• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod
    teenpregnancy skrev 2007-03-20 23:09:01 följande:
    hehe, ja vi funderar på det där med dop.Tycker nästan att jag ska låta det vara, min bebis får välja själv vad för religion den vill ingå i dock ska jag HA EN BABYSHOWER!!!!!Det har jag bestämt mig för sorgliga är att jag är så ung och de flesta av mina vänner inte förstår sig på detta med barn och den starka vilja jag har att vilja ha barn. Inte nog med det, dem har väl inga pengar heller för den delen Men detta med dop får vi tänka över lite till ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Jag ska oxå ha Babyshower (datum och allt är redan bestämmt...hehehe)...och inget dop då vi tycker att barnet själv får bestämma ev religon i framtiden. Jag är född kristen och sambon är född muslim så det kan bli lite känsligt att "välja bort" ena släkten pga ett dop.
  • Halvblod

Var hos BM igår och mätte mage, lyssnade på hjärtljud och vägde mig. Har "bara" gått upp6.5kg så min våg har tack och lov visat ett par kilo fel...hehehe...trode ju att jag var över 10kg redan.
    Hjärtat låg fortfarande på ca 145, samma som hela tiden och magen växer precis som den ska

Nu ska jag gå ut med hunden innan det blir lite frukost och jobb.

Ha en bra dag tjejer!

• solstraalen

Handuppräckning för er som har eller har haft en grabb på 7½år.

Gah, jag håller på å krascha, min son gör mig rent ut sagt galen.

Behöver lite råd om hur jag ska tackla honom helt enkelt, om de e han eller jag som gör fel.

Han tror inte på vad jag säger, tjaffsar emot nästan HELA tiden verkligen.
    Lyssnar inte på vad jag säger osv. 
    Han ser mig bara som den gnälliga å sura mamman numera, men de e så svårt å hålla humöret uppe då han tjaffsar emot hela heeela tiden juh.

Jävla skitdag idag Gråter

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • annki72

jag räcker upp en hand, solstraalen har en kille på 7% men han är hur lydig som helst och gör nästan alltid som vi säger,

MEN har en till kille på snart 6 som är raka motsatsen till storebror.
    när man säger til honom så tittar han på en med en blick som är helt oberörd liksom, jag blir tokig kan inte nå honom alls, längtar tills han börjar i skolan i augusti, hoppas då på en förändring

• solstraalen
    annki72 skrev 2007-03-21 08:37:09 följande:
    jag räcker upp en hand, solstraalen har en kille på 7% men han är hur lydig som helst och gör nästan alltid som vi säger, MEN har en till kille på snart 6 som är raka motsatsen till storebror.när man säger til honom så tittar han på en med en blick som är helt oberörd liksom, jag blir tokig kan inte nå honom alls, längtar tills han börjar i skolan i augusti, hoppas då på en förändring
    Alltså, Anton brukar va hur gullig som helst, visst testar gränserna ibland.
    Men de här att han inte tror på vad jag säger, de gör mig galen.
    Vet inte varför han blivit så.

Han är envis som få, kanske som sin mamma
    Tror han en sak, ja då är det VERKLIGEN så.

Att han vart uppe å kissat inatt och fått kiss i kalsongerna, ja det hade ALDRIG hänt säger han för de minns han inte. Så imorse var de en kamp att byta kallingar bara..hehe.
    Duschar nämligen på kvällarna så då byter han vanligtvis kallingar.

Ja ett par kallingr imorse blev rena kaoset till slut.

