• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

sådär då..saga hos mamma...

så nu är det uppdukat me en vinare å en bricka me brie å salta kex...mums...
    nu ska ja planera nästa veckas inköp av blommor å krukor och golv till våran balkong!

• Mommmy  Dearest

En fråga bara,
    är det bra att ha en bröstpump hemma? tänkte nämligen att mannen kanske ska mata den lille också och inte bara jag...
    Är amningskudde också bra att ha?
    Hittade nämligen en annons om ett amningspaket för 300 kr där det ingick en elektrisk bröstpump, amningskudde, amningsinlägg, uppsamlingskopp och bröstvärmare...

För nu har jag gått med på att köpa den men är det verkligen nödvändigt? tänkte nämligen mer på priset, bara en bröstpump kostar ju 500 kr liksom, och hela det här paketet för 300. Tänkte satsa nu när jag var först att få syn på annonsen

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Prinsessan Zelda

jag använde aldrig bröstpump. jag han dpumpade ur de få gånger nån annan skulle mata Adam. Amningskudde hade jag inte heller, men har nästan bara hört bra om dem. De är bara så himla dyra. uppsamlare hade jag då det bara rann ur andra bröstet när jag ammade, därför behövde jag inte heller pumpa.

Man ska ju inte pumpa för mycket, då bildas ju bara mer mjölk hela tiden och man får lättare mjölkstockning.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • SannaKaarina

är det någon som vet. min syster är gravid i vecka 22 och då hon kissar får hon tydligen ont i magen. någon som varit med om det?

• Mommmy  Dearest

nej det är jag väldigt väl medveten om. Nu var det ju inte tänkt att pumpa hela tiden men liksom när det är väl behövt. Plus att när allting kostar 300... låter det rimligt?

• Prinsessan Zelda

300 kr låter jättebilligt. Bara en amningskudde brukar ju kosta många hundralappar.

• zandrisen

Teen, nu blir jag nästan lite avundsjuk, det är ett SUPERPRIS om det dessutom ingår en elektrisk bröstpump. Hade en amnuell förra gången, men hade så himla mycket mjölk så att det blev jobbigt att sitta och pumpa för hand så länge. Köp, om inte annat kan du ju sälja det vidare!

• mrsbygg
    SannaKaarina skrev 2007-05-11 20:24:27 följande:
    är det någon som vet. min syster är gravid i vecka 22 och då hon kissar får hon tydligen ont i magen. någon som varit med om det?
    jag har så! haft så länge nu...

Får tom sammandragningar av att ja kissar ibland...därför ja trodde ja hade uvi..men har inte visat nått än så länge på odlingarna..
  • Mommmy  Dearest

okej, men vad bra - kan ju alltid testa grejerna. Första graviditet är så himla omtumlande.
    Känner mig som en kängru på hal is... ganska förvirrad och försvunnen... alla dessa bebisgrejer och mojänger som finns tillgängliga. Sen när blev allting så lätt/svårt?

• Prinsessan Zelda
    zandrisen skrev 2007-05-11 20:38:43 följande:
    Teen, nu blir jag nästan lite avundsjuk, det är ett SUPERPRIS om det dessutom ingår en elektrisk bröstpump. Hade en amnuell förra gången, men hade så himla mycket mjölk så att det blev jobbigt att sitta och pumpa för hand så länge. Köp, om inte annat kan du ju sälja det vidare!
    bara en undring. hade du mycket mjölk? varför pumpade du då? Då produceras ju bara mer??