Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Har läst igenom lite nu... Tbmh, vad underbart att ni fick träffa en bra barnpsykolog! Och att det var som ni trodde, att er son helt enkelt är frustrerad för att han är smartare än genomsnittet. Angående dagispersonalens inställning så kan förklaringen vara att alla barn som inte följer normen blir problem i dagens läge, med tanke på barngruppernas storlek och alla nedskärningar. Det finns helt enkelt inte utrymme för några som helst avvikelser, helt vansinning, men så är det... Det är barnen som får betala priset, och jag blir SÅ arg när jag tänker på det! Skrikandes

Rullgardinsflickan
    , tack för tipset! har funderat på just en Sino, så det kommer lägligt!

• zandrisen

Norrbagge, vi hade det mesta sedan innan, men vår nya vagn kommer på fredag, och den gick lös på 4300:-. Annars har det mest blitt lite kläder och sånt, mest för att komplettera det vi hade sen innan. Med Molly skaffade vi sånt där babyproffsen-konto, och shoppade lös som tokar när jag var i 8onde månaden! Köpte allt samtidigt, vagn, säng, sangenic blöjhink, leksaker u name it!

• zandrisen
    little baby skrev 2007-05-07 21:44:55 följande:
    God Kväll damer Vill börja med att säga Grattis Till Frun "Teen" Beckah: skönt att det gick bra med Victor, hoppas det "bara" är en infektion och inget annat otäckt!Vad kan det vara? Har haft så fruktansvärt ont idag på ena sidan ner mot ljumsken känns som typ mensvärk eller typ sendrag/kramp jättesvårt att förklara vet inte vad det är höll i sig i typ 1 min sen så avtog det sen fick jag ont igen och då värmde jag en vetekudde och satte mig i soffan sen försvann det. Någon mer som kännt så? Är det en kraftig sammandragning eller var det en förvärk?
    Kan vara ligamenten som spökar, har magen vuxit hastigt?
  • zandrisen

Copernicus, vi hade också lite av åskvädret över oss vid 17-snåret ungefär. Redan i morse skrev jag i tråden att det kändes som att det var åska i luften, så det har verkligen hängt över oss hela dagen. Inget nu dock...

• zandrisen

Nu är jag riktigt förbannad! Har precis fått veta att man VISST kan få EDA om man har diskbråck, detta enligt en tjej i en annan tråd vars man är läkare. Det enda som kan förhindra det är om man är opererad i ryggen, och det är jag INTE!
    Har en känsla av att KK-läkaren inte riktigt visste vad hon talade om.
    F*N vad sur jag blir, sitta där och skräm ma upp mig så jävla totalt!

Har uppföljningsmöte med ortoped och reumatolog den 16 maj, då ska jag minsann se till att få riktigt detaljerad information, och visar det sig sedan att KK-läkaren bara yrat, då jäklar! ÅÅÅÅÅÅÅÅHHhhh jag blir så trött, vad fan håller dom PÅ med?

• zandrisen

Kom på att jag har mailadressen till min reumatolog (har gått hos honom i över 5 år, så han gav mig den för ett tag sen så att jag skulle slippa sitta i telefonkö) så jag ska maila honom och höra vad som gäller för EDA. Fattar bara inte hur läkaren på s-mvc kunde sitta och häva ur sig nåt sånt om det inte stämmer...? Jag menar, det är ju ganska hårt att få höra det, speciellt om hon i nästa andetag säger att grabben är så stor redan, och antagligen kommer att landa på en 5,5 kg om jag går hela tiden ut. *skitsur*

• zandrisen

Hugoboss, grattis, vad skönt för dig att det gick vägen!!!

• zandrisen

Herreminje tjejer vad ni skriver, 9 sidor på en morgon...??? Haha, det är verkligen olika från dag till dag, ibland är det knappt nån som kikar in innan 13 typ...

Har fått mailsvar från "min" läkare (haft honom i över 5 år, så han känner mig om man säger så )på reumatologen angående EDA/inte EDA vid mitt diskbråck. Han skrev att han inte säkert kunde uttala sig då han varesig var ortoped eller narkosläkare, men att han nog trodde att det skulle gå bra. Han ska fixa tid för att träffa någon som vet bättre, får se om det blir orto eller narkos-dr. Däremot frågade han vilken läkare på KK jag träffat, och jag hoppas att det leder till att hon får lite bassning... Jag menar, hålla på sådär och häva ur sig saker på måfå, till en höggravid kvinna, var ju helt förstörd igår! *sur*Skrikandes

Solstraalen, känner igen det där med att inte sova. Frågade läkaren när jag var på besök igår om jag kunde få lergigan (som ju Beckah tipsat om) men det ville hon inte ge mig, man skulle ju vänja sig med lite sömn gubevars. Funderar nu seriöst på att be att få byta ut denna läkare, är inte så sugen på att få träffa henne minst var 4e vecka framöver, då man ju ska göra tillväxtultraljud... *surare*

Beckah, Vilken jobbig sits ni sitter i. Förstår så väl att du har svårt att lita på sjukvården, först hela GBS-historien, och nu Viktors problem... Hoppas det går bättre hos VC och att ni får träffa en BRA och kunnig läkare.- Verkar ju inte vara så gott om dom...*muttrar* Nej, nu är jag orättvis, har träffat massor av kunniga och duktiga läkare, men det är liksom så att dom som INTE sköter sitt jobb på nåt vis får mer fokus än dom som faktiskt gör det, blir väl så i frågor om liv och död kan man tänka... *filosofisk*

Mammab, som jag har förstått det har du det jobbigt hela tiden och mer jobbigt mellan varven. Stor kram till dig, och hoppas att familjeteurapeut-besöket leder till nåt gott!

Och känslorna inför förlossning, ja det tar vi när jag fått korrekt information om huruvida jag får EDA eller ej...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3