Förhoppningsvis blir han sig väl själv igen snart
  • Mommmy  Dearest
    Halvblod skrev 2007-03-21 07:01:19 följande:
    Jag ska oxå ha Babyshower (datum och allt är redan bestämmt...hehehe)...och inget dop då vi tycker att barnet själv får bestämma ev religon i framtiden. Jag är född kristen och sambon är född muslim så det kan bli lite känsligt att "välja bort" ena släkten pga ett dop.
    Ohhh! Låter ju jätte intressant När ska ni ha er Babyshower då? Jag är själv född kristen och samma gäller sambon men det knepiga med min familj är att dem är så jävla strikta. Pappa kommer från en Sjundedags adventistsamfund i Filippinerna och mamma är helgenom katolik i Filippinerna (båda föräldrar är födda och uppvuxna där, de tar religionen på lite större allvar)

Hur som helst när jag föddes blev jag klämd emellan så att säga. Mammas släkt var emot pappar och tvärtom. Det var inte heller bättre av att det var så stor rivalitet mellan de två olika byarna också. Lite som Romeo och Julia stuk där. Hur som helst så spenderade jag mer tid med pappas sida av släkten och "döpte" mig därav till Seventh-day adventist.
    Marcus däremot tycker att hela grejen är skitsnack och bryr sig inte så mycket Fundersam Han är född Katolik. Så vi bestämde oss för att låta det vara och låta bebisen få egna erfarenheter och influenser från olika håll. Alla mina vänner tar för givet att vi ska döpa vårt barn.

Ska till läkaren nu angående mitt bröstproblem (såriga oh varande bröstvårtor) hoppas att hon har en lösning
    ·.¸.?°*°?¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸?°*°?.¸.·
  • annki72

Solstraalen: precis så kan min 6 åring vara, han vet allt, vägrara byta kläder fast de står av sig själv i smuts

Idag kom och skällde ut mej för att jag inte tvättat hans kläder tillräckligt snabbt, vi la hans kläder i smuts korgen igår kväll... jag ska tydligen tvätta på natten tycker han

• solstraalen
    annki72 skrev 2007-03-21 10:18:11 följande:
    Solstraalen: precis så kan min 6 åring vara, han vet allt, vägrara byta kläder fast de står av sig själv i smuts Idag kom och skällde ut mej för att jag inte tvättat hans kläder tillräckligt snabbt, vi la hans kläder i smuts korgen igår kväll... jag ska tydligen tvätta på natten tycker han
    Hehe, ja dom låter lite lika

Är i gång med att försöka få en utredning på Anton, för han visar tecken på att ha någon "störning". Hans pappa har diagnosen, eller hade MBD som de hette förr i tiden.
    Å även fröknarna i skolan kan se liite tecken på att de  e något utöver de "normala".

Så vi får se om vi lyckas få det. Han funkar inte alls utan rutiner och klarar bara att ha en sak i huvudet åt gångn som han ska göra. Tex inte att han först ska borsta tänderna och sen komma ner med smutstvätten.
    Han har även jättelätt för att koppla bort omvärlden, så man kan vara ute och gå och kan säga till honom att stanna vid vägen nu å kolla om de kommer bilar, å han bara fortsätter, precis som om han vore döv.
    Finns även  ADHD i min släkt, så vi får väl se om vi lyckas få en utredning, jag hoppas det.
    Så kanske han OCH vi kan få hjälp i tid, innan han kommer efter i skolan.
  • Vickyb

Go förmidda

Hur mår ni idag? Hoppas allt är bra med er och att bebisarna sparkar. Här börjar jag känna mer och mer rörelse för varje dag. Underbart! För så länge som man väntat på detta
    Ikväll skall jag jobba, börjar 14 - 20.30. Hoppas ryggen håller ikväll.
    Imorgon så skall vi in och köpa ny vagn till dottern, en Brio sitty. Dom håller ju på att säljer ut som vagnarna nu, så man kan lika väl passa på.

Inatt drömde jag om den nya vagnen vi har köpt.. helt skumt. hehe.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-21 10:50:43 följande:
    Go förmidda Hur mår ni idag? Hoppas allt är bra med er och att bebisarna sparkar. Här börjar jag känna mer och mer rörelse för varje dag. Underbart! För så länge som man väntat på detta Ikväll skall jag jobba, börjar 14 - 20.30. Hoppas ryggen håller ikväll.Imorgon så skall vi in och köpa ny vagn till dottern, en Brio sitty. Dom håller ju på att säljer ut som vagnarna nu, så man kan lika väl passa på. Inatt drömde jag om den nya vagnen vi har köpt.. helt skumt. hehe. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    jo tack, sparkar lite väl mycket just nu...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3