• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Giafia

Mitt Sf var 25 i 22+3

Lycka till Vickb

Kramar om pusselbiten

Jag är nästan klar med vår föräldragrupp. Har bara en gång kvar. Vi träffas 5 gånger och ett valfritt besök på förlossning.
    Har pratat om Förlossning; Smärtlindring under förlossning; Förlossningsfilm; Amning och nästa gång kommer mvc psykolog och pratar.

• L2K
    teenpregnancy - vad gäller borgerlig vigsel så har jag inget bra svar... Om jag va du skulle jag snabbt beställa hem papperna på hindersprövning och skicka in dom.
    Sen kan du ju bara ringa runt till kyrkorna närmast dig och höra när det är ledigt!
    Här har det inte varit problem att hitta tid iaf. Och vi har bokat om ett otal gånger nu... Gråter 

Vi har också pratat fram och tillbaka om hur vi ska göra med vigsel. Från början var det bokat den 2/6 i år och klänningen är inköpt. Men eftersom jag inte vill byta klänning så har vi skjutit på det. Fast ibland kan jag känna att jag skulle vilja skippa det bröllop vi hade tänkt oss och ringa prästen och säga att vi kommer nästa vecka bara jag äntligen får gifta mig med min underbara sambo!!!!!
    Men samtidigt så vill jag få med hela biten... Svårt val....
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Calylite

copernicus
    Jag har ingen aning, föröskte ju ringa och fråga om man kunde stå i kö ifall någon inte kommer men de är ju omöjligt att komma fram
    Fast har de som du hade så kanske de itne är någon större skada skedd

Giafia
    besök på förlossningen är nått ja verkligen vill,, man vill knappast ställa sig och rota igenom hela KSS när man kommer in med värkar
    när vi skulle på UL så kom man inrusande försent då man inte alls hittat utan rusat runt och frågat både den ena och andre.

mammab
    Härlig sida ju, tack

L2K
    Man får ju gifta sig flera gånger annars

• Vickyb

Nu har vi varit och köpt vagn. Det blev en teutonia FUN CS svart med beige liggdel. Och jag är så himla nöjd! Trodde aldrig sambon skulle gå med på att köpa en dyr vagn denna gången oxå. Hihi! Överlycklig!! Älskar den vagnen!

Tjoho.. nu skall jag lägga mig i sängen o kolla tv.. Ha en fortsatt bra kväll.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Mommmy  Dearest
    L2K, vart bor du någonstans? Med tanke på att ni har fri tid hela tiden där bör man ju komma förbi och bli man och hustru
    Det är även en annan grej jag inte har förstått...
    Vad faaen är hindersprövning?
    Så allt jag egentligen behöver göra är att ringa runt till kyrkorna här i stan och fråga när dem har tid?

Hur mycket brukar sånt kosta då?
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • L2K
    Calylite - hur är det med det, får man verkligen gifta sig flera gånger? För vi vill inte gifta oss borgerligt utan kyrkligt!

Apropå föräldrarutbildning så hoppas jag få svar på torsdag om vad som gäller. Vet ju inte om vi får det när det är tredje gången. Fast jag vill. Här har vi fyra tillfällen på två timmar med en helt underbar manlig BM. Han är jätterolig och har oftast alltid bra svar på frågorna.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Calylite

L2K
    finns ju många som gifter om sig tex efter 10 år. Eller som itne fick de där perfekta bröllopet första gången och vill göra om det. vad jag vet finns de inga regler om det..

• Mommmy  Dearest

ohhh... tackar!

·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3