Inlägg från: mrsbygg |Visa alla inlägg
  • mrsbygg

BF Juli-07 Nr3

hua...såå trött..la mig sent igår. sen upp tidigt helt slut..

idag ska ja å sambon på ungefär som familje terapi..ingen av vill gå dit egentligen så får se hur d slutar om man avbokar tiden och tar det lite senare eller om vi biter ihop å går..
    usch vill inte gå, för ja har mått relativt bra nu ett tag och komemr vi gå dit å d blir massa tjaffs så kommer ja nå botten igen och jag pallar inte det just nu..urk..

jäklar, d spö regnar..stackars jonas å saga som måste gå..stumpan kommer va dyblöt.
    måste köpa nå billiga regnkläder som hon kan ha när dom går...och nya stövlar!

tog nya magbilder nyss..hojtar till när dom kommit upp..

• mrsbygg

äsch vikt hit å dit..jag har satt upp mina "mål" och lyckas ja hålla mig inom ramarna är ja glad..men ja går juh inte å gräver ner mig om ja går upp mer..

får bara träna mer efteråt! har gått 13 kg hitills...och d är typ d jag max får gå upp egntligen enligt bmi och skit..men bara jag inte går upp över 30 kg som ja gjorde sist är ja glad!

• mrsbygg
    Sylt skrev 2007-05-09 09:18:59 följande:
    Barnsömn --> Vi har lika struligt m Sigges sömn nu.... Han sover bara 45min på dagen o somnar inte förrän närmre kl 21. Men han behöver verkligen sova på dagen, annars blir han inte alls kul framåt em. Vet inte riktigt hur vi ska göra. Vi har provat att han inte sover alls på dagen = lika svårt att somnaVikt --> Känner samma som många här, kroppen sköter det själv. Jag äter hyfsat nyttigt men samlar ändå på mig - är uppe i ca 12kg hittills. Man får ta tag i det efter förlossningen, då har man tid att rulla vagn o röra på sig mer humlan --> Låter som ett kanonklipp! Blocket rules! mammab--> Kanske lika bra att gå dit idag, annars kanske det samlar på sig? Ni kan väl berätta att ni hellre vill avboka eg, då kanske "mötet" blir annorlunda (annan inriktning). Lycka till iaf!
    vi ska avboka..ingen av oss känner sig redo att gå dit..
    så vi ska boka en ny tid längre fram. men just nu går det inte..känne rmig inte alls redo att sitta och prata öppet om hur d står till framför 3 pers....
  • mrsbygg

när ja vänta saga åt ja mindre än va ja bruka ibland ingenting alls för jag hade ingen matlust..men endå gick ja upp över 30 kg. men som sagt d var bara vatten!

nu äter ja mer än någonsin hehe, fast "bara" gått upp 13 kg..men jag är nöjd

kommer gå lätt sen att få bort det..jag ska få gå till gymmet minst 1 h om dagen sen när bäbis kommit.för jonas är hemma så han tar bäbis så går ja å gymmar! sen blir det nog mycket promenader bara ja får en ny vagn sen

• mrsbygg

aaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj.......

tror bäbis försöker fixera sig eller lägga sig till rätta...fy fan så ont d gör..ilar i hela nedre livmodern å pullan...sen kickar den det ut mot sidorna precis som den skulel ta fart med benen...
    hela magen rummlar runt...sen blir det lungt en minut och då är princip hela magen super degig å känns precis som bäbisen är borta...skit skummt..

• mrsbygg

aaajj å så samma visa igen..fast nu var det nog en förvärk eller nått för bäbis är alldeles stilla och magen blev stenhård, men d ilade på samma sätt som innan..

urk...

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-05-09 10:29:45 följande:
    Ajjj.. ingen vidare när dom börjar fixera sig.. Minns själv hur det var.. Vågade knappt sätta mig för att jag vara rädd att sätta mig på bebisens huvud eller att den skulle ta skada. Sen gör det ont och det ilar till ordentligt ibland.. Just nu längtar jag ibland att magen skall börja sjunka lite.. ibland så känns det som magen står mig upp i halsen.. obehglig halsbränna har jag börjat fåå.. så ett tips till er som har halsbränna, drick ett glas mjölk. det hjälper på mig iaf!
    kännde aldrig när saga fixera sig...hade inte ens ens sd när ja vänta saga..
    förutom när proppen släppte...
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-05-09 10:33:43 följande:
    ..är bara så himla trött på att vara gravid förstår inte de som älskar o va gravida.. vill bara att bebisen ska ut, känns som man sitter å väntar på att skaffa ett liv igen
    säger d samma...

skulle va glad om d var på g nu..
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-05-09 10:53:53 följande:
    Ja, alltså inte går det känna huvudet på DET viset...alltså jag kan självklart inte ta på Alvin (direktkontakt), utan genom skinnet, precis som an känner honom genom skinnet på magen, bara det att det är inuti puppan.Läkaren sa för övrigt att det är helt normalt. Både barnmorskor och läkare brukar ibland känna på huvudet den vägen för att se om det är ruckbart osv.

nej d fatta ja oxå..

ja skulla aldrig stoppa upp ett finger å pilla där skulle endå inte nå upp dit..

sen skulle d göra för jävla ont. har ont bara jag snuddar utan på och när man ska torka sig efter man kissat är juh en mardröm gör svin ont!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3