-
Jo, det kan du väl? Det är ju för storasyster som du redan har tagit ut 180 dagar för... Alltså om du tar 5 dagar i veckan för det nya barnet och sen tar du 2 dagar för storasyster... borde funka tycker jag!nasse01 skrev 2007-04-27 17:57:33 följande:Hoppas alla har haft de så skönt de kunnat idag! Själv är man lycklig för att det är helg och ledig 2 + 1 dag.Ring FK idag, undrade var min blankett var!Jo den hade de skickat för 2 veckor sen, undra vart den har tagit vägen?? De skulle skicka en ny.Ni kanske vet, men jag fick reda på att garantidagarna kan man ju inte ta förrän efter 180 dagar. Och själva grejen är ju att då kan man ju ta ut på tex helgerna de vi har kvar för storasyster, har ju bara såna kvar för henne. Blir ju lite extra pengar. Är ju onödigt att de bara brinner inne..
-
*undrar om någon mer än jag själv fattade vad jag menade???*
-
Usch då!Beckah82 skrev 2007-04-27 19:46:06 följande:Jösses trodde det var dax här...fick rejäla värkar, supertäta och ONDA som faen. Så där så jag började kallsvettas och ögonen tårades och jag fick andas mig igenom...meeen så försvann de efter 20-30 minuter...skumt.
Men så skönt att det försvann igen... hoppas verkligen att det inte kommer tillbaka än på några veckor!
-
Vi har också grillat ikväll! Så gottigt!
Och snart blir det efterrätt - Rabarber&jordgubbspaj med vaniljvisp *slurp*
-
Kan inte annat än hålla med dig fullt ut!Beckah82 skrev 2007-04-27 19:55:44 följande:mm ja det får räcka med sådant prematurt värkarbete här i tråden nu tycker jag
-
Betydligt trevligare att räkna så ju!solstraalen skrev 2007-04-28 10:37:46 följande:Jag räknar tex inte dagens datum, fäör dagen har redan påbörjat, inte heller BF-dagen för då är de dags liksom, och då har vi 63dgr kvar tills 1a juli
-
Åhh! Måste berätta om mina fynd som jag har gjort idag *såå glad*
Vi har varit på marknad i en liten by utanför stan, och där var en tjej som stod o sålde Laban-kläder... för 50:- plagget!Så vi fyndade en klänning, en heldress, ett par sparkisar och en mössa (mössan kostade dock bara 20:- )
Vi ska snart iväg igen - är bortbjudna på middag! Ska bli så trevligt så! Och dessutom skönt att slippa laga middag ikväll!
mammab: Stackars Saga! Hoppas att hon kryar på sig snart!
-
Har lagt in bild på mina fynd i vår foto-tråd!
-
Inne en liten snabbis bara...
Har varit shopping idag med faktiskt... det sista vi verkligen behövde - en bilbarnstol! Blev en Akta Graco med bas. Känns bra faktiskt! Hade köpt en sån till Isabelle också, men den lämnade vi tillbaka på förlossnings-garantin...
Egentligen hade vi tänkt vänta att handla den till skattepengarna kommer till midsommar, men det var extrapris, så det var bara att slå till!I vanliga fall kostar den 1698:-, men var nersänkt till 1495:- och dessutom fick vi en musikmobil med på köpet som var värd 149:-
Såhär ser den ut: (klickbar bild)
-
tbmh: Tack!
Jag är jätteglad då det var denna färgen jag verkligen ville ha, men sambon var inte lika förtjust som jag! Hehe... men lite tjat och övertalningstrix hjälpte!
sol: Usch då!Du får ta det försiktigt!