• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Milla med killar

Hallonfot.
    Han kan ta ut 10 pappadagarna när som helst inom några månader sen barnet föds , minns inte exakt om det är 3 månader typ.
    men är han ledig så kan ni ju spara dom till hösten.Det är bara att ringa eller göra via nätet om ni har e-leg.

• mrsbygg

igår mådde ja sjukt illa när ja skulle lägga mig..påminnde mig om hur det var när ja låg på förlossningen samma illamående känsla..

men den var borta när ja vakna som tur va..

• zandrisen
    Milla, nej vad jobbigt! Hoppas att du piggar på dig snart, inte kul att vara sjuk ovanpå graviditeten liksom! När får du veta om det blir snitt eller ej?
  • Milla med killar

zandrisen.
    Jag ska på ett ul 30/5 och då är jag i v.35 så det lär väl bli bestämt då kan jag tro.

• Helenander

Milla med killar skrev 2007-05-16 12:59:48 följande:

Hallonfot.Han kan ta ut 10 pappadagarna när som helst inom några månader sen barnet föds , minns inte exakt om det är 3 månader typ.men är han ledig så kan ni ju spara dom till hösten.Det är bara att ringa eller göra via nätet om ni har e-leg.
    Går faktiskt att göra via SMS nu för tiden också Skicka TIODAGAR Pappans personnummer till 71020. Pappadagarna är ju tillfällig föräldrapenning så jag antar att man måste göra det senast samma dag man skall börja ta ut dem som med vanligt TFP men det är jag inte säker på.

Vanlig TFP kan man förresten också anmäla via SMS nu men då skriver man TFP Ditt personnummer Barnets personnummer och skickar till 71020.
  • Helenander

Milla - Hoppas att du kryar på dig snabbt, inte roligt att vara både sjuk OCH gravid

• Hallonfot

Milla: Vad jobbigt att vara sjuk. Lider med dig. Ja, vi tänkte att han skulle få jobba någon vecka och sen ta ut sina dagar. Men vi hade för oss att man var tvungen att ta ut de dagarna inom 60 dagar men det ska jag kolla upp.

• Hallonfot

Uppdatering: Pappan kan ta ut sina 10 dagar t.o.m. den 60:e dagen efter barnets födelse.

• mrsbygg

suck så trött...skulle kunna sova dygnet runt..

ska snart få på mig lite kläder sen bär det av till psykologen..usch..
    får se om bäbis får för sig att komme ut där borta, som tur är ligger förlossningen på andra sidan vägen

den trycker neråt som sjutton nu..antar att d är förvärkar inblandet oxå eftersomd  gör ont..

• FruRundberg

Har börjat få ont i ljumskarna.. det liksom ilar till riktigt ordentligt där när jag går.. är det foglossning?

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla Wilda i magen!! BF 070705♥