• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod

Orkar inte läsa just nu...orkar inte skriva just nu...bara att jag nu gått in i v33 och tycker att saker och ting är lite jobbiga.
    Uppdaterar mig lite senare och hoppas att ni alla mår bra!

• Hallonfot

Halvblod: Du vet att vi finns här om du vill ventilera dig lite. *kramar om*

• humlan1973

Jag har en liten fraga: Tror ni att bebisarna blir torre jumer socker man ater?

• Milla med killar

Tack alla för krya på dig kramar
    Halvblod...Kram...
    Ja här inne behöver vi inte ha nån censur det är bara att spy ur sig om man mår piss och det gör vi alla tror jag från o till.

• L2K

Känns som det är stora hängig-dagen idag... Verkar vara en del av oss som känner sig lite låga just nu.... Av en eller annan anledning...

Själv har jag haft fullt upp hela förmiddagen och sen varit på akupunktur så nu känner man sig lite seg... Orkar inte ens läsa igen vad som har hänt under dagen.

Just nu sitter jag hemma och diggar Markoolio's Värsta skivan och bara är... Funderar på hur jag ska orka hämta ungarna sen.
    Fast bortsett från det känner jag mig ganska okej... Lite dåligt med ork bara...

Ja, ja... Har väl gnällt klart nu.

Igår gick jag in i v31 = 30 fulla veckor nu!!!!! Känns helt otroligt att man redan är där!!!! På onsdag är det exakt två månader kvar till BF. Börjar känna lite press på mig nu att börja fixa här hemma. Vi har ju planerat semester från midsommar och det är ju bra om allt är klart för bebben innan vi åker.   Så varför sitter jag här?

Hehehe... Ingen ork till nåt va det å ändå fick jag ihop så mycket dravel.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Hallonfot

Humlan: Var det inte någon som skrev om det för några hundra sidor sedan? Jag tyckte jag åt massor av sött när jag väntade Alva men hon vägde bara 3035g och hon föddes i v 40+4 så jag vet inte om jag tror på det. Annars får jag en ny chans att föda en stor bebis igen för jag har ätit mer sött än jag brukar. Är inte så orolig för stora bebisar för de säger ju att bebisarna hjälper till bättre om de är lite större och det är ju huvudet som banar väg för kroppen. Får hoppas på litet huvud och stor kropp alltså.

• Vicke
    Hallonfot skrev 2007-05-16 12:33:22 följande:
    Vicke: Vänt på sig så den ligger rätt nu, eller?Helenander: Vad bra. Då ber jag om moderskapsintyget idag (om jag i min virriga gravidhjärna kommer ihåg det) och räknar med att det räcker.
    Ja han har vänt sig neråt så nu är huvudet där det ska. Men det är ruckbart ännu!
    zandrisen skrev 2007-05-16 12:44:07 följande:
    Skönt att allt såg så bra ut!
    Ja men visst! Äntligen var det lite positiva nyheter hos bm. Har ju alltid varit någonting ..
  • Hallonfot

Jag mår faktiskt bra även om jag hissnar (kan man säga så) lite då och då när bebben möblerar om. Fast h*n har fortfarande inte vänt sig rätt så jag får väl räkna med lite bökande framöver. Som alla andra är jag trött på att vara gravid men ska verkligen inte klaga när jag läser hur några av er andra har det. Ska till MVC idag också på kontroll. Skulle vilja kolla mitt järnvärde igen för jag har blivit sååå trött igen men kommer jag inte få göra idag.

Just nu sitter jag egentligen och bara väntar på att få gå hem för fyra, härliga, lediga dagar! Då blir det nog också paus från fl för vi har så himla kasst modem hemma.

• Hallonfot

Jessa: Jättefin mage! Uppifrån ser den ut som en typiskt, toppig, killig mage eller?