• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vos

Har suttit och läst igenom alla dagens inlägg så nu är jag helt snurrig och kommer inte ihåg vad som skrivits.

Skruva ihop sängen har vi inte gjort. Victors säng går att bygga om till en spjälsäng med skötbord men då måste vi köpa en ny säng åt Victor först. Tummen sitter djupt inne ibland
    Vi måste oxå röja ut bebisens rum för det är idag bar ett skräprun dår vi slänger in allt möjligt.

Har varit på lek & bus landet i Gbg idag så jag är helt slut. Det var grymt bra, hyfsat billigt. Fast fikat var allt annat än billigt!! Två mjukglassar och två slusch till mig och Victor = 86 kr!!! Hutlöst.
    Har åkt massa rutchkanor och klättrat i konstiga gångar, liiite jobbigt med magen men skam den som ger sig....

• mrsbygg

knäppning ja kände med saga var juh när vattnet gick så d var la när hinnan sprack..
    va enda gången..

trode verkligen mitt vatten gick idag..men d gjorde d inte så nu måste d vart nån led på bäbisen då eftersom den borra sig neråt samtidigt...

• rullgardinsflikkan

copernicus

Jag låg på 102 sist jag va hos BM och det va i V29 el. 30 men då sa hon attd et inte blir lägre än, det va nån magisk gräns.

Men kan du inte få något samtidigt som du äter niferexen? Finns det inget bulkmedel man kan ta när man är gravid?
    t.ex. movicol?

• Vos

Nej, nu är det natten här hos mig. Ögonen ramlar bara ihop så det är la dags..

Godnatt, imorgon ska jag till mvc-psykologen. Hade förlossningsdeprission efter Victor så nu ska jag dit i förebyggande syfte. Känns bra.

• Calylite

min normala järnnivå är 125, när ja började med järntabletter hade ja 100 nånting.

• copernicus

min bm sa att om värdet var nere i 70 så började det bli farligt för barnet och man måste injiceras eftersom det då inte fanns nåt järn för barnet att ta. Så jag vet att det inte är farligt eller så!

visst är det flera av er andra som har barnet på tvären? har för mej det! hur ligger era bebisar? min ligger med huvudet vid revbenen på höger sida och rumpan strax nedanför naveln på vänster sida. mitt mått blir ju lite konstigt iom det men jag ligger på 33 cm nu och på översta raden.

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • zandrisen

God afton!
    Copernicus, mitt sämsta hb-värde har legat på 98, hade lågt förra gravidiiteten med. Har fram tills för några veckor sedan ätit Erco-fer som funkat bra för magen, men nu har dom tydligen leveransproblem med dom tabletterna över hela dalarna, och beräknas in te få in nya förän i juli! Äter således niferex och var lite halvkass i magen i början... Blutsaft har jag testat, men man är tvungen att dricka en hel del, och det blir både dyrt och smakar rätt så äckligt! Testa niferex, dom är inte så dyra, och funkar det inte med magen efter ett par dagars användning så testa blutsaften, det är mitt råd!
    Funkar det fortfarande bra att jobba?

• mrsbygg

asså jäklar va bäbis trycker neråt nu då..ploppar la ut snart! inte mig emot iof men iaf...

jävla hyllor..nu handlar det om 1 cm som ja satt grund stolparna fel..suck..köper minder hyllor imorrn då funkar det..nu tänker ja sitta här å pusta ut!

• copernicus

hallå zandrisen!
    ok ska testa nirefex, tror det var det bm rekade. blutsaften är dyr jag vet, men jag tycker inte att den smakar så äckligt jag har ätit den förr.

ja det funkar att jobba, men det är inte så mycket mer kan jag tycka. Vill så mycket mer och ge kunderna det bästa men orkar inte riktigt med tempot.
    I helgen har det varit kaos, hur mycket folk som helst och massor med allt som kommer till!
    Jag ska fråga en tjej om hon vill jobba för mej på onsdag så ajg åtmistonde får en dag ledigt, annars blir det 9 arbetsdar på raken.
    Jobbar korta pass, men 6 timmar jobb och 5 min lunch räcker inte längre för mej!

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • zandrisen
    mammab, min lille trycker också på nedåt som attan mellan varven, känns som han ska pluppa ut när som helst ibland, bara för att i nästa stund trycka upp huvet mot revbenen... Sist jag var på koll så sa dom att jag har mycket fostervatten, är nog därför han kan snurra så mycket!

Cop, förstår till fullo att du börjar känna dig slut! 5 min lunch...??? Vad äter du då? Soppa?