• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Madelene87

När man nu ska skicka in sitt moderskapsintyg behövs det ngt annat eller det är enbart intyget man ska skicka in?

• Hallonfot

Det undrar jag med. Något mer som man ska fråga BM om när jag ändå ska dit idag?

• Calylite

zandrisen
    läkare kan du med byta, bara säga att du vill ha en annan så fixar dom det

Madelene87
    Jag skicka bara in intyget.

• Vicke

Nu har jag vari hos bm...
    Allt såg bra ut. Bebisen har vänt på sig. Hjärtljuden låg på 150. Mitt hb har höjts till 109 från 93 .. Mitt sf mått är 29. Hade lite äggvita i urinen så det blir lite extra koll på det. Men bebis mår bra!!!!

Exakt 2 månader till 16/7 61 dagar kvar!!

• Helenander

Hallonfot - Det räcker med moderskapsintyget till FK, jag fick sedan en lapp hem som jag skulle lämna till lönekontoret så att de fick fylla i min lön osv så FP blir riktig. Lite onödigt kan jag tycka för jag har ju redan anmält min inkomst när jag fick min senaste lönehöjning. Vet annars inte vad som händer om man inte skickar in moderskapsintyget... Vet att FK får avisering om att du fött barn så att du får barnbidrag men annars har jag ingen koll alls.

• Hallonfot

Vicke: Vänt på sig så den ligger rätt nu, eller?

Helenander: Vad bra. Då ber jag om moderskapsintyget idag (om jag i min virriga gravidhjärna kommer ihåg det) och räknar med att det räcker.

• zandrisen
    Vicke skrev 2007-05-16 12:08:43 följande:
    Nu har jag vari hos bm...Allt såg bra ut. Bebisen har vänt på sig. Hjärtljuden låg på 150. Mitt hb har höjts till 109 från 93 .. Mitt sf mått är 29. Hade lite äggvita i urinen så det blir lite extra koll på det. Men bebis mår bra!!!! Exakt 2 månader till 16/7 61 dagar kvar!!
    Skönt att allt såg så bra ut!
  • humlan1973

Hallonfot: Det racker med moderskapsintyg, ha med dig ett frankerat kuvert med adessen:

Forakringskassans inlasningscentral 839 88 Ostersund

(Glomm inte prickarna )

Sa da far dina pengar, sa lagger du det pa ladan pavag darifran.

• Hallonfot

Humlan: Ok. Trodde inte man behövde skicka in något om man inte tänkt ta ut föräldrapenning innan barnet föds så därför har jag inte bett (eller kommit ihåg) om intyg.

När vi ändå diskuterar f-kassan. Hur gör man när pappan ska vara hemma de där 10 dagarna då? Ringer han samma dag som han ska vara hemma eller gör han det i förväg? Min man är ju lärare så han är hemma i alla fall när vi föder (om inte bebben tänkt göra den här graviditeten till jordens längsta) så vi har gott om tid på oss att anmäla honom till f-kassan innan han ska ta ut pappadagarna.

• Milla med killar

Oj här har det skrivits som vanligt!

Jag är sjuk
    Har haft feber sen i går och ont i halsen. I går hade jag sånna förvärkar att jag trodde jag skulle få åka in, kunde knappt gå äns för det tryckte på så neråt. men de höll på från 15 till 20 ca sen har de ebbat ut lite undernatten o nu på morgonen känns magen ok iaf.
    Själv har jag sovit nu från 09-12.30 och försöker äta men mår så j..vla illa

Lycka till nu Mysan på förlossningen.

Ang bf så har jag fått 40+5, 40+6 och 40+6 så jag ställer in mig att gå över som vanligt om det nu inte blir snitt för min moderkaka då blir det redan om 4 veckor
    Det skulle känns sjukt!!