• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • little baby
    veronicaq skrev 2007-05-10 14:00:02 följande:
    hej brudar!hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!ville bara smyga in med en sak!idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
    wiee GRATTIS   bröllop nästa år då...
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • solstraalen

Vi förlovade oss på midsommar förra året, men NO WAY att de blir bröllop denna sommaren
    Skulle se ut som rena skämtet med degkasse på magen å allt

Nä när ja gifter mig ska jag vara i toppskick och inneha MAX strl 40 i kläder.   Inte som nu, klär i tält. hehe

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Karttu

Grattis veronicaq!

Theresa1: Vi har köpt en begagnad syskonvagn som var helt fräsch. Vi köpte den av våra grannar för 100 euro, alltså dryga 1000 kr. Sonen blir nästan 1 år och 9 månader innan bebisen kommer, så vi tror att vi kommer att ha användning för vagnen, men det där vet man ju inte, om sonen plötsligt totalvägrar att sitta i vagnen. Därför kändes det lite onödigt att lägga 350 euro på en ny (kanske finare) vagn, när man inte vet hur mycket den kommer att användas sen.

• annki72

kramperna har lugnat ner sig, men det liksom sipprar lite hela tiden ,måste ha trosskydd.

Har för mej att man kan läcka fostervatten utan att det är farligt, visst är det så?

Men ni har nog rätt jag ska nog ringa förlossningen och fråga iallafall.

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • annki72
    veronicaq skrev 2007-05-10 14:00:02 följande:
    hej brudar!hoppas ni mår bra idag allihopa!det gör jag!ville bara smyga in med en sak!idag ska jag o sambon hämta ut våra förlovningsringar!!!
    Grattis!!! Åh vad härligt med förlovning och ett bröllop att se fram emot
    mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • little baby

Vi fundera ett tag på att överaska alla och gifta oss i samband med dopet, men vi har lagt dom planerna på hyllan ett tag. Vi vill ha ett riktigt bröllop med bröllopsresa och allt, så det blev lite tajt både ekonomiskt och tidsmässigt...så nästa sommar kanske

• solstraalen
    annki72 skrev 2007-05-10 14:14:46 följande:
    kramperna har lugnat ner sig, men det liksom sipprar lite hela tiden ,måste ha trosskydd.Har för mej att man kan läcka fostervatten utan att det är farligt, visst är det så?Men ni har nog rätt jag ska nog ringa förlossningen och fråga iallafall.
    Ja om de sipprar lite hela tiden så ring på direkten!

Meddela här sen hur det går.

Håller tummarna att de bara e flytningar.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • little baby
    annki72 skrev 2007-05-10 14:14:46 följande:
    kramperna har lugnat ner sig, men det liksom sipprar lite hela tiden ,måste ha trosskydd.Har för mej att man kan läcka fostervatten utan att det är farligt, visst är det så?Men ni har nog rätt jag ska nog ringa förlossningen och fråga iallafall.
    Ja ring man kan aldrig vara "för säker" det känns bättre oxå att slippa gå runt och oroa sig...
  • Theresa1

sol: Den var väl inte ett dugg billig va

karttu: lyckos dig som hittade en sån billig vagn

• Karttu

Det där med att man föder stor bebis när man äter mycket socker är kanske främst om man har graviditetsdiabetes?! Men visst, det sägs att fostret suger åt sig sockret i magen och "fläskar" på sig onödigt mycket. Jag har alltid ätit mycket socker, men sonen var 3570 g när han föddes i 39+3 och även detta barn uppskattas vara dryga 3,5 kg vid bf. Rätt lagom, tycker jag.