• Tania

BF Juli-07 Nr3

Kollade in på Julimammornas sida men den verkar vara nedlagd?!

Jag gillar FL för mycket för att inte avsätta 100% av min datortid till det
  • Tania

Min bebis verkar vilja trycka ut foten genom huden för så här starkt han h*n aldrig tryckt förut. Blev faktiskt lite rädd när h*n vägrade släppa efter.

Det gör svinont och jag verkligen känner foten.
    Jag tycker att det är obehagligt och vill inte vara gravid längre.
    Kan inte ens sitta stilla i soffan utan att h*n börjar röja runt i magen på mig. Så nu sitter jag väääldigt bredbent och gungar benen fram och tillbaka. Det verkar funka för h*n har lugnat sig. Men så fort jag slutar så kör det igång igen. SUCK!!!
    Alla säger att det är såååå mysigt MEN DET ÄR DET INTE!!!!!!
    Jag känner mig som ett offer i ALIEN-filmerna då monstret tar sig ut genom magen.
    Blir det en kille så kommer han få namnet Måns(ter)
  • Tania

Idag är det en tråkdag. Kände det redan innan jag hade klivit upp ur sängen.

En tråkdag för mig är när jag inte har någonting planerat och att dagen bara går utan att man har gjort något alls. Bara suttit inne och glott på tv eller suttit vid datorn.
    Paradiset enligt min man... men jag tycker synd om vår son som har tråkigt.
    Det är alltid upp till mig att det ska hända något och det gör mig också arg.
    1Maj idag... är det öppet någonstans så man kan shoppa lite i alla fall?...
    Sonens cd/radio gick sönder igår när han skulle lyssna på sin nya cd-saga så vi ska väl leta efter en sån idag.
    Tråkigt väder är det också...kallt och grått. Kanske därför mitt humör är likaså.
    Usch... ska inte dra ner er andra i mitt träsk.
  • Tania

mammab: Jag använder Nezeril och Otrivin eftersom jag är gravidtäppt i näsan varje natt

Min vännina fick sin första son en månad för tidigt och nu med den här bebisen sa hennes BM att vara beredd för att den kommer säkert tidigare den här med. Så hon har gått och varit beredd i en hel månad men han kom på BF dagen. (i torsdags)
    Hon blev faktiskt lite sur över att BM sa så... hon kunde ju sagt att det inte alls var säkert att nr två kommer tidigare bara för att nr 1 gjorde det. Alla graviditeter är ju sina egna om man säger så.
    Men ut kom han i allafall... lilla Leo. 
  • Tania

Hehe... BM sa igår att jag har väldigt slappa magmuskler därför får jag ont i magen när jag ligger i sängen och ska vända på mig osv.

Så när jag har klämt ut den här klumpen och läkt kropp och själ så ska jag hårdträna mage och allt annat med för den delen.
    Jag hatar att träna men jag har kommit på att jag hatar min kropp desto mer just nu.
  • Tania

Nu har jag satt ut en annons på min doppler. Tycker att någon annan kan få användning för den för jag behöver den inte längre så mycket som min bebis terrar mig i magen.

• Tania
    Madelene87 skrev 2007-05-01 15:38:16 följande:
    tbmh.. hur mycket ska du ha för din doppler?
    550:-
  • Tania
    Madelene87 skrev 2007-05-01 15:58:30 följande:
    okej okej e lite sugen på att köpa den Behöver man sån där salva till me?
    Jag har använt vanlig Natusan babygel men det finns kontaktgel att köpa på apoteket.
  • Tania

Jag är såååå förbannad idag.

Väcks 05.15 för att maken min ska åka till jobbet... försöker somna om och lyckas efter 40 minuter (han duschar). Väcks sen igen av att han komme rin och säger att han gjort illa sig i ryggen och jobbar hemifrån idag och så fortsätter han att prata.... HALLÅ!!!!
    En timma kvar innan jag ska upp med sonen och gå till dagis/jobb medan mannen min får sova vidare (han börjar inte börrän nio).
    Blir sååååå sur på att JAG ska behöva vara vaken två timmar innan min klocka ringer,  för att HAN ska till jobbet (och sen stannar hemma).
    Jag vill inte vara gravid längre.... varje gång jag vaknar så vaknar bebisen också och då tar det ännu längre tid för mig att somna om.
    Usch... längtar inte heller till att få ut bebisen om den planerar att vara vaken de här tiderna på dygnet som den är nu.
    En riktig surkärring är vad JAG är idag.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3