Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Prinsessan Zelda skrev 2007-05-05 22:10:38 följande:
    måste bara visa kort jag tog idag på Adam när han hjälpte pappa klippa gräset. Han ser för skön ut
    Underbar bild!
  • zandrisen

Copernicus, jag skulle tatt Trygghansas betalförsäkring om jag fick men dom vill inte ha mig med mina diagnoser och trassliga graviditet... Dock har dottern Trygghansas kombinarade barnförsäkring, med sjuk, olycksfall samt flera tilläggsförsäkringar. Har försäkrat ungen upp över öronen, helt enkelt...

• zandrisen

Är skinoga med att ungarna ska ha bästa det försäkringsskydd som finns. Jag hade ingen barnförsäkring, och sen när jag var gammal nog att ta itu med saken själv så ville inget försärkingsbolag ha mig. Kunde haft en betydligt bättre ekonomi än vad fallet är nu, om mina föräldrar hade satsat nån hundring i månaden...

• zandrisen

*vill också teckna gravidförsäkring* Gråter

• zandrisen

Nej. På gratisförsökringen måste man ju skriva under på att man har haft en komplikationsfri graviditet, och iom att min redan från dag 1 räknades som en högriskgraviditet och att jag går på spec-mvc så kan jag ju inte gärna göra det... Har talat med vår försäkringsmäklare också, och han har lämnat samma negativa besked. Dock har han llovat att vara snabb som attan sen när lilleman väl tittat ut, så att hans försäkring börjar gälla så snart som möjligt då.

• zandrisen
    copernicus skrev 2007-05-05 23:31:46 följande:
    gud så tråkigt för dej!men va bra att mäklaren lovat att vara snabb sen, det är ju jätte viktigt att ha en bra förs!På mitt jobb  (babysången) pratade vi försäkring vid en fikapaus. En mamma berättade att hon inte teckant förs. på sin dotter..ÄN (hon fyller snart ett).VA?? sa jag och hon blev skitsur för hon tyckte att jag gav henne dåligt samvete.Men tydligen så fick hon sen inte teckna vanlig förs. eftersom hon sökt vård för dottern ett par gånger under det året. Så kan det gå!
    Tycker det var BRA gjort av dig om du gav henne dåligt samvete! Sånt ska man inte slarva med! Cred till dig!
    Beckah82 skrev 2007-05-05 23:31:53 följande:
    Okej..usch så synd Jag har ju lovat dyrt och heligt att jag har en normal graviditet men jag vet inte...jag antar att min MVC skulle säga att jag haft en normal graviditet för jag har ju inte haft något farligt eller ovanligt. Mina SD har ju varit ofarliga och jag har ju inte "behövt" någon behandling varken för dem eller för GBS:en eller någonting hittills...eller ja...behövt och behövt...jag har inte fått någon iaf Så jag tror att min grav är godkänd under försäkring om något skulle hända nu.
    Ja iom att du ej fått någon behandling så klassas din graviditet nog som normal! Hoppas det fortsätter så också!
  • zandrisen

Haha Beckah och Copernicus, nu är det bara vi tre kvar härinne igen...
    Eller?

• zandrisen

Alltså, jag sover såååååå jäkla dåligt nu, vet att det är lika bra att vara vaken tills jag nästan inte kan hålla upp ögonen... Annars ligger jag bara och vrider och vänder och har ont i ryggen, och magen spänner, och lillebror röjer runt och så får jag ont nacken och så måste jag kissa, osv osv.... Nej, jag blir vaken ett tag till...Fundersam

• zandrisen

Haha, ja vad ska jag göra då? Fejka utslag med Mollys vattenfärger...? Känns som jag skulle kunna göra vad som helst för att få sova ordentligt nu, går runt som i ständig dimma, och hela kroppen värker av sömnbrist, men det GÅR bara inte.
    Får surfa mig trött helt enkelt...

• zandrisen

Ok, ja kanske nåt att tala med BM om vid nästa besök alltså! Tack för tipset!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3