• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • rullgardinsflikkan

Nån som har snickrat ihop skötbord och sånt där än>?
    Jag köpte ett på IKEA igår men jag vet inte om det är för tidigt...men jag vill ju samtidigt inte ha alla grejjerna stående på golvet i vardagsrummet

• Donna69

vi har satt ihop skötbord o säng o placerat i bebisrummet redan...men så är det typ allt vi köpt....=)

• L2K
    Solis - det skadar ju inte att kolla så allt är okej... Bättre att fråga en gång för mycket än för lite.

ang. blöjor så köp inte för mycket innan! En del barn har en förmåga att växa ur dom på en gång. Jag kommer att satsa på att ha dom man får hem i brevlådan hemma och spara kupongerna och sen shoppa allt eftersom i början.

rullgardinsflikkan - än har inget kommit upp men så fort jag får ork att rensa ur och bort en bokhylla i sovrummet åker spjälsängen upp. Den va upp tidigt förra gången med. Skötbord har vi ju redan framme eftersom dom andra använder blöja.

Nån av er andra som har tips hur man får sin fyraåring helt torr?? Sebastian har kämpat i snart två år med att bli torr men ändå så går det bara inte. Bara idag har han bytt tre ombyten för att han inte kissar på toa. Att han inte är torr på nätterna stör mig inte så värst men just dagarna. Vi kan ha en bra period med bara "dropp" i kalsongerna och det är väl ingen fara men som nu, då är det kissande i dom ist. Börjar bli lite trött på det. Han själv börjar ju tom komma underfund med att andra barn i hans ålder är torra på natten, varför kan han inte bli helt torr på dagen då?
    Även om ni har tips för att få dom att våga bajsa på toa? Basse är rädd för att bajsa på toa. Att kissa funkar men inte bajsa, då är det blöja som gäller. Förra veckan fick han hemskt magknip på dagis bara för att han inte bajsade. Hade tom suttit på toa jättelänge utan att nåt kom men så fort blöjan kom på hemma kunde han bajsa... Tips nån?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • solstraalen
    Jen2006 skrev 2007-05-14 16:40:08 följande:
    Det känns som om min bebis har börjat att röra på sig lite mindre de sista dagarna (är i vecka 32+0) någon annan som känner så.. vet inte vad det kan bero på. Var lite orolig, men BM verkade tycka att det var som det skulle, "du har väl bara en lugn liten där inne" var det enda som hon kunde förklara det med. Hjärtljud och tillväxt var ju bra så inget att oroa sig för, men ändå nyfiken på varför jag känner mindre. Borde ju känna mer och mer ju större och starkare han blir, eller??
    Jag är i v34 nu och han rör sig mindre men då han rör på sig så är de kraftfullare.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • L2K

Ni som dricker bubbelvatten mot halsbränna, ska det vara vanligt naturellt eller spelar det ingen roll?
    Jag har fått hemsk halsbränna av middagen. Ledsen

• Calylite

Melon säger dom ju är riktigt bra mot halsbränna..

• Pusselbiten86

Hej hej...

suttit med mamma på skuten hela dagen så jag e såå trött nu i huvudet.. men va gör man inte för sina sjuka mamma..

önskar bara hon kunde bli bättre snart

Kram från mig

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • L2K
    Calylite skrev 2007-05-14 19:13:21 följande:
    Melon säger dom ju är riktigt bra mot halsbränna..
    Om jag bara hade det hemma. Det är ju så gott!!!

Pussel - Hur är det med din mamma? Har inte hängt med riktigt...
  • Mum23

Angående hur bebis rör sig så tycker jag att det går i perioder. Ibland lugnar den sig några dagar och så sätter det fart igen. Känner igen det från tidigare grav. Men en bm sa till mig att tycker man att fosterrörelserna förändras för mycket ska man ringa förlossingen så att dom kan göra ctg i första hand.

• Mum23

Kan tillägga att denna bm jobbar på förlossningen.