annki72 skrev 2007-03-21 10:18:11 följande:
Solstraalen: precis så kan min 6 åring vara, han vet allt, vägrara byta kläder fast de står av sig själv i smuts Idag kom och skällde ut mej för att jag inte tvättat hans kläder tillräckligt snabbt, vi la hans kläder i smuts korgen igår kväll... jag ska tydligen tvätta på natten tycker han
Hehe, ja dom låter lite lika
Är i gång med att försöka få en utredning på Anton, för han visar tecken på att ha någon "störning". Hans pappa har diagnosen, eller hade MBD som de hette förr i tiden.
Å även fröknarna i skolan kan se liite tecken på att de e något utöver de "normala".
Så vi får se om vi lyckas få det. Han funkar inte alls utan rutiner och klarar bara att ha en sak i huvudet åt gångn som han ska göra. Tex inte att han först ska borsta tänderna och sen komma ner med smutstvätten.
Han har även jättelätt för att koppla bort omvärlden, så man kan vara ute och gå och kan säga till honom att stanna vid vägen nu å kolla om de kommer bilar, å han bara fortsätter, precis som om han vore döv.
Finns även ADHD i min släkt, så vi får väl se om vi lyckas få en utredning, jag hoppas det.
Så kanske han OCH vi kan få hjälp i tid, innan han kommer efter i skolan.