• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

annki: Ring in med en gång. Om det sipprar lite så är det inte alls som det jag hade. Fast fostervatten återbildas hela tiden så tycker jag absolut att du ska åka in direkt och kolla. Kan ju hända att de vill ha dig inne för observation eller att du helst ska ligga ner mm. Vänta inte utan ring direkt!

• solstraalen
    Theresa1 skrev 2007-05-10 14:24:45 följande:
    sol: Den var väl inte ett dugg billig vakarttu: lyckos dig som hittade en sån billig vagn
    Tjaaa, allt som allt nästan 2000 billigare än här i Sverige iaf
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • annki72

Tack tjejer!!! jag ringer nu, hör av mej när jag pratat med dom på förlossningen.

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • Karttu

Ja, Theresa, märket var kanske inte så välrenommérat (eller vad det heter), men superlätt är vagnen att köra! Den har tre hjul och är som en behändig joggingvagn. Enda nackdelen är att den är svängd bort från den som rattar, så man har inte ögonkontakt med barnen. Det finns dock små "vädringsluckor" i suffletten, så genom dem ser man ju om nånting är på tok med barnen.

• Hallonfot

Nu sticker jag hem. Har jobbat så mycket på sistone att jag unnar mig en tidig hemgång idag. Älskar stämpelklocka och flexsystem.

Har kasst internet hemma så vi ses imorgon igen.

Lycka till Annki!

• humlan1973

annki72: Jag har inte ont men jag har rejalt(kan inte stava som ALLA sakert har markt vid detta laget )med flytningar och garna vattniga. Jag tror att det ar for att jag har lite dalig "blasa" sa att saga. Men tala om vad det kan vara jag kanske m,aste kolla oxa.

• misan84

annki: Hur har det gått  vad sa dem?? Hoppas att det inte är någon fara med dig!!

Veroniqa: grattis så jätte mycket!! En underbar känsla det där tycker jag:) Varit förlovad i 4 år nu med min sambo men inget bröllop än:)

♥ Misan84, blivande mamma till lilla pyret i magen -> 070704♥
  • Prinsessan Zelda
    annki72 skrev 2007-05-10 14:14:46 följande:
    kramperna har lugnat ner sig, men det liksom sipprar lite hela tiden ,måste ha trosskydd.Har för mej att man kan läcka fostervatten utan att det är farligt, visst är det så?Men ni har nog rätt jag ska nog ringa förlossningen och fråga iallafall.
    Man säger väl att fostervattnet produceras hela tiden, så sipprar det lite så ska det väl inte vara nån fara. Men bra att du ringer in och hör med de som vet.

Jag och sambon förlovade oss för ca 1 ½ år sen. Ska nog bli litet bröllop inom närmsta åren men inget bestämt. Ska i alla fall bli borgerligt och antagligen här hemma på tomten eller nåt sånt. Har en jättefin klänning som ser ut som en indian klänning som jag vill ha på mig. Men då måste jag få bort magen
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • H  e  l  e  n  a

Hej alla!

Är idag i v 32+5 och har gått upp 15 kilo. Antar att det kommer sluta runt 20 när det hela är klart. Känns ok faktiskt, blir skönt att börja motionera i slutet av sommaren/höst!

Har också haft nån vattnig flytning nån gång och blivit rädd att det ska ha varit fostervatten, men det har inte sipprat... Håller tummarna för att allt är ok, Annki!

Hoppas oxå att det går bra för zandrisen och Beckah!

Äntligen, äntligen är jag såpass klar med min c-uppsats att jag skickat den till examinatorn. Nu väntar bara hennes dom och dagen då jag ska försvara uppsatsen offentligt och opponera på en annans. Den 1 juni är utbildningen iallafall över och jag kan titulera mig leg sjuksköterska! Sen är det bara ca 4 veckor till förlossningen...

Kramar till er alla!

Väntar en son med BF den 29:e juni!!!