• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Calylite

Ska föresten alla på föräldragrupp?
    Vi kom inte in *panik*
    sambon vet absolut ingenting om barn, hans släkt är de yngsta just i hans ålder.
    Jag växte däremot upp med småttisar och finns nyfödda i släkten nu med men det hjälper itne så långt ändå precis i allt som ska tänkas. Nu känns det som sambon helt litar på att jag ska veta allt som ska göras och huvudet är överfullt

Skulle ju lämna den samblans lappen innan v.20, vi var i god tid och sambon smet från jobbet då det är en bit ner till dem så han skulle köra mig. Själklart kan kan inte vara borta för länge då han är chef och allt blir ju rena paniken om han är borta. Så stog man och vänta 5 min - 10min - 20 min, efter 30 min så gick vi därifrån och kön bakom oss växte som ogräs, de hade verkligen noll personal (nej det var inte rast) Flera BM gick förbi och bara kollade...
    Jag är är upplösningstillstånd, vill mer och mer hem till Östersund där de verkligen har mer personal och mer koll så man får hjälp och jag känner mig trygg och omhändertagen, här förväntas de ju att man ska kunna allt själv verkar de som...

Ringer man säger det "just nu är det många som ringer, försök igen senare" inge som helst kösystem utan man ska lyckas pricka in exakt när någon avslutat ett samtal.

Första samtalet i v.18 gick på 30 min. Nästa samtal är inbokat v.27.. GHA! nästa blir väll efter födseln så kommer man dit lär de undra vart magen är, inkompetenta idioter!

så nu har ja avreagerat mig för dagen, nu en varm dusch
    Tata tjejer sålänge.

• Vicke

Idag har jag lämnat in min ansökan om hp. Nu är det bara att hålla tummarna. MEn detär ju sällan dom nekar undersköterskor i vården.

Sen var jag hos min bm och läkaren. Mina värden hade höjts. Så sönt men jag har fortfarande animi. Fick nå folsyratabletter utskrivna idag. Men läkaren jag var till var hemsk. Svårt att örklara på vilket sätt men ointresserad av mina problem. Hon fråågade mig hur jag mådde annars förutom blodbrist. Jag började förklara hux flux i en mening säger hon nej kom nu så ska vi be din bm ta prover på dig . SKa träffa läkare igen om en vecka hoppas för gudskull att jag inte får henne igen ...

Annrs är jag så trött idag skulle vilja sova en stund men jag är hemma själv med dottern på 1½ år så det går inte. Sambon slutar inte förns 21.30. Nåja jag får väl vila en skvätt när hon somnar för natten!

• jennsans

vallmar. håller med dig att det är svårt att fylla i HP papprena. rådfrågar tidigare mammor på jobbet jag *skratt* kommer nog dessvärre skriva i punktform saker som kan hända på en arbetsdag. alla dagar ser så olika ut tyvärr.
    och antal lyft är olika.. kan ju ha pat som alla kräver mycket hjälp. eller inga alls.. sååå olika
    lycka till! ska ta tag i mina papper nästa vecka.

• copernicus

gud så dåligt!
    Men tror du att alla som anmält sej kommer att gå då?
    Ofta hoppar nån av och då kanske  ni kan få en plats
    vet iof inte om man lär sej så mycket om hur man gör när man tar hand om ett barn, eller vi fick inte det iaf.
    Vi hade fyra träffar innan barnen föddes om jag minns rätt.
    Träff 1 lära känna varandra
    2. ta hand om kärleken och lite annat som bedövningar
    3. förlossningsfilmen med diskussion
    4 rädslor och förväntan, profylax
    men det tror jag är väldigt individuellt vad som tas upp!!

Man får lära sej efterhand som man har barnet.
    Jag har jobbat med barn, min sambo är barnskötare men jag tyckte ändå att jag inte kunde nåt när Casper föddes.

• mrsbygg
    Vicke skrev 2007-03-20 17:33:16 följande:
    Idag har jag lämnat in min ansökan om hp. Nu är det bara att hålla tummarna. MEn detär ju sällan dom nekar undersköterskor i vården. Sen var jag hos min bm och läkaren. Mina värden hade höjts. Så sönt men jag har fortfarande animi. Fick nå folsyratabletter utskrivna idag. Men läkaren jag var till var hemsk. Svårt att örklara på vilket sätt men ointresserad av mina problem. Hon fråågade mig hur jag mådde annars förutom blodbrist. Jag började förklara hux flux i en mening säger hon nej kom nu så ska vi be din bm ta prover på dig . SKa träffa läkare igen om en vecka hoppas för gudskull att jag inte får henne igen ...Annrs är jag så trött idag skulle vilja sova en stund men jag är hemma själv med dottern på 1½ år så det går inte. Sambon slutar inte förns 21.30. Nåja jag får väl vila en skvätt när hon somnar för natten!
    skönt att du fått medicin..men vilket knepig läkere du fick träffa..
    hoppas du får en bättre nästa gång!!
  • Tania

hehe.... syrran håller på att renovera köket och då ringde jag och frågade vad de skulle göra med de "gamla" luckorna. Hennes luckor är typ 1000ggr fräschare än våra så vi fick dem!!

I helgen blir det att byta luckor på köksskåpen. Vi får nog komplettera med några luckor eftersom vi har större kök än dem. Men jag tyckte mig se något liknande på IKEA som vi kan slänga upp. Man kan ju bryta av med ett vitrinskåp eller kanske till och med ett öppet skåp.

Blir nog bra i alla fall.

Kollade just ifall bilen vi vill ha fortfarande finns kvar och om hemsidan är någorlunda uppdaterad så står den där och väntar på oss

Så har jag tur blir det både en ny bil OCH ett "nytt" kök i helgen.

• copernicus

å så kul tbmh!
    Min bror skulle hjälpa oss med renoveringen igår så vi kommer nån vart
    men han hann inte mer än komma hit så blev han dålig och fick åka hem igen.
    En stund senare ringde mamma och berättde att han blivit ordentligt magsjuk och att han knappt tagit sej hem.
    Så nu får vi vänta ett tagtill då för nu drar han och mamma till fjällen på torsdag. SUCK!
    Jag blir  jä....la trött på denna renovering!!!
    Vill också få nytt, eller åtminstonde ett sovrum som har tapeter vi sover i en hall där jag rivit ner tapeterna så bara den bruna baksidan syns plus lite gröna blommor från 1800 frysit fast.
    gaaaaahhh
     sorry jag är lite negativ just nu!!!!

• Mommmy  Dearest

Jag och pojken vill gifta oss innan bebisen ploppar ut.
    Vi behöver inget bröllop utan bara vigseln, bröllopet får äga rum senare. Det knepiga är att vid borgerlig vigsel här i sthlm så måste man ansöka om det 2 - 4 månader innan det bestämda datumet.

Det knepiga är, bebisen ploppar ut i Juli och de har bara tid efter AUGUSTI! (borgerlig vigsel)
    Vi kan även viga oss kyrkligt bara vi blir vigda. Nu undrar jag, är det någon här som har någon lösning till detta? För jag måste verkligen vara vigd innan bebisen kommer, det var vad vi bestämde oss för...

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • Mommmy  Dearest

Det skulle vi kunna men det är grejen. Fundersam Jag har ingen aning om vem man ska kontakta osv. Och jag får inte direkt någon hjälp om hur och vad man gör. Vi vill bara vi vigda, thats it... Men som sagt så vet jag inte hur jag går till väga i en annan stad eller kyrkligt.

Mina föräldrar kan inte så mycket om det heller och vem pratar man med om sådant?!

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3