• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

käner mej osynlig idag Gråter

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • Hallonfot

Jag hoppar in och ut här hela tiden idag men har nog missat något.

Varför känner du dig osynlig annki72?

• veronicaq
    hej brudar!

hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!

ville bara smyga in med en sak!

idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
    Skrattande
    v.31 i magen!
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-05-10 10:54:30 följande:
    Godmorgon flickor!!Igår kväll fick jag tillbaka mina grymma kramper i magen, trodde jag skulle behöva åka in men kämpade igenom dom och somnade och vaknade idag och det är bättre, har ont i magen idag men inte så mycket.hade oxå konstiga flytningar igår som vatten, lätt gula aktigt och utan lukt, kan det vara fostervatten????Hoppas att det går bra för zandrisen och beckah idag!!
    Förstår inte att jag missat ditt inlägg med tanke på att jag skrev både före och efter dig. Måste ha variit dessa DELICATO bollarna som gjorde att jag inte reagerade på något annat än sötsaker. Var inte alls meningen att "glömma bort" någon.

Har du ringt och kollat med din BM om vad / varför du har kramper i magen och dina flytningar? Hoppas det är bättre nu iaf så du slipper gå och oroa dig!

Nu måste jag springa!! Hej hopp!
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    veronicaq skrev 2007-05-10 14:00:02 följande:
    hej brudar!hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!ville bara smyga in med en sak!idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
    Grattisssss!!! Wow. Vad blev det för ringar? Och när skall ni förlova er?
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • annki72
    hallonfot: ingen såg mitt inlägg coh min fråga

Vickyb: nej inte denna gång har jag pratat med BM, men hon vet om att jag haft kramper tidigare och hon sa att händer det igen bör jag åka in.

men tjurig som man är så ligger man hemma och kämpar, det är ju inte värkar jag har utan kramper.

Hur vet man om det är fostervatten som kommer eller bara flytningar? har inte varit med om detta innan??

Igentligen tar jag inte åt mej att ni "missat" mej, men som nån annan skrev så är det väl hormonerna som gör en känslig
    Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • Hallonfot

Grattis Veronicaq! Blir det förlovning idag?

Annki: Nu såg jag vad som hänt. Hur har det gått? Har du fortfarande ont? Har du pratat med bm? I fredags fick jag en sån stor flytning att det täckte en fjärdedel av låret. Kändes verkligen som om vattnet gick. Som tur (?) var hade jag haft samma sak när jag väntade Alva och då åkte jag in för det men det var inte fostervatten utan "bara" en otroligt stor och vattnig flytning. Eftersom jag hade svarta trosor båda gångerna kunde jag inte se om det var någon färg men det är säkert det du haft också. Har haft flera kompisar som fått det vid olika tidpunkter i graviditeten. Annars kunde man testa flytningen/vattnet och om det var basiskt så var det fostervatten. Vet inte hur man kan testa detta hemma dock.

• Karttu

Annki: Här får man ibland upprepa sina frågor, för de tenderar att försvinnai mängden! Med ett pH-papper kan man testa om värdet motsvarar flytningens eller fostervattnets. Här hos oss kolalr man det på förlossningen, så ta kontakt dit!

• solstraalen
    Theresa1 skrev 2007-05-10 12:29:01 följande:
    Ni som ska/har köpt syskonvang vad har/ska ni ge? Vi är lite oense här hemma om vad det får kosta... Jag dör hellre än kör en solblekt sulky från 89 för att den var asbillig...
    Vi har köpt en Phil & teds sport, från England

Annki72: Hur du vet de? Ja du ringer förlossningen å säger som de e, så vill de kanske ha in dig för kontroll =)
    Har de kommit mera nu?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • solstraalen
    veronicaq skrev 2007-05-10 14:00:02 följande:
    hej brudar!hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!ville bara smyga in med en sak!idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
    Men grattis!!
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.