• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

Nu har jag pratat med förlossningen, och precis som jag trodde kan man läcka utan att det är farligt.

I och med att det inte luktar, vilket fostervatten tydligen gör så tyckte dom att jag inte behövde komma in nu, MEN kommer det mer eller jag känner oro så skulle jag givetvis komma in, bättre än gång för mkt än en gång för lite som hon i telefgonen sa

Avvaktar i nu läget då min man inte är hemma, pratade med honom i telefonen och vi sa att vi avvaktar till imorgon och ser hur är, han är dock lite mer orolig än jag, jag kunde ringa honom så komer han hem om det är så att jag vill åka in

Däremot vill hon på förlossningen att OM jag får dessa kramper igen skulle jag åka in direkt och inte vänta ut dom, och det lovade jag att göra.

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • FruRundberg
    zandrisen skrev 2007-05-10 16:37:58 följande:
    Hej alla!Tack för alla tummar, är hemma nu.Har legat med bricanyldropp och ctg-övervakning över natten (gud vad man sover dåligt med alla sladdar och hjärtklappning...!) och är kollad med vul och ul. Ctg visade sammandragningar mellan 100 och 120 var 4e till 5e minut, och sedan avtog dom så sakteliga. Vid 10 i morse kopplades droppet bort, och jag har fått bricanyltabletter (2,5 mg 4 ggr/dag) att ta i 4 dagar framöver. Vul visade att livmoderhalsen fortfarande är 4 cm lång, den har alltså inte påverkats märkbart av de värkar jag hade igår och inatt. Ul visade en busig grabb som inte ville ligga stilla alls, och allt såg jättefint ut med honom, även hjärtljuden vad bra hela natten. Träffade samma läkare som jag fått träffa de tidigare ggr jag varit inlagd, och han tyckte att jag svarat bra på behandling, plus att han litar på att jag ska komma in om jag får samma igen, så jag fick åka hem. Är dock strängt tillsagd att inte sy mera till barnrumet, då det var det enda jag kunde komma på att jag gjort utöver att vila... Man tror att det kan höra ihop med ryggen, att om jag får extra ont en längre period så kan kroppen sätta igång värkarbetet som en form av försvar. Förlossningsläkaren skulle således tala med mina andra läkare och se vad man kan göra utöver det som redan är gjort för att få mig mer smärtfri.Är trött och mosig, men lycklig över att slippa ligga inne.Än en gång tack för tummarna!
    Skönt att det gick bra även denna gång!Kram!!
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla Wilda i magen!! BF 070705♥
  • Norrbagge

hoho.. var det ngn som hört ifrån Beckah????

• FruRundberg

Är det nått som har hänt henne?? Isf har jag nog missat det.. Det har väl vart sjukdomar från å till med hennes son de senaste dagarna.. inte med henne som jag fattat det som.. Eller har jag helt fel?

Såg att hon var inloggad här tidigare idag.. men har inte sett henne skriva nått..

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla Wilda i magen!! BF 070705♥
  • mrsbygg
    annki72 skrev 2007-05-10 16:58:14 följande:
    Nu har jag pratat med förlossningen, och precis som jag trodde kan man läcka utan att det är farligt.I och med att det inte luktar, vilket fostervatten tydligen gör så tyckte dom att jag inte behövde komma in nu, MEN kommer det mer eller jag känner oro så skulle jag givetvis komma in, bättre än gång för mkt än en gång för lite som hon i telefgonen sa Avvaktar i nu läget då min man inte är hemma, pratade med honom i telefonen och vi sa att vi avvaktar till imorgon och ser hur är, han är dock lite mer orolig än jag, jag kunde ringa honom så komer han hem om det är så att jag vill åka in Däremot vill hon på förlossningen att OM jag får dessa kramper igen skulle jag åka in direkt och inte vänta ut dom, och det lovade jag att göra.
    skönt att d gick bra..

men fostervatten luktar inget! d gjorde inte mitt var precis som vanligt vatten i princip..
  • zandrisen

Har läst igenom allt ni skrivit idag nu...

Solstraalen: Hoppas du får igångsättningen, låter onekligen som det bästa i din situation. Håller tummarna att överläkarna går på din linje!

Beckah, hoppas verkligen verkligen att det INTE är grav-diabetes! Nåt annat vore sååå orättvist, ni har haft NOG med sjukdomar i din familj nu! *bestämmer*

ETT STORT GRATTIS TILL FÖRLOVNINGARNA GÅR TILL veronicaq och syrran H!!!

Syrran H får dessutom en extra tumme att allt ska gå vägen så att hon får sin sjuksyrrelegitimation!

Mjukis
    , låter skönt att ni blir så bra bemötta och får en så fin planering!

• zandrisen

Och Annki, hoppas att det bara är en rinnigare form av flyning, jag kan ha det ibland och blir lika nervös varje gång...

• annki72

Mammab: ok, nu blir jag lite konfundersam (stavning?) varför sa hon så att det brukar lukta då?? Är det inte bättre till i morgon ¨åker jag nog ändå, som sagt bättre en gång för mycket .....

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • Vickyb

Nu har jag kommit hem från BM och läkaren. Skall lämna in min sjukskrivning imorgon till FK, hoppas dom är snälla nog och beviljar den.

Så här såg det ut idag;

Hb: 113
    Sf: 29
    Hjärtljud 145
    Viktuppgång 1 kg (Totalt 9 kilo)
    Vikt: 74

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Det var någon som hade en SF mått tabell..? Kan det ha varit Beckah82?
    Skulle gärna vilja börja fylla i och se själva statistiken..

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