Solis - det skadar ju inte att kolla så allt är okej... Bättre att fråga en gång för mycket än för lite.
ang. blöjor så köp inte för mycket innan! En del barn har en förmåga att växa ur dom på en gång. Jag kommer att satsa på att ha dom man får hem i brevlådan hemma och spara kupongerna och sen shoppa allt eftersom i början.
rullgardinsflikkan - än har inget kommit upp men så fort jag får ork att rensa ur och bort en bokhylla i sovrummet åker spjälsängen upp. Den va upp tidigt förra gången med. Skötbord har vi ju redan framme eftersom dom andra använder blöja.
Nån av er andra som har tips hur man får sin fyraåring helt torr?? Sebastian har kämpat i snart två år med att bli torr men ändå så går det bara inte. Bara idag har han bytt tre ombyten för att han inte kissar på toa. Att han inte är torr på nätterna stör mig inte så värst men just dagarna. Vi kan ha en bra period med bara "dropp" i kalsongerna och det är väl ingen fara men som nu, då är det kissande i dom ist. Börjar bli lite trött på det. Han själv börjar ju tom komma underfund med att andra barn i hans ålder är torra på natten, varför kan han inte bli helt torr på dagen då?
Även om ni har tips för att få dom att våga bajsa på toa? Basse är rädd för att bajsa på toa. Att kissa funkar men inte bajsa, då är det blöja som gäller. Förra veckan fick han hemskt magknip på dagis bara för att han inte bajsade. Hade tom suttit på toa jättelänge utan att nåt kom men så fort blöjan kom på hemma kunde han bajsa... Tips nån?