Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Calylite, min grabb har legat konstant i samma läge med fötterna nedåt typ en och en halv vecka. Är ju ganska kort i rocken, så jag tror att han har det lite småtrångt redan... Längtar tills han vänder sig så att han slutar använda min urinblåsa som fotboll!Skrikandes

Lindaojohan, visst är det konstigt att bebisen lugnar ner sig så fort pappan vill känna...???? Lilleman kan ha haft värsta karate-pesset, men så fort karln ska få känna så blir det helt stilla i magen! Busfrön!!!

• zandrisen

Håhåjaja, 17 sidor på några dagar, jisses vad ni plitar tjejer!!!

Tbmh, grattis till bilförsäljningen och bilköpet! Vi har också sålt vår gamla bil idag, fast vår var en gammal mazda 626, så vi fick inte lika mycket som er... Fast vi är glada ändå! Maken har fått sin gamla saxofon såld också, så nu har vi en liten buffert för framtida behov, känns skitbra!

L2K hos oss får man bara gå på föräldrautbildningen när det gäller första barnet. Synd då vi flyttat och skulle velat vara med för att lära känna lite folk...

Så ofantligt otroligt sorgligt att det gick illa för zoftnezz. Styrkekramar i massor.

Halvblod, va trist att i inte fick radhuset! Men å andra sidn så ska nis e att drömstället säket dyker upp snart till ett rimligare pris, ska hålla tummarna!

Mjukis, vilka underbara bilder på er lilla Denise! Ååååå vad jag också skulle vilja, men det är för långt att åka, speciellt med gtanke på min rygg som knappt klarar 2 mil i bil nu...

Jonali, fin vagn!!!! Jag vill också shoppavagn nu... Fast vi hittar nog vår snart, och nu har vi ju dessutom råd! Myyys att ni är nykära med!!!

Grattis Tidlös till HP!

Teenpregnancy, att vara smådeppig och hellre sova än att vara ute och partaja när man är gravid, är fulkommligt normalt! Försök att släppa ångesten över att vara "tråkig" och gosa ner dig i sängen med en bok och myyyys istället! Eller kika efter fina brudklänningar på datorn... *kram*

Stor kram till mammab med, som inte mår så bra just nu

Baby 2007, jag har sytt massor redan, det är typ det jag klarar av att göra sen ryggen pajjade! Har sytt gardiner till barnrummet, samt matchande spjälskydd, dyna till gungstolen och har börjat på sängkläderna nu... Skönt att ha nåt man kan göra!!!!

Åderbråck i muffen ....???? Åh fy vad ont det låter! Stackars stackars Beckah och Tbmh och ni andra som drabbas!!! Det vill jag inte ha! Fot i munnnen

• zandrisen

Jonali, så härligt att höra att det går bra mellan dig och killen, och så händer det där... Vet hur panikslagen man blir av att blöda, så sök för det! Är säkert ingenting farligt, men för att lugna nerverna är det värt det! Kram och lycka till!

Solstraalen, oj vad jag känner igen mig i ditt inlägg! Jag mådde också superkasst förra graviditeten, var sjukskriven från v 10 och blev sjukt stor osv. Tog 2 år innan jag kände mig redo för att försöka igen (då man förträngt det värsta...) men då ville det sig inte. Nu är det ju ett otroligt efterlängtat barn som ligger och skvalpar därinne, men det hindrar inte från att man känner att det verkligen är PEST att må så här dåligt! Massa kramar till dig, och tur att vi har FL så att vi kan få gnälla av oss lite...

• zandrisen

Hej tjejer! Vet inte om det är nån som hinner läsa mina inlägg, som ju för det mesta har skrivits nattetid senaste tiden....??? Fundersam Har rätt mycket på dagarna nu iom all sjukgymnastik, plus att svärmor är här på besök, så det blir inte tid för datorn förän på kvällen... Men ni ska veta att jag läser igenom allt!!!

Vickyb, vad ledsamt att det fortfarande är grus i maskineriet. Du har redan fått så många bra råd från andra som befunnit sig i din sitution, så jag skickar dig massor av kramar istället...!

Solstraalen, lider verkligen med dig när du beskriver viktsituationen. Har också ökat läskigt mycket med tanke på min ringa längd, och vet att det blir ett helvete att kämpa bort sen. Vet inte riktigt vad jag ska säga som tröst, har ju själv supersvårt att acceptera mig själv i spegeln... Återigen skickar jag en kram till dig, och så ser jag f4ram emot vår planerade pepptråd!

L2K, grattis till den lilla tösabiten! och lika stort grattis till Ankiz, som väntar på en liten grabb!!!

