• L2K

BF Juli-07 Nr3

tbmh - här blev det vanliga chipsisar med samma dipp som hos dig! Dubbla dippisar dessutom, annars slåss jag och sambon om den.
    En påse ostbågar slank ner den med och lite sura band eller vad det kallas... Har dessutom en bautakorg med apelsiner och frysta jordgubbisar... Kanske ska testa en milkshake!

Vi åt tråkiga quornfiléer och supergod pot.gratäng gjord av fröken själv! Så man är ju lite proppis nu!

Kan du inte peta lite på törnrosa (och nu var det min tur att tänka efter vad det stog ) och be honom laga till nåt?
    För om du är överhettad måste du ju ta det lugnt och svalka lite i soffisen!

Jag gillade verkligen stoppskylten!!! Den ska jag ha varje gång jag träffar mamma isf!!! Hahaha!!!! Fast den som det står "jag är gravid, vad är din ursäkt?" gillade jag med. Funderar lite på att göra en tröja med det trycket till min underbara pappa. Han skojar alltid om att han väntar en elefant. Räcka ut tungan

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    tbmh skrev 2007-02-24 19:19:20 följande:
    Nä tjejer nu har jag varit alldeles för länge vid datorn. Ska logga ut nu men man vet inte... jag dyker nog upp senare efter Melodifestivalen.Ha det bäst!
    Här är det inte jag som tycker att jag har suttit för länge. Nu har ungarna somnat å sambon vaknat och då kom han minsann på att jag nog hade suttit här lite väl länge nu!

Ha en trevlig kväll allihopa!
  • L2K
    Gråter After Dark åkte ut!!!!!!!! Gråter 

Låten är ju bara så bra!!!
    Men jag är nöjd iaf! Haft en bra kväll i soffan med en massa ostbågar och surt godis så hela tungan känns bortfräst!
    Är nöjd med kvällens låtar även om favvosen åkte.

Nu ska jag överfalla sambon som ligger på sängen! Ha det bäst och sov så gott!
  • L2K

Phuuu... Nu har jag läst igenom sidorna sen jag kollade sist! En väldans aktivitet på nåra timmar.

Måste säga att jag är lite avis på er som oroar er för att komma upp i en DD-kupa. Räcka ut tungan Själv sitter jag här med mina 80-85 HH och hoppas slippa byta bh under graviditeten.

Vi kommer att behålla våran gamla hederliga Emmaljunga classic från -02. En blå med ljusblått och pingviner! Köptes ny till Basse och funkar än... Måste göra en mindre lagning men hellre det än lägga ut massor med pengar just nu. Vi spar ju för att kunna gifta oss i höst.
    Plus att min lillebror har årsmodellen äldre på samma vagn med samma tyg och han har liggdel och en massa andra tillbehör som jag tänkte va fräck och utnyttja.

Bilstolen tror jag är en vanlig hederlig rock-a-tot som vi skaffade till Oskar.

• L2K
    solstraalen - jag önskar sååå att jag hade orken och viljan att gå ner dom 20 kilo som behövs för att jag ska få en operation. Fast samtidigt är jag livrädd att jag inte ska trivas med min nya kropp. Har vägt och sett ut så här dom sista åtta-tio åren.
  • L2K
    Solstraalen och mammab - efter att ha läst vad ni har skrivit om era vikter så känns det som att mina godiskilon ligger i lä. När jag väntade Sebastian startade jag på ca 95kg (till mina 157 cm) och hade gått ner till 85kg redan på inskrivningen. Gick ner ytterligare 5kg som jag senare gick upp innan förlossningen. Efter förlossningen var jag nere på 77kg men började raskt gå upp i vikt efteråt.

Min svägerska och jag viktväktade och jag kom ner till 77kg än en gång men så fort vi slutade med vv så gick jag upp. Ända sedan våren -03 har jag pendlat mellan 80-89kg. Peppar peppar så har jag inte behövt passera 90kg igen!!!

Men för att hamna på max-nivå för att få en operation från landstinget så måste jag ner till max 68kg och det känns som ett JÄTTEsteg!!!

Jag har dessutom kommit på att vv inte är nåt för mig då jag borde undvika socker och nästan all lightmat innehåller sötningsmedel och socker ju. I dagsläget klarar jag knappt ens av att tugga tuggummi med sötningsmedel pga av smaken efter att ha levt på allt va light va medan jag va med i vv.

Men jag får väl ta det steg för steg sen. Detta blir ju sista barnet så jag kan ju börja fundera på om jag vill kämpa fram en operation i framtiden!
  • L2K
    Gomorron tjejer! =)
    Här vaknade vi tidigt och va morronpigga! Känns super att va vakna och känna mig pigg. Händer inte allt för ofta nuförtiden.

Igår diskuterade jag och sambon namn och jag föreslog Emilia eller Emil. Emil vet jag sen innan att han inte är superförtjust i men iaf.  Emilia va han inte heller så lockad av den här gången. Det va tjejnamnet vi hade valt till Oskar.
    Han föreslog Otto eller Sune med ett skratt och jag tvärvägra. Det är en sak att han kallar bebisen i magen för Nisse men där drar jag gränsen.

Och när vi ändå diskuterade så kom vi in på köns-ul och det lutar åt att jag ringer och bokar en tid idag. Skrattande

tbmh - dom har fortfarande kvar hinksetet på IKEA som man kan hänga på sidan av skötbordet. Är vitt numera om jag minns rätt....
    http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catalogId=10103&storeId=2&productId=11079&langId=-11&categoryId=16252&chosenPartNumber=70103207
  • L2K
    solstraalen skrev 2007-02-26 07:06:19 följande:
    Tjejer, vad gör man mot alla sendrag i benen nattetid???Inatt har jag fått de vid minsta lilla sträckning i benen Nästan så fort jag rört mig.Så nu sitter jag här med värk i baksidan av låren å vaderna pga allla sendrag inatt.Har haft de alla graviditeter, men inte som inatt. Hualigen.Finns de något man kan göra?? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    Har tyvärr inga tips men usch vad det lät jobbigt!!!
    Hoppas du får nåt mirakeltips till kommande nätter!
  • L2K
    humlan1973 skrev 2007-02-26 07:23:26 följande:
    Solstralen: Jag tror att det kan vara sa att du har brist pa nagot! Kolla med BM, men det ar nagon vitamin eller nagot som man kan tillfora for att det ska bli batte! Det har jag bestamt formig sedan forra grav.
    Det där känner jag också igen! Så kolla upp det!!!

Och vi har också såna hinkar, köpte som samtidigt med skötbordet när Basse föddes. Fast vi skulle behöva byta ut dom. 4,5 års bajsblöjor sätter sina spår i hinken.
  • L2K

Halloj!!!

Idag har jag bokat tid för köns-ul!!! Känns spännande! Till och med sambon som va emot det från början är nyfiken numera.

Har även pratat med fk och fick reda på att hela min sjukskrivning blev godkänd!!!! Nu behöver jag inte fundera på det mer!
    Känns superbra! Va ju rädd för att det skulle bli strul... Phuu.... Skrattande

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3