• L2K

BF Juli-07 Nr3

Hallonfot - jag trodde stenhårt att det var ischas som jag hade fått innan jul när jag ringde min bm om remiss. När jag väl kom till sjukgymnasten var det enbart foglossing. Och från början hade jag som dig, det kom och gick. Gör fortfarande det, vissa dagar känner jag nästan ingenting andra kommer jag knappt ur sängen...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Hallonfot - Ring redan nu. Om du skulle behöva bli sjukskriven längre fram finns det ju dokumenterat redan nu att du varit dålig. Ifall fk skulle strula tex.
    Så sa iaf min BM till mig.
    Och det kan ju va skönt att få lindring innan det blir värre.
  • L2K
    Milla med killar - vi har oxå 26 månader mellan. Och just nu, med graviditeten oxå, är det väldigt tufft. Men det är bara att kämpa på.

Och ikväll ska jag trösta mig med vinergum och djungelvrål som grannen varit snäll å shoppat på finlandsbåten.

Nä, än så länge vet vi inte vad det är. Har ställt in mig på kille men inte funderat efter så mycket. Sambon har bombsäkert trott kille på dom andra men är inte lika säker nu.
    Men den 3/4 ska vi kolla vad det är. Vi kan inte hålla oss den här gången!
  • L2K
    Pusselbiten86 skrev 2007-03-01 22:02:21 följande:
    Är de normalt att blöda efter sex där nere ? Torkade mig o de var blod på pappret lixom ♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Gravid med
    Helt normalt sa min BM när jag frågade! Har tydligen å göra med att man har skörare slemhinnor om jag minns rätt.
    Trollie skrev 2007-03-02 08:08:48 följande:
    Ni är ju bara barnen tjejer , själv fyllde jag 40 igår, så vi ska födelsdagskalas både i kväll och i morgon puh känns både kul och jobbigt, har bakat och lagat en massa mat, tyckte inte att jag kunde köra på sambons ide att bara bjuda på öl å chips , känns lite konstigt att fixa fest å så vet jag att jag inte får smaka på varken vin eller öl, men det är Pluppen värd flera gånger om !
     GRATTIS!!!!!! I efterskott.
    När och var ska vi komma? Lät ju supergottigt med maten ju!!!

Solstraalen - Jag hade gått ut!!! Definitvt! Du hör ju på henne om hon inte klarar av det. Så länge hon inte blir kall ska det inte va nån fara.

Och du, jobbigt med brallorna!!! Jag har så i vanliga fall, har skitsvårt att hitta brallor men har haft sån tur att jag har kunnat ha mammabrallorna så såna har jag en liten bunt av.
    Tyvärr har jag inget vettigt tips den här gången, har kollat för lite i affärer den här graviditeten.
  • L2K
    Emmyss skrev 2007-03-02 11:49:29 följande:
    Hörni, vet ni var man köper sådana här kit som man kan ta bebisens hand och fotavtryck i?Har en bästa kompis som snart ska få bebiso tänkte köpa det...
    http://www.lifestone.com/ Dom har jättefina kit!
  • L2K
    LindaoJohan skrev 2007-03-02 12:18:18 följande:
    fy va ont jag har idag i rygg, ben å höfter!!! Jobbar ju bara deltid nu, vete sjutton om jag någonsin kommer kunna jobba heltid igen... *suck* vill må bra i ryggen! www.lindisen.bloggagratis.se
    Stackare!!! Jobbigt när det är så!!!
  • L2K
    mammab - kan du inte skicka hit lite städbaciller? Jag skulle behöva några!
  • L2K

LindaoJohan - jag började sjukskrivningen på 50% och visst, att jobbade funkade ganska bra men resten av dygnet va inte kul då. Så fort sambon klev innanför dörren däckade jag på sängen och orkade inte mer. Plus att smärtorna blev värre på kvällarna.
    Då tyckte läkaren att jag nog borde vara hemma mer så jag fick 100%. Vissa dagar, som idag, kan jag undra lite vad jag gör hemma, har ju inte så ont. Men andra dagar kommer jag knappt ur sängen.

Så om du känner att det inte går kanske du ska prata med läkaren igen?

• L2K
    LindaoJohan - Jag blev sjukskriven på 50% i v13 och på heltid i v15. Sista intyget är från den 5/2-1/4. Sen ska jag tillbaka. Fick order om att söka HP också. Läkaren har även skrivit i intyget att patienten nog inte kommer kunna jobba mer denna graviditet. Kändes väldigt konstigt att läsa!!!!

Jag är överrörlig och har tydligen haft lättare att få ont pga det. Första graviditeten var aldrig några problem. Andra började det väl komma halvvägs men blev inte sjukskriven förrän sista månaden. Men då jobbade jag bara deltid på ett helt annat jobb med.

Och förresten, vad härligt det lät med resa!!!!!

Vickyb - jag känner igen mig. Så fort magen blev en riktig gravidmage här sista veckan spänner och drar det i den som bara den. Även när jag är ute och går så jag antar att det är växtvärk och sammandragningar varvat.
  • L2K
    Hallonfot - jag känner igen mig i det du skriver och tolkar det som sammandragningar. Jag får det när jag stressar eller är ute och går tex.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3