• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Mommmy  Dearest

fortfarande jääääätte evighet tills juli orkar verkligen inte mer, har inget tålamod för 9 månader...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Calylite

zandrisen
    Men du kan väll byta?

Nathalie009
    Jag har inte gillat en sek av min grav så ja skulle bli glad (ja om den kom frisk med såklart) även om den vart en dröm.

Stressad är ja med, till max, läste de kune få högra puls av de med om mamman var stressad så man ahr försökt att lugna ner sig men dåliga vanor är svåra att bryta
    Ja kan bli tokstressad av att åka någon stans bara.

• little baby

Hon kommer väl när hon är klar. Ska bli intressant och se vad som sägs nu på fredag då jag ska till BM för vanlig kontroll. Undrar lite grann över mitt tryck och om allting är som det ska vara. Undrar hur jag ligger till på kurvan osv..ska bli intressant.

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • little baby
    Zandrisen Måste bara fråga dig som har varit inne några gånger och fått bricanyldropp som jag förstått det hela. Vad gör bricanylet för värkan egentligen? Stoppar det värkarna eller vad händer? *Nyfiken*
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • Hallonfot

Oj, kan stress ge högre puls för bebisen? Jag är stressad idag och ska till MVC kl 15 (delvis därför jag är stressad eftersom jag egentligen inte slutar förrän kl 16) så då får jag se om min stress påverkar bebben.

Ska försöka komma ihåg att fråga om mitt moderskapsintyg också. Vad händer om man inte skickar in något sånt? Får man ingen föräldrapenning då? Får inte försäkringskassan något meddelande om att man fått barn?

• solstraalen
    Hallonfot skrev 2007-05-16 11:26:52 följande:
    Oj, kan stress ge högre puls för bebisen? Jag är stressad idag och ska till MVC kl 15 (delvis därför jag är stressad eftersom jag egentligen inte slutar förrän kl 16) så då får jag se om min stress påverkar bebben.Ska försöka komma ihåg att fråga om mitt moderskapsintyg också. Vad händer om man inte skickar in något sånt? Får man ingen föräldrapenning då? Får inte försäkringskassan något meddelande om att man fått barn?
    Intyget vill FK helst ha in 2 månader innan bf, så glöm inte att be om de idag

Dom har ju handlingstid å allt. Så skicka in de snart =)
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • mrsbygg
    Nathalie009 skrev 2007-05-16 11:16:24 följande:
    Fast ä'ven om jag vill ha ut ungen så skulle jag nog känna mig stulen på min graviditet om den kom så mkt som en månad för tidigt.. d skulel liksom kännas lite fel faktikst :P
    nädå! ja blev bara glatt överaskad..jag var så jävla stor oxå så ja blev bara glad..
  • zandrisen
    little baby skrev 2007-05-16 11:22:40 följande:
    Zandrisen Måste bara fråga dig som har varit inne några gånger och fått bricanyldropp som jag förstått det hela. Vad gör bricanylet för värkan egentligen? Stoppar det värkarna eller vad händer? *Nyfiken*
    Bricanyl är samma medicin som man ger till astmapatienter, och fungerar då luftrörsvidgande. Vet inte exakt hur den fungerar på värkar, men de avstannar iaf. Man blir dock grymt skakig, svettig, hjärtat slår väldigt fort, och man kan bli illamående. Är inte förtjust i bricanyldropp, man mår helt enlekt skit, men det har ju avsedd verkan, oftast iaf vad jag förstår.
    Calylite skrev 2007-05-16 11:19:49 följande:
    zandrisen Men du kan väll byta?
    Vet in te om jag kan det. BM kan man byta, det vet jag, men hur det funkar om man vill byta läkare vet jag inte. Ska definitivt undersöka saken iaf.
  • Hallonfot

Åh, vad den här förmiddagen gått sakta.

Skrattar lite för mig själv eftersom jag känner mig stressad på jobbet men ändå tar mig tid för fl. Men det är i alla fall avstressande och vi har inga fikaraster här så då tycker jag man kan unna sig lite fl när man är höggravid!