• L2K

BF Juli-07 Nr3

Gomorron, gomorron!

Här verkar det bara vara jag som vaknar tidigt en lördagsmorron. Eller vaknar... Jag blev ju väckt men iaf...

annki72 - vad läskigt med bilolyckan!

mammab - lite kul och se att man inte är ensam med dom där små ballongbh'arna.
    Jag hade inte kunnat köpa amningsbh innan förlossningen för brösten förändrades så otroligt mycket dom första veckorn och det fanns bara en positiv sak med det; dom va ju fasta för ovanlighetens skull. Gissa om sambon va lycklig. Hahaha!!!

Jag gjorde som så i början att jag hade en gammal bh med trasig bygel som skräpade i lådan. Jag plockade bort båda byglarna och spände upp axelbanden lite och så använde jag den tills jag åkte och köpte amningsbh. Funkade ganska bra det med, för vi var ju ändå mest hemma första tiden.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    LindaoJohan skrev 2007-03-03 08:04:32 följande:
    L2K, hur använder man smileysarna? www.lindisen.bloggagratis.se
    Ovanför där man skriver så finns en smilgubbe, klicka på den. Fast jag vet ju inte om det är en plusgrej eller inte... Hmm... För mig finns den där iaf...
  • L2K

Kul att läsa att ni precis eller nyligen har ätit frukost. Här åt vi frukost vid halv nio och sen tog jag ungarna med på tåget till hamnen. Där kollade vi in fastfrusna träbåtar (SKANDAL!!!) och matade ett lass med änder.
    Hade en trevlig förmiddag, lite ruggigt bara. Va regn å snö i luften.

Imorn har vi planerat att åka ner till "havet" och grilla med farmor och farfar. Så vi hoppas att solskenet som vi har blivit lovade kommer!

• L2K

Halloj oboj! Har varit borta ett par dagar och oj vad ni har skrivit! Orkar inte läsa igenom allt nu, tar det senare...
    Här är vi framme vid halvtid idag!!! Nu börjar nedräkningen!

I söndags var vi och grillade nere vid havet med farmor och farfar i det vackra vädret! Va så härligt så!!!
    Ungarna tyckte det va jättekul att kasta sten över isen ner i vattnet.
    Och mitt upp i korvgrillandet knatade två bautasvanar upp på stranden och tänkte komma fram till oss!!!! Och vet ni hur stora svanar bli på torra land, speciellt när man sitter ner?

Igår och idag har sambon varit hemma och varit krasslig och medan ungarna har varit på dagis har vi tagit tag i vårstädning. Känns bra, har kommit en lång bit i röran här hemma som ingen har orkat ta tag i. Bytt bort julgardinerna i köket till vårgardiner! Känns verkligen super!

Måste fråga, nån av er som känner bebisen hicka i magen? Hur känns det? Två gånger när jag legat på sängen och varit kissnödig har det kommit som regelbundna tryck på urinblåsan men inga andra sparkar. Kan det va hicka jag känner då?

• L2K
    mrsbygg skrev 2007-03-06 18:57:19 följande:
    tbmh: ohh, va nyss på maxi själv..köpte mig massa äpplen hehe..sen cola å nötter! mums..nu håller ja på fixar mat, pommesen är i ugnen till det blir d beasås och vitlöksmarinerad flärskile! sen vitlöks bröd så klart å sallad...mmmmmmmmmmmmm..hungrig!!
    Det lät supergott ju!!!! När ska jag komma?
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-03-07 18:50:21 följande:
    Hallå allihop.Var och simmade imorse, jätteskönt, känner inget av foglossningen då men får ändå lite motion. skall kolla upp vattengympa också. foglossningen blir värre för varje dag känns det. Använde bältet igår och jag vet sen tidigare grav att det hjälper en del. bli biten: www.monstersgame.se/
    Va lite försiktig med bröstsim bara! Du kan få ondare av det om du har otur.
  • L2K

Tjo! Jag har uppdaterat fotoalbumet med två bilder!!
    Nån som vågar sig på en gissning vad det kan va som döljer sig där inne?

Prinsessan Zelda skrev 2007-03-07 18:54:27 följande:
    L2K skrev 2007-03-07 18:53:25 följande: Prinsessan Zelda skrev 2007-03-07 18:50:21 följande: Hallå allihop.Var och simmade imorse, jätteskönt, känner inget av foglossningen då men får ändå lite motion. skall kolla upp vattengympa också. foglossningen blir värre för varje dag känns det. Använde bältet igår och jag vet sen tidigare grav att det hjälper en del. bli biten: www.monstersgame.se/Va lite försiktig med bröstsim bara! Du kan få ondare av det om du har otur. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723jasså? trodde det var helt ok med simning? bli biten: www.monstersgame.se/
    Jodå, bara att just vid bröstsim så gör du rörelser som kan göra ont vid foglossning. Frisim, ryggsim eller fjärilsim kan vara skönare då. Men så länge du inte får ont är det ju ingen fara.
  • L2K
    Trollie skrev 2007-03-07 17:20:27 följande:
    tbmh: Hormonsvängningar i humöret är inte så kul! Efter middan får du kura ihop dej och sonen under en pläd och snaska på något sött och mysa lite! Blunda för kaoset i hans rum och bara varva ner. Kram!Måste bara tala om, jag var in på våran lilla secondhand butik i dag och kunde inte motstå ett mammalinne som dom hade, prytt med texten IT STARTED WITH A KISSSen önskade jag att du hade varit med solstraalen dom hade ett par moss(militär)gröna mammabyxor, tänkte på dej när jag såg dom, lagom pris oxå 75:-, plus att dom såg fräscha ut.
    Den texten finns på t-shirts i en affär här! Kostar 159:-. Jättefina ju!!!
  • L2K
    Halvblod - Om jag har förstått systemet rätt så behöver du inte ta ut nåt speciellt antal dagar första året men efter det måste du ha en sysselsättning = föräldraledighet/jobb heltid för att inte bli nollad på sgi.

Jag tog inte ut fullt efter ett år när jag va hemma med Basse och dom höll på att nolla mig. Som tur va kunde jag fixa till det i efterhand, för det hade inte varit kul att hamna på lägstanivå.
  • L2K
    solstraalen skrev 2007-03-07 20:50:31 följande:
    TjejerDå jag e gravid så får jag vid varje graviditet ju längre gången jag blir, mer å mer "ryck" i benen. Oftast mot kvällarna. Ena benet kan liksom helt plötsligt bara rycka till.Vad beror de på??Har haft så alla ggr.Ni ska se mig om nån månad eller två å sitta med mig en kväll, mina ben rycker utav bara 17 då!! Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
    Det är ingen nerv som sitter i kläm på dig?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3