDRA!
    Har varit lite osynlig härinne, och det beror på att jag varit inlagd på sjukhuset i 12 dagar. Man misstänker i dagsläget ett lågt sittande diskbråck, som i sin tur lett till snedbelastning av vänster höft, som sedan resulterat i en inflammerad höftled. Sitter nu i rullstol, och kommer att vara tvungen att genomgå en hel del sjukgymnastik. Är lättad över att inte behöva vara inlagd längre, men det är jobbigt att ställa om sig till en ganska stilla tillvaro med sjukskrivning och hela kitet... Är t ex superfrustrerande att inte bara kunna plocka upp dammsugarenoch suga upp det som behövs, nu får jag vackert sitta där jag sitter, och vänta tills maken tar sig för det.

Hoppas det är bra med alla, ska nu ta mig för och läsa igenom det jag missat under min exil...
  • zandrisen

Lilleman mår toppen inne i magen! Har precis uppdaterat min blogg, så ni kan läsa där precis hur allting varit. Vet inte hur länge det blir med rullstol, kanske hela graviditeten... Hoppas naturligtvis att det blir bättre så snart som möjligt, men just nu serdet ut som att det kan ta tid...

• zandrisen

Åh just det, välkommen tillbas Beckah!

• zandrisen

Nasse, jag äter erco-fer från apoteket, dom är snällare mot min mage iaf... Kostar ca 40 kr/burken.

• zandrisen

Beckah, just nu innebär rullisen en viss frihet, jag KAN komma ut bland folk, något som varit helt omöjligt förut. Men det är klart att det mest är  enda krångel, och jobbigt med folk som tittar... men man vänjer sig kanske..?

• zandrisen

Vallmar, tack, det var en skön vinkling på det hela...

• zandrisen

Först och främst: Tack för alla kramar, superskönt med ert stöd!
    Här är det samma läge som förut, men idag har jag varit ute och luftat rullstolen... Superskönt att vara utomhus, men fasen vad trött jag var efteråt! Men det var helt klart värt det, solen var så skön!

JoNaLi, har ett diktad skötbord sedan Molly, och kommer at ha det igen till Lilleman, är verkligen nöjda med det! Köpte nyligen bokhyllan också, så nu får Lilleman det fint i rummet sitt!

Angående järnvärde, så har jag trots massivt intag av mina erco-fer, fortfarande superlågt blodvärde, låg på 98 sist man kollade Vet ej varför, men fortsätter hoppfullt tugga i mig tabletterna, samt broccoli, blodpudding, messmör och leverpastej... Dock inte samtidigt, bläh!

Teenpregnancy, vad är det med folk som inte kan skilja på ditt å mitt....???? Förstår om ni är pissed off!

Beckah, jobbigt med GBS.en! Vaddå inte behandla? Trodde alla streptokocker behövde behndlas med antibiotika...? Halsbränna ja... Dricker massor med Loka, och så fortsätter mitt missbruk av novalucol, men inte vet jag om det blir så mycket bättre... Halsbränna sucks!

*Mera kramar till TBmH!!!* Skönt att du mår bättre nu!

• zandrisen

Sylt, fasen vad jobbigt med FK! Jag är själv lite smånervös angående min nuvarande sjukpenning, ni som är sjukskrivna, hur fort har det gått för er att få det beviljat och pengar i handen? Skickade in mitt sjukintyg i fredags, och vill ju gära hinna få ersättning tills det är dags att betala räkningarna...

Beckah, håller tumarna för att du ska få hjälp med GBS:en, för tidig förlossning är ju ingeting man önskar sig!

Solstraalen och Morriz har min fulla sympati. Har själv blivit utsatt för övergrepp som barn, av en dåvarande ingift släkting. Har bearbetat detta i terapi, och det var ingeting som störde mig under min förlossning tack och lov. Hoppas du får bra hjälp Morriz, och att du Solstraalen finner sinnesro avseende din far. *kramar om er båda*

Är förövrigt lite småavis på Solstraalen, som inte har nån halsbränna att tala om...

Är faktiskt inte ett dugg nervös för förlossningen, hade en helt underbar förlossning när vi fick Molly, och litar på att kroppen fixar det den här gången också. Ok, det gjorde siningt jävla ont, och det tog 32 timmar, men det var fasen det roligaste jag gjort också! Svårt att förklara, men jag gillade verkligen att föda barn! Hade stor hjälp av lustgasen och EDA, så det planera inför denna också... Det enda jag är riktigt rädd för är kejsarsnitt, så där är vi lika Bäsebus, Beckah och pusselbiten!!

Veronicaq, hoppas ditt onda inte är nåtfarligt, och att det lätt kan åtgärdas!

Här är det en ganska lugn dag, har ingen sjukgymnastik idag, och har slappat i sängen hela förmiddagen med boken "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson. Läste ut den för en stund sen, jisses vad spännande den var! Typ första 110 sidorna var ganska tråkiga, sedan har man 450 spänningsspäckade sidor framför sig! Har legat vaken typ 3 nätter tack vare denna, har inte kunnat släppa den... Rekommenderas varmt om man gillar deckare! I eftermiddag är det dags för BM-besök, hoppas på att få höra hjärtljuden!

Och så är det vår här, *JUBEL*
  • zandrisen

Har också fattat det som att man får mindre fp om man råkar gå och bli sjukskriven under graviditeten, något som i min men ing är helt vansinning, det är ju inte direkt ovanligt att man blir sjukskriven någon del av graviditeten... ÅÅÅÅÅHHHHH Blir så ARG!!!!

Vi har redan oro över ekonomin med tanke på att maken är varslad, och så kommer min jävla sjukskrivning som extra grädde på moset... *sucka*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3