• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Antingen ligger lilleman stilla i magen, eller så bör jag ha mkt utrymme där inne eftersom jag inte känner då han vänder på sig osv?

Eller vad tror ni?

När Saga la sig från ruckbar till helt på tvären vid 38 fulla veckor så kände jag de inte heller.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • little baby
    solstraalen skrev 2007-05-10 16:17:19 följande:
    Antingen ligger lilleman stilla i magen, eller så bör jag ha mkt utrymme där inne eftersom jag inte känner då han vänder på sig osv?Eller vad tror ni?När Saga la sig från ruckbar till helt på tvären vid 38 fulla veckor så kände jag de inte heller.
    när kände du lilleman sist då?
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • solstraalen
    little baby skrev 2007-05-10 16:19:27 följande:
    när kände du lilleman sist då?
    Hehe jag känner honom röra sig, menade så klart när han vände sig om i magen och så, byter ställning alltså
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Mammelutten

Grattis veronicaq!

Jag o min darling förlovade oss förra måndagen (valborg) när vi var i Turkiet Oxå vitguldsringar från Schalins. Bra val!!

• little baby
    solstraalen skrev 2007-05-10 16:21:04 följande:
    Hehe jag känner honom röra sig, menade så klart när han vände sig om i magen och så, byter ställning alltså
    aha...då är jag med, trodde att du inte kände någonting...sorry missförstod det hela
  • little baby

Nehä fixa lite kvällsmat då...köttfärsås och spaghetti Räcka ut tungan

• zandrisen

Hej alla!
    Tack för alla tummar, är hemma nu.
    Har legat med bricanyldropp och ctg-övervakning över natten (gud vad man sover dåligt med alla sladdar och hjärtklappning...!) och är kollad med vul och ul. Ctg visade sammandragningar mellan 100 och 120 var 4e till 5e minut, och sedan avtog dom så sakteliga. Vid 10 i morse kopplades droppet bort, och jag har fått bricanyltabletter (2,5 mg 4 ggr/dag) att ta i 4 dagar framöver. Vul visade att livmoderhalsen fortfarande är 4 cm lång, den har alltså inte påverkats märkbart av de värkar jag hade igår och inatt. Ul visade en busig grabb som inte ville ligga stilla alls, och allt såg jättefint ut med honom, även hjärtljuden vad bra hela natten. Träffade samma läkare som jag fått träffa de tidigare ggr jag varit inlagd, och han tyckte att jag svarat bra på behandling, plus att han litar på att jag ska komma in om jag får samma igen, så jag fick åka hem. Är dock strängt tillsagd att inte sy mera till barnrumet, då det var det enda jag kunde komma på att jag gjort utöver att vila...

Man tror att det kan höra ihop med ryggen, att om jag får extra ont en längre period så kan kroppen sätta igång värkarbetet som en form av försvar. Förlossningsläkaren skulle således tala med mina andra läkare och se vad man kan göra utöver det som redan är gjort för att få mig mer smärtfri.

Är trött och mosig, men lycklig över att slippa ligga inne.
    Än en gång tack för tummarna!

• Mjukis82

Har precis kommit hem från BM, så jag kikar bara in med en lägesrapport... är helt slut efter att ha pratat om förlossning o sånt en hel timme... satt med gråten i halsen hela tiden!
    Lovar att titta in senare och läsa igenom allt... Ser dock att vi har en nyförlovad bland oss - Grattis Veronica!

Hjärtljud: 152-155
    SF-mått: 33
    Blodtryck: 110/80
    Pluttan ligger med huvudet ner men inte det minsta fixerad, vilket jag trodde att hon var.
    Pratade jättemycket om förlossningen och om hur rädd jag är. Och om övervakning. Det finns en trådlös typ CTG, som vi kommer få, och så fort det går kommer dom sätta STAN (skalpelektrod kopplad till en dator som registrerar hur bebisen mår, plus det vanliga som en CTG registrerar). Den trådlösa kommer en BM sitta i ett annat rum och övervaka, så slipper vi den stressen.
    BM vill att vi skriver ner punkter på hur vi vill ha det och hur vi tänker, för att underlätta för alla parter under förlossningen.
    Får även klart från Neo att vi kommer få LÅNA ett apnélarm därifrån, känns skönt!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • FruRundberg
    veronicaq skrev 2007-05-10 15:30:58 följande:
    hej alla underbara!äsch vi kunde inte vänta med att sätta på oss ringarna.. så vi gick ner till ån o satte oss.. lite luriga kände vi nog oss.. så satt vi o pussades lite,tills killen sa rätt så generat med lurigt leende,- hihi ska vi sätta på ringarna nu?- jaa, svara jag med värsta smiletvittguld ringar från schalins.. jätte fina såklarttack för alla grattis
    Åh Grattis!! Längtar till den dan då killen friar till mig (ja om han nu gör det..Fundersam) Men allt känns sååå bra mellan oss nu så jag har väldigt goda förhoppningar

Har du bild på ringarna? Är såå nyfiken!
    ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla Wilda i magen!! BF 070705♥