• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Jag vill oxå ha innan bf och får de ju iofs, men bara ett par dgr innan.

Jag vill att min lilleman ska ligga kvar tills iaf 38+0.

Saga kom 38+3 å fick gulsot, de vill ja helst slippa den här gången. Sååååååååå tråkigt å ligga på sjukhus. Så ju längre han e i magen, dessto bättre

Nu får ju inte alla gulsot som kommer innan bf, men Saga fick de och de räckte.

Kanske e så ANTI mot de eftersom precis innan vi las in med henne så hade jag vart inlagd pga kraftig livmoderinfektion.

Fast denna gången ska jag få vaginalt ultraljud innan vi åker hem från sjukhuset, för å kolla så alla hinnor är ute. ( har haft rester kvar efter både anton och saga som gjort mig riktigt sjuk )

Planerna e alltså att helt slippa ligga inne efter den här förlossningen. Bara få va hemma å njuta

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Calylite

Nathalie009
    Jo så jag ska ha ett allvarligt snack men den när man går in i v.36

mammab
    Haha smart unge ju redan som nyfödd, hoppas denne är lika smart med nu då

little baby
    Jobbigt, där har ja nog haft turen att ja knappt känner sparkarna, mer som nått buffande långt inne. Sträcker han ut sig till hellängd så gör de ont däremot, ja är inte så uttänjd än

• Hallonfot

Så då kanske jag får tidigare än bf nu som ska föda för andra gången? Gick bara över 4 dagar sist men min mamma gick över tiden med drygt två veckor med mig och blev igångsatt med brorsan så jag ska väl inte hoppas på att få före bf om sånt är ärftligt. Bara inte bebisen stannar inne för länge och inte kommer i bilen (eller hemma) så ska jag inte klaga. (Påminn mig om detta när bf-dagen kommit och gått.)

• mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-05-16 11:04:44 följande:
    mammab: a msåte varit skitskönt. Lr ja jag hade nog itne velkat föda så mkt förtidigt eftersom Evelina vägde så lite när hon föddes efter BF så då hade hon varit sjukt liten:PMen udnra va d kan ha berott på.. för min moster födde sin första exakt en månad förtidigt, men då vägde unden nbästan 3 kg endå.. men andra barnet gick hon över tiden.. skumt de där!kanske kan bero på stress lr nåttja behövde bara gå över 2 dagar sen började mina värkar så blir glad om d e samma sak nu :D
    saga var normal stor för den tiden! dom ska juh väga mellan 2700-2800 tror ja i v.36 och saga väde 2740 när hon föddes så hon var helt normal, fast hon var juh endå liten lixom..

jag har ingen aning varför saga kom tidigt, men tror mycket hade me stress att göra...jag är rätt stressig av mig och ska göra allt själv hatar att ta hjälp från andra! då blir det bara slaffigt gjort hehe

har typ stressat ennu mer denna graviditeten och d har jag juh tom känt av.
    när ja vänta saga hade ja inte en enda sd, förutom morgonen när slemmisen gick då fick ja min första sd/ förvärk va riktigt läskigt..
  • Calylite

zandrisen
    men shit, så kan de väll iten göra. hur kan vissa ens jobba med det dom gör, de borde vara inlgda själva på spyket ju

• zandrisen
    Little baby, grattis till Hp, hade totalt missat det! Generad
  • mrsbygg
    little baby skrev 2007-05-16 11:02:55 följande:
    Samma här...vill helst föda innan BF....orkar inte mer igår sparkade hon så hårt så tårarna bara rann på mig...inge roligt längre....
    så vart det här med..fast nu har nog bäbis sjunkit lite så den får inte in dom där klockrena jäklarna i revbenen som man typ dog av..tårarna bara börja rinna av sig självt..riktigt ont gjorde det..

nu gråter ja bara för det gör så jävla ont när den ska borra sig neråt..skit unge...
  • little baby

Ja min bebis sparkar jättehårt och lyckas ALLTID sparka mot revbenen så man är ju jämt öm där runt omkring. Så det blir så påfrestande emmellanåt och man känner sig så frustrerad att man inte kan göra ngt åt saken..bara gilla läget....

Men bita ihop sista tiden...snart är det över!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Nathalie009

mammab: jasså, a evleina föddes ju i v40+3 å vägde bara 2995 men låg under kurvan rätt mkt så antog att hon itne va särskillt stor =)
    men d stämmer nog de där me stress tror ja.

nää ja ahde heller inga förvärkar alls kände absolut ingenting förens riktiga värkarna startade.. så de kom vekrligen ifrån ingenstans :P

får se hur d går denna gång va nån dum jävel som sa att man ofta går över tiden längre me 2a barnet men d tor jag inte på >:(