• L2K

BF Juli-07 Nr3

veronicaq skrev 2007-02-27 16:34:07 följande:
    uppdateringar i fototråden! v.21 med lilla killen i magen!
    Vilken fin mage!!!!

Jag skulle lägga in senaste magbilden jag med men glömde ta ur dom ur sambons mobil...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    solstraalen skrev 2007-02-27 16:36:10 följande:
    L2K skrev 2007-02-27 16:32:02 följande: Solstraalen - du får svära hur mycket du vill, jag lovar!!!!!! Hade jag haft nåt mirakeltips hade jag lämnat ut det på en gång!!! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723Tack, snällt Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    Jag har mina stunder.
  • L2K

Phhuuu... Ni är så snabba ibland.

mammab - jag tycker också att det är samma smak på bysselkål och broccoli men sambon tvärvägrar att hålla med. Säger att broccoli är okej men brysslisar äckligt.

Ang. att gå till sjukgymnast under graviditet... Min BM skrev en remiss till sjukgymnasten så jag betalar inte för det. Då är det samma som vid mvc-besök. Kanske nåt ni andra ska kolla upp!!!

Tens har jag testat lite dom andra två gångerna men inte riktigt blivit fan av, däremot så fick jag låna hem apparaten så jag kunde använda den även hemma.

Själv ska jag vagga iväg på akupunktur istället. Vet redan från början att det funkar på min kropp och läste dessutom i en gammal gravidtidining att det skulle vara det bästa vid foglossning så nu ska det testas.

• L2K
    Mamasita - Jag lovar, du är inte ensam om att bara känna dig lite fet om magen!!! Fotar min mage med mellanrum men valkarna försvinner inte hur mycket jag än längtar...

Mjukis82 och Copernicus - kul med fler som planerar bröllop! Vi skulle ha gift oss redan i juni men då kommer jag inte komma i klänningen... Så jag hoppas ist komma i den ett par månader efter förlossningen. Jag hittade en klänning med snörning i ryggen och det var väldigt smart för några kilon hit eller dit gör ingen skillnad och jag behöver inte ha lika stor press på mig. Tips alltså... Men jag hjälper gärna till och pushar sen, har själv 30kg som jag vill jobba bort.
    När har ni planerat era bröllop?

Åsa82 - jag tycker det låter som foglossning. För mig sitter mycket av smärtan i benen och låren. Och ofta kommer det när jag är ute och går. Du kan ju ha sån tur att det inte är riktigt illa ännu...
    Jag har dessutom dagar när jag inte känner lika mycket och dagar när jag knappt kan gå så det är nog inte konstigt att det kan komma och gå. Tycker inte jag iaf.

JoNaLi - Du är absolut inte ensam om att vara på krigsstigen med dina barn!!! Jag har en trotsig tvååring och en ännu trotsigare fyraåring. Kan tilläggas att dom är väldigt energiska redan i vanliga fall och det blir inte bättre när det ska trotsas... Så nej, ensam är du inte!!!
    Hoppas du känner dig lite bättre idag!!!

Jag har fått höra att pojkar är värre som små men lugnare i tonåren och jag försöker trösta mig med det ibland! Då borde det inte kunna bli mycket värre än det är nu.
  • L2K
    Mjukis82 - Vi hade precis bokat till den 22/9 men innan vi hann berätta det för folk så visade det sig att hela sambons systerfamilj är bjudna på bröllop samma helg redan. Så det blev till att ringa kyrkan och lokalen igen och då visade det sig att ända datumet i september som är ledigt på båda ställen är den 29 och då fyller Sebastian 5år.
    Och jag tycker det känns lite konstigt att gifta sig på hans födelsedag.
    Så nu står vi här med alla kläder klara men inget datum. Gråter

Åsa82 - Om du har tur kanske det bara hjälper med att använda ett bäckenbälte. Själv lever jag med mitt hela dagarna.
  • L2K
    Ella174 skrev 2007-02-28 11:23:56 följande:
    Här är en till med bröllopsplaner men vi ska gifta oss 5/5, alltså med bebis i magen. Hoppas jag inte är alltför stor då och framförallt slipper en massa krämpor. Men vi får helt enkelt anpassa oss efter dagsformen.
    Vad spännande att ni ska gifta er så snart!!!! Eftersom jag redan har hittat min klänning och inte kommer kunna ha den höggravid så valde vi att senarelägga bröllopet. Annars hade vi nog gift oss redan i vår. Vi hade allt bokat och klart till den 2/6.

Lite komiskt dock att allt har blivit som det är. Jag tog ut min spiral i juni -05 och vi har inte skyddat oss nånting men ändå inte planerat barn heller. Det har bara blivit som det blev. Jag tyckte nog att det va lite konstigt att jag inte blev gravid för med Oskar tog det inte ens två månader att bli gravid.

Men så i höstas började vi så smått planera för ett bröllop till sommaren 2007 och på rean hittade jag min klänning!!!! Helt underbar!!!
    Nästan exakt samma datum som jag ringde och bokade kyrkan så har fl räknat ut att jag blev gravid.
    Det behövdes ett bröllop för att jag skulle bli gravid alltså.
  • L2K
    Ella174 skrev 2007-02-28 12:02:51 följande:
    L2K, jag blev gravid samma helg som min sambo friade....
    Det är nåt magiskt med bröllop och frierier alltså.
  • L2K

Våra barn hjälper till lite si och så.... Men det är mest vårt eget fel inte för att dom inte vill... Vi försöker få dom att duka av efter sig och påminner vi dom så gör dom det utan problem. Men oftast är det vi som låter dom gå utan.

Vi vill att dom ska försöka hålla ordning i sitt rum men hjälper till när det blir för mycket.

Blir nog mer när dom blir äldre.

Solstraalen - Vad smart det lät med 1kr/påse. Kanske ska testa det här hemma, dom bara älskar mynt så kan ju va ett sett att få dom att göra nåt mer.

• L2K
    Solstraalen - jag tyckte det var jättesmart. Ska nog testa på Basse som är inne i en "orkar inte"-period.
  • L2K
    Pusselbiten86 skrev 2007-02-28 16:22:44 följande:
    Sorry ja inte har varit så aktiv här inne...Mår spykiskt dåligt så...Bebis mår fint... Och sparkar som bara den..Anledningen till att ja mår skit är ..www.familjeliv.se/Forum-4-46/m17913741.htmlSka försöka vara lite mer aktiv här ♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Syskon Beräknas 16 Juli 2007 ~~*
    Oj, vad jobbigt!!! Hoppas dom hittar vad det är så hon snart mår bättre!!!!!

*Kramar*
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3