• zandrisen

Hello girls... Idag har jag haft en riktig skitdag, känns som jag har dunder-PMS och har grinat i omgångar för småsaker. ALLT känns just nu extremt jobbigt och sen känner jag mig fullkommligt värdelös iom min nyblivna status som invalid. Kort sagt, jag är riktigt dunderdeppad!

solstraalen, sjukgymnastiken ja... Det går si och så. Känner att jag likso tar ett steg fram ch två tillbaka hela tiden, och det är rätt frustrerande. Är fortsatt sjukskriven tom 6 maj, troligtvis längre, men jag kände att jag hellre vill ha kortare perioder i taget, så att det inte känns så slutgiltigt...

Sovställning är ett helvete, men det blir mest massor av kuddar och nån form av modifierad fosterställning, helst åt höger. Och en kudde melan benen, det är ett måste!

Giafia, grattis på födelsedagen!

Jen2006, förstår hur du känner det. Inte roligt att bli "ersatt". Min vikarie har ju börjat nu, men henne känner jag sen tidigare och tycker bra om. Fast det är verkligen skit att veta att hon sitter i mitt rum med mitt jobb och här sitter jag och gör ingenting och längtar till jobbet...

Zelda, L2K och teen, åååå vad jag önskar att jag ckså bodde i Farsta fortfarande, så kunde vi fika och så... Nu är det lite drygt 25 mil mellan oss, så... Fika åt oss andra också när ni träffas nästa gång!

• zandrisen

L2K, Nynäs låter super, har bott där under uppväxten faktiskt (flyttade i 5an) och det är ju verkligen underbart på sommaren! Kanske en strand-dejt vid nicksta...? Känns redan bättre när jag kan drömma mig bort tills dess...

• zandrisen
    L2K skrev 2007-04-04 18:41:24 följande:
    zandrisen skrev 2007-04-04 18:22:02 följande: L2K, Nynäs låter super, har bott där under uppväxten faktiskt (flyttade i 5an) och det är ju verkligen underbart på sommaren! Kanske en strand-dejt vid nicksta...? Känns redan bättre när jag kan drömma mig bort tills dess... Vad kul! Vi flyttade hit (Ösmo) 2003 och vi stormtrivs! Och det lät ju super med en stranddejt! Vilken syn vi kommer bli om vi blir ett par stycken med höggravida magar i badkläder och kanske en liten drös ungar i släptåg. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Haha, ja det blir en upplevelse!
  • zandrisen

Hej tjejer! Hade ju en riktigt hemsk dag igår med mycket hormoner, mycket smärta och mycket gråt. Var in en stund här på eftermiddagen, och sen kändes det mycket bättre, och inatt har jag drömt att vi var och fikade på stranden vid Nickstabadet i Nynäshamn allihop, skitmysigt! Så idag är jag mycket gladare! Är så glad för att ni finns tjejer, vet inte hur jag skulle fixat den här tiden annars!!!

solstraalen, stöttar allt vad jag orkar! Hoppas dietisten kan hjälpa dig! Du får gärna vidarebefordra sen, om du får några dunderbra tips...!

Jonali, åh vad jobbigt med ekonomin! Kan du inte prata med killen och ta upp grejen med HP, och att det u är pga att du är gravid med hans barn som et blir så tajt ekonomiskt? Förstår mycket väl om det tar emot med tanke på att ni just börjat hitta tillbaka till varandra, men det ekonomiska är ju på nåt vis så jäkla grundläggande... Stor kram!

*vinkar hej och välkommen till mrsDarkness*

• zandrisen

Annki, kanske klä in en i grön vaxduk? Om du inte hittar nån alltså?

L2K skrev 2007-04-05 11:31:58 följande:
    zandrisen - då får vi verkligen se till att få till en träff i Nynäs till sommaren! Kul att du tom drömde om det! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Ja visst var det fränt!
  • zandrisen

Godafton tjejer! Shit vad det blåser ute! Skickade ut maken för att rädda våra utemöbler, vilket visade sig vara i grevens tid, då stolarna var på väg att blåsa över till grannen! Hur är vädret hos er? Läste i aftonbladet att det typ skulle bli orkanvindar på vissa ställen...!

Angående skrock och matsug, så kan jag sammanfatta att min mage då jag väntade dottern var en "solklar pojkmage", jag hade tom folk som klampade fram i affärer och påpekade att det heeelt säkert var en grabb därinne...Räcka ut tungan Hade iofs fruktsug då, men det har jag nu också, då det till 99% är en kille i magen. Annars har mina graviditeter varit VÄLDIGT olika, den här gången har jag t ex spytt de första 3 månaderna, något jag aldrig gjorde då jag väntade dottern.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3