• Tania

BF Juli-07 Nr3

mammab: jag ringde min privata distriktssjuksköterska (syrran) och hon sa att det går bra att ta bort värken med alvedon. De brukar ge rådet att göra det och hon tyckte att det var konstigt att de inte sa nåt om det.

Sen sa hon att Saga bör sova med huvudet högt... nässpray kan också lätta och om hon har snusk i öronsnäckan kan du torka bort med en bit papper och lite varmvatten (om det torkat)
  • Tania
    mrsbygg skrev 2007-04-28 18:19:45 följande:
    okej va härligt tack tbmh!! då får hon alvedon som vanligt...ska ge henne lite nässpray nu och göra rent öronen...uscha..
    Så lite så!
  • Tania

Alltså... enligt UL så har jag BF 12/7 MEN enligt sista mensen (som jag har haft stenkoll på senaste året innan jag lyckades bli gravid) så har jag BF 21/7.

Vad ska jag tro??
  • Tania
    Calylite skrev 2007-04-29 12:56:40 följande:
    på det som känns rätt enligt dig
    Haha... så kort tid kvar som möjligt självklart...
  • Tania
    L2K skrev 2007-04-29 13:00:03 följande:
    Egentligen har ju inte mensen nåt med BF och göra. Det är ju ÄL som bestämmer BF.... Jag skulle gå på UL-datumet. Du kan ju haft ÄL tidigare än du trott.
    Det är ju iofs sant... men jag känner när jag har ÄL också och har haft koll på den med. Plus att jag har testat med ÄL-test för att inte missa osv.
    Jag får fruktansvärt ont när jag har ÄL.
    Men men.... ut ska den ju i vilket fall som helst... när spelar inte sååå stor roll. (säger jag NU... det låter nog annorlunda om jag går över två veckor igen.)
  • Tania

Ja men då så... då håller jag mig till den 12e och hoppas ändå att h*n ploppar ut lite tidigare så jag slipper vara gravid.

Inget stort fan av graviditeten måste jag säga.
    Idag har jag haft en bland-dag. I morse var allt jättemysigt. Micke gick ut och hade vårstädning med grannarna och jag och Melle käkade frukost och tog det lite lugnt.
    Sen åkte vi (jag å Melle) till mitt jobb med en ny meny som jag skrev ut igår. Fikade lite på terrassen i solskenet och hade det mysigt.
    Efteråt åkte vi ut till mamma å pappa på landet men då började jag känna mig rastlös och tom. Allt kändes meningslöst... ville inte göra nåt... allt kändes så jobbigt helt plötsligt. Så vi åkte hem redan efter en halvtimme och när jag kom hem var Micke klar med vårstädningen. Vi gick in och började med maten och han frågade om jag hade en dålig dag. TYdligen så syntes det så bra. Det kändes som att jag skulle börja grina när som helst helt utan anledning. Plus att jag kände mig jätteARG.
    Micke kramade mig så där tröstande så jag ville börja grina igen.
    Nu är Micke och Melle på övervåningen och låter mig vara ifred vilket jag nog behövde.
    Jobbigt bara att jag känner mig gråtfärdig hela tiden.
  • Tania

Mjukis: Åh va snygga färger!

Vi köpte också en sån fast den är blyertsgrå/roströd.
  • Tania

Jag var också hos Bm idag och mitt sfmått låg på 29 (v29+3) och bebisens hjälrtljud låg på 128 idag.

Hon kände till och med att jag hade problem med blygdbenet när hon mätte för jag har tydligen en stor skarv mitt på.
    Så jag är absolut inte mjäkig Jag HAR faktiskt ont och en bra anledning till att ha det också.
    Bebisen ligger med huvudet neråt som jag misstänkte eftersom jag får såna sparkar rakt uppåt.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